Anul viitor ar urma să înceapă etapa a III-a de reabilitare a sistemului centralizat de termoficare urbană, în contul etapei a III-a a unui proiect cu finanțare europeană în valoare de peste 134 milioane lei. Aprobarea acestui proiect a fost motivul pentru care executivul a convocat recent ședința extraordinară a Consiliului local. Marți, la București, primarul Ilie Bolojan a semnat contractul de finanțare, anunțând că lucrările vor începe în cursul verii viitoare.
La finalul anului 2021, două treimi din magistralele Oradiei vor fi proaspăt schimbate. „Va duce la eliminarea avariilor mai lungi de 24 ore, reducerea cu 35% a pierderilor de rețea și la asigurarea, în următorii ani, a unui preț acceptabil pentru populație”, transmite Bolojan.
Acesta mulțumește echipei Ministerului Fondurilor Europene pentru colaborare, dar și colegilor din Primărie, celor de la Termoficare și proiectanților. Contractul este în valoarea de 134 milioane de lei, circa 114 reprezentând finanțarea europeană, iar 20 de milioane este sarcina financiară a orașului. În decembrie va fi demarată procedura de licitație pentru proiectare+execuție. Execuția se va desfășura primăvară – toamnă, pentru a nu afecta încălzirea populației.
Proiectul „Reabilitarea sistemului de termoficare urbană la nivelul Municipiului Oradea pentru perioada 2009 – 2028 în scopul conformării la legislația de mediu și creșterii eficienței energetice – Etapa III” presupune reabilitarea a 23,10 km traseu rețea de termoficare primară, reabilitarea a 1,30 km traseu rețea primară ce va înlocui rețeaua secundară, reabilitarea a 1,10 km traseu rețea secundară, reabilitarea a 42 de puncte termice și instalarea 39 de minipuncte termice instalate prin dezafectarea PT804, PT805, PT818, PT856, PT862, transmite Direcția Managementul Proiectelor cu Finanțare Internațională.
Pentru orădeni, beneficiul adus de proiect – o rețea nouă de transport înseamnă creșterea calității serviciului de încălzire, este umbrit de disconfortul care de anunță, inclusiv în zona centrală. Urmează săpături pentru înlocuirea rețelelor pe străzi precum Magheru, Decebal, Calea Clujului, Piața 1 Decembrie sau Primăriei.
Unele dintre aceste străzi, precum Mihai Viteazul, abia au scăpat de săpăturile pentru schimbarea rețelelor de alimentare cu apă.
Tot în decembrie va fi tranșantă și chestiunea proiectului Nufărul geotermal, urmând să se decidă la Bruxelles dacă Oradea va trebui să cofinanțeze cu 2% sau cu 40% din proiect. Comisia Europeană va tranșa modul în care este interpretat acest proiect ca fiind ajutor de stat ce deformează piața sau nu.
„Din punctul nostru de vedere nu există astfel de situații. Sunt sisteme închise (de termoficare – n.red.), nu pot fi puse probleme vizavi de competitivitate”, transmite Bolojan, arătând că nu e totuna, pentru oraș, dacă va trebui să cofinanțeze cu 7 mlioane de euro sau doar cu câteva sute de mii de euro…
Tronsoanele de rețea termică sunt localizate pe portiuni ale urmatoarelor strazi:
Alexandru Vlahuță, Aleea Emanuil Gojdu, Aleea Ștrandului, Anatole France, Arieșului, Banatului, Bărăganului, Barierei, Bd Decebal, Beiușului, Borsecului, Căii Ferate, Calea Clujului, Calea Matei Basarab, Alexandru Cazaban, Cicero, Ciheiului, Cloșca, Constantin Noica, Gheorghe Costaforu, Crinului, Constantin Brâncoveanu, Delavrancea, Dimitrie Cantemir, Duiliu Zamfirescu, Eminescu, Erou Marius Cosma, Feldioarei, Fluviului, General Magheru, Gheorghe Doja, Grădinarilor, Grigore Moisil, Grigore Ureche, Griviței, Hațegului, Jean Calvin, Lanului, Lăpușului, Louis Pasteur, Mareșal Averescu, Mihail Kogălniceanu, Meșteșugarilor, Mihai Viteazul, Constatin Nottara, Nufărului, Ogorului, Oneștilor, Parcul Nicolae Bălcescu, Parcul Petofi, Parcul 22 Decembrie, Piata 1 Decembrie, Piața București, Piața Cetății, Piața E Gojdu, Piața Rahovei, Poieniței, Primăriei, Războieni, Sextil Puscariu, Salcâmilor, Săvinestilor, Seleușului, William Shakespeare, Șirul Canonicilor, Someșului, Șoseaua Borșului, Spiru Haret, Petofi Sandor, Roman Ciorogariu, Sulyok Istvan, Teiului, Theodor Neculuța, Tudor Vladimirescu, Zlatnei
Punctele Termice propuse spre reabilitare sunt: PT100; PT103; PT110; PT111; PT112; PT115; PT120; PT126; PT127; PT611; PT612; PT613; PT404; PT910; PT521; PT523; PT610; PT705; PT116; PT872; PT118; PT841; PT104; PT911; PT125; PT832; PT202; PT831; PT218; PT514; PT407; PT513; PT109; PT512; PT108; PT511; PT510; PT887; PT411; PT420; PT221; PT200
Trimite articolul
X” … nu pot fi puse probleme vizavi de competitivitate”, transmite Bolojan
Dar in Iosia de ce a inchis?!
Nu inteleg programul de lucru al acestor cvasimuncitori. In zona Aluminei-Lisabonei, incep la 7:30-8 lucrul…cum incep? Cu ciocane, urlete si pickhammer. Asta tine pana pe la 9, cand nu mai vezi picior de muncitor. De ce naiba sa va ia trebuie sa ne treziti in fiecare dimineata, sa vada lumea ca lucrati? Nu se poate incepe la 9 cu galagia ca nu vede lumea ca lucrati, ha?
Eminescu si Ciorogariu …. din nou??? Ciorogariu a fost sapata pe toata lungimea acum cativa ani, Eminescu deabia a fost asfaltata dupa ce a stat in sapaturi ani de zile… lucrari facute cu CURU , prelungite la infinit din cauza finantarilor . Bani cheltuiti aiurea, in loc sa reabiliteze toate retelele la aceeasi trecere, betonam, asfaltam spargem, sapam, betonam, asfaltam si reluam din nou , de cel putin 3, 4 ori.
AJUNGEEEEEEEE
Hat iara numa santiere peste tot deja am saturat
Deaia am votat PSD macar aia e liniste, as batran am 71 ani nam iei chef de santerele voastre
Executia se va desfasura primavara-toamna, poveste stimabilul.
Ce bine ca m-am mutat!
Nu sunt destule șantiere in oraș ? Sincer ma gândeam sa cumpăr un scuter sa scap de aglomerația din oraș, dar acum îmi schimb opțiunea un Cross ar fi mai ok !
Sper că intră și porțiunea de pe mal Ioșia, spate ștrand și terenuri sport, curge pe la toate îmbinările mai ales iarna.
“Primarul Ilie Bolojan nu prea are noroc la oameni. Cei care rezistă profesional fie se retrag uzaţi moral, fie încep să se clatine legal. Stănel Necula, directorul pe care l-a adus în urmă cu 6 ani tocmai de la Brăila pentru a pune pe picioare CET-ul orădean a fost condamnat joia trecută de Tribunalul Bucureşti la 2 ani cu suspendare într-un proces de corupţie.”
Hahaha. acuma incepe “modernizarea” – spalam reteaua si banii.
de ce nu se incepe acum la inlocuirea magistralelor? sa fie tacamul complet 🙂
iar spargeti Onestilor? pai cam in urma cu 8-9 ani a mai fost sparta toata strada odata.
cu cat inlocuiesc mai multi km de tevi si se reduc pierderile pe retea, pretul la gigacalorie e tot mai mare. Asa ca nu inteleg logica in asta, plus ca cetul e mai eficient, tevile vor fi noi, iar pretul va tot creste pana se va dubla in urmatorii 8 ani, asta e fapt confirmat nu inventii. Deci????
La asa o treaba mare trebuie in continuare tot asa factura mare?
Nu se poate face nimic fără deranj.
Numai iarna aceasta vor fi pierderi.
De aia ii sapat tot orasul in mod continuu ca sa fie multumiti toti taranii parveniti “ca se lucreaza”, “se face ceva”. Sunteti normali la cap? Asta-i nu-i calitate de viata, orasul este un mare cacat. Puneti pe centura “Santier in lucru” cu litere mari in locul inscriptiei urate “oradea”. Suntem multi care ne-am saturat, tov. dictator Bolojan. Ne vedem in 2020 la vot.
Regina apelor terminale.
Bai, carcalacilor, daca nu va convine Oradea de ce nu va mutati in Bucuresti sa dirdiiti de frig? Sau poate in Caracal sa va incalziti cind vi-o trag la buci infractorii eliberati din puscarii de ciuma rosie psd
Vara nu-i ca iarna.
Daca se reduc pierderile cu 35% ar trebui sa se reduca pretul gigacaloriei semnificativ, dar pretul creste in fiecare an nejustificat , exagerat si abuziv.