Lui Balog, atât prefectul de Bihor, cât și conducerea CNAIR, îi impută că, deși încă din anul 2017 i-a venit decizia de pensionare ca urmare a împlinirii stagiului de cotizare, șeful secției de Drumuri și Poduri Oradea nu a comunicat acest lucru conducerii CNAIR. Astfel, Octavian Balog a preferat să cumuleze pensia atât cu salariul, cât și cu indemnizația de conducere.
După ce Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj și prefectului Mihaiu li s-au confirmat, de către Direcția Județeană de Pensii, că Balog este, practic, ieșit în pensie, acestuia i s-a reziliat contractul de muncă în 12 aprilie. În locul lui Balog a fost numit, cu titlu interimar, Silviu Petrița, care este mai tânăr decât predecesorul său cu două decade și, pe deasupra, are și carnet de membru PSD.
Contactat telefonic, Octavian Balog nu a dorit să facă prea multe comentarii pe marginea subiectului, însă a precizat că în situația sa de cumulare pensie-salariu s-au mai aflat, de-a lungul vremii, și alți colegi din instituție, și nu s-au făcut valuri. Balog afirmă că, verbal, a informat fosta conducere a Regionalei Drumuri și Poduri Cluj despre situația sa, atunci când aceasta era păstorită de orădeanul Băruța.
Balog spune că a ieșit la pensie nu ca urmare a limitei de vârstă, ci în urma efectuării stagiului de cotizare, fiind încadrat în clasa a II-a de muncă, unde 1 an muncit echivalează cu 1,3 ani vechime. Peste câteva zile Balog urmează să împlinească 64 de ani și, invocând Constituția, se prevalează de dreptul său la muncă până la împlinirea vârstei de 65 de ani. Secția de Drumuri și Poduri Oradea numără 104 angajați și o rețea de 535 de kilometri, fiind cea mai mare rețea județeană de drumuri naționale din regiune, la concurență cu județul Cluj.
Cert este că la nivelul PSD Bihor și al Regionalei Cluj sunt nemulțumiri la adresa activității lui Balog, acestuia reproșându-i-se inerția în activitate și o oarecare doză de indolență față de superiorii săi…
Citiți principiile noastre de moderare aici!