„Voi primi Premiul Quilly pentru contribuţia mea la branding, aşa cum a fost elaborată în cartea «Cracking the code to succes», în cadrul unei ceremonii, a unei gale care are loc pe 29 septembrie la Hollywood, pe Walk of Fame, pe aceeaşi scenă unde a fost organizată prima ediţie a Premiilor Oscar. De altfel, Premiile Quilly constituie un echivalent al Oscarului pentru best-seller-urile de self help.
În capitolul scris de Karina „Bun venit în elită! Brandul autentic eşti «tu»”, orădeanca vorbeşte despre o categorie exclusivistă de brand, ceea ce denumeşte brandul de elită. „Branding-ul de elită diferă de branding-ul obişnuit, la fel cum un atlet olimpic este diferit de un sportiv amator. O multitudine de calităţi sunt necesare pentru a ajunge să fii «elită în domeniul tău». Fiecare din aceste calităţi reprezintă o parte relevantă şi activă din ansamblul final. Atunci când calităţile se deprind din ansamblul final, persoana îşi dezvăluie cu adevărat potenţialul maxim”, explică autoarea. Pe lângă „guru al dezvoltării personale” – Brian Tracy – Karina a avut întâlniri şi discuţii de excepţie cu George H. Ross, vicepreședinte executiv și consilier senior al organizației Trump. Este probabil cel mai bine cunoscut ca unul dintre cei doi consilieri ai lui Donald Trump în programul de televiziune „Realitatea NBC The Apprentice”, consilierul care îl asista pe Trump atunci când lua decizia cine trebuie să fie „concediat”. Recent, orădeanca a fost subiectul unui articol în celebrul Huffington Post.
Orădeanca a colaborat cu autorităţi globale precum candidatul la postul de vicepreşedinte al SUA, Wayne Allyn Root, dar şi cu consilierul preşedintelui SUA, George Ross.
Este speaker internaţional, CEO și brand master, antreprenor în serie, best selling author, coach de viaţă şi de brand. Are studii la Robbins – Madanes Training, promoţia 2016, unde s-a specializat în Life Coaching, Strategic Intervention, la Online marketing Institute, la University of California, unde s-a specializat în Macroeconomie şi, nu în ultimul rând, la Queen Mary, la Universitatea din Londra şi la The London School af Economics and Political Science, dar este totodată și producător, și gazdă a emisiunilor de YouTube, Weekly K și Branding Biz. Club. Karina este un veritabil lider al noii generații. Având studii trans-disciplinare, ea a gravitat spre industria complexă a branding-ului, fiind ea însăși o artistă încă de la o vârstă fragedă. Karina a debutat în lumea afacerilor la doar 19 ani, în SUA, fiind consiliată de George Ross – mâna dreaptă a lui Donald Trump, care i-a recunoscut flerul antreprenorial unic. Despre George Ross, consilierul din celebrul reality-show „Ucenicul”, omul cu care Trump se sfătuia înainte de a decide cine este „concediat”, Karina spune că „este un bătrânel simpatic – este născut în 1928, mai temperat decât Donald Trump, care vorbeşte puţin, dar e foarte sigur pe ceea ce spune. M-a învăţat secretele industriei banding-ului. În ceea ce priveşte relaţia sa cu Donald Trump, George Ross mi-a spus că actualul preşedinte al Statelor Unite îşi alege foarte bine oamenii din jur, iar celor aleşi le acordă încredere. Mi-a întărit ideea că Donald Trump este un om ambiţios, care întotdeauna a obţinut ceea ce şi-a dorit”.
Colaborând cu autorități globale precum Wayne Allyn Root (candidat la vicepreședinția Statelor Unite ale Americii), Karina a activat ca și consultant pentru experți celebri, ajutându-i să își vândă serviciile în sfera digitală. Karina a călătorit în întreaga lume pentru a vorbi, a îndruma și a consilia mii de persoane. În septembrie 2017, Karina a câștigat Premiul Quilly în Hollywood, California, pentru best-seller-ul „Cracking the Code to Success”, scris în colaborare cu Brian Tracy, preşedintele Bryan Tracy International şi autoritate de renume în domeniul dezvoltării, unde Karina și-a elaborat propria formulă secretă pentru conturarea unui brand de elită.
Din pictură în branding
Karina Ochiş a fost întotdeauna un lider. Şefă de promoţie la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu”, preşedinte al Consiliului Elevilor, trainer la Parlamentul European al Tinerilor, olimpică la Română şi la Logică, orădeanca a cochetat multă vreme cu pictura, având şi o expoziţie. Dincolo de pânză şi culori, Karina spune că a fost fascinată tot timpul de vieţile pictorilor celebri, domeniu care a devenit obiect de studiu pentru ea. „Observasem eu că doar anumiţi artişti au avut o viaţă prosperă, pentru mulţi recunoaşterea valorii lor venind post-mortem. Am observat apoi că cei care au succes, cum e Salvador Dali, spun o poveste extraordinară despre viaţa lor, sau alţii spun poveşti extraordinare despre ei, astfel că atunci când cumperi un «Dali», cumperi şi o poveste extraordinară. Atunci nu ştiam că acesta este un brand, spuneam că este o poveste frumoasă. Ulterior am aflat că ceea ce făceau aceşti oameni de succes este branding, că ei au ştiut să îşi vândă o poveste frumoasă. Iniţial mi-am dorit să schimb lumea prin politică, dar ca speacker şi ca trainer am ales să nu schimb toată lumea odată, dar să influenţez schimbarea ei”, spune Karina Ochiş.
În cartea scrisă alături de Brian Tracy, Karina Ochiş are un capitol în care militează pentru ceea ce numeşte „Brandul autentic numit «Tu»”. Una dintre filosofiile Karinei este că „formula pentru a deveni un brand de elită poate fi stăpânită de oricine – în orice circumstanţe – atunci când persoana devine dedicată implementării ei”. „Procesul «călătoriei către un brand de elită» este intens şi reprezintă un angajament pe viaţă faţă de ascensiunea ta personală. Trebuie să identifici calităţile tale cele mai bune şi să le foloseşti, precum şi să elimini obiceiurile şi tiparele care nu servesc intereselor tale. Stabilirea brand-ului tău de elită nu este o muncă uşoară, ci una provocatoare, dar care poate să devină mai lină cu ajutorul unui Brand Master, care te va critica atunci când va fi necesar, va acţiona atunci când trebuie şi îţi va arăta cum să fii sigur şi conştient de fiecare mişcare sau acţiune a ta. Doar individul care nu se sfieşte să se confrunte cu realitatea şi care este deschis schimbării poate să îşi contureze un brand de elită. Toate aspectele sociale, de la revizuirea cercurilor de prieteni la discuţiile purtate online, vor suferi modificări pentru a schimba percepţiile despre persoana care ţinteşte să îşi eleveze brand-ul. Implementarea strategiilor din care va rezulta îmbogăţirea ta trebuie să fie constantă. Aceasta devine o atitudine care în timp va face parte din tine. Într-adevăr, conturarea unui brand de elită şi ascensiunea către succes implică eforturi enorme şi un alt nivel de conştientizare, însă răsplata va fi semnificativă. În timp, vei ajunge să trăieşti într-o stare constantă de performanţă”, susţine autoarea. Karina Ochiş crede că orice om se poate promova ca brand. Ea a dat exemplul unui client – să ne rezumăm să-i spunem Charlie – pe care orădeanca l-a cunoscut la World Success Company. „Era contabil, divorţat, şi dorea să vândă servicii contabile, targetul lui fiind clienţii de lux. Când construieşti un brand, iei în calcul toate faţetele pe care oamenii nu le văd. Managementul percepţiei este foarte important. Spre exemplu, fotografiile pe care i le-am făcut cu oraşul mare în spate creează o senzaţie de încredere. Mulţi oameni spun că nu au brand. Dar poţi să-ți faci o părere despre un om imediat când îl vezi: cum se îmbracă, cum se poartă, în ce context apare numele lui pe google, ce poze îşi pune pe facebook, la ce evenimente participă. Orice om are un brand, dar nu e gândit strategic… Eu cred că norocul există într-o anumită formă, dar norocul ţi-l faci, printr-o gândire strategică, ţintind un scop, te ţii de el, şi atunci mare parte a visurilor tale se realizează”.
Secrete de la Casa Albă
Cartea „Cracking the code to success” nu este prima semnată de Karina Ochiş. Într-un ebook, Karina Ochiş studiază campaniile electorale şi influenţa social media asupra lor. Studiu de caz – Obama. „Fiecare etapă a dezvoltării tehnologiei a impus o tipologie de preşedinte. De exemplu, imediat după apariţia televizorului, un actor – Roland Reagan – a devenit preşedinte. Dacă în era radioului era suficient să vorbeşti corect şi să ai o dicţie bună, în cea a televizorului era necesar să fii plăcut vizual. Să extrapolăm acum cazul Obama, care a avut contextul global să ajungă preşedinte; era vremea în care se lansau platformele social media, era necesar să fie candidat cineva care să aibă plăcerea unui selfie, să activeze social media, să transmită o anumită căldură. Obama a fost candidatul perfect. După două campanii focusate pe social media, în epoca Trump trebuia să se treacă la nivelul următor: big date – conceptul ce vizează managementul sistemelor, al informaţiilor despre fiecare alegător. Câştigător: cel care avea venituri să investească cel mai mult în acest sistem. A doua parte ţine de faptul că americanii sunt înfometaţi, leşinaţi după reality-show, iar Trump era persoana perfectă să facă realty-show. Scena politică a fost transformată în reality-show. Şi mai există o latură: în lupta unu la unu dintre Obama şi Putin câştigă întotdeauna imaginea de bărbat adevărat a lui Putin, perceput totodată ca un tiran periculos. Era de aşteptat, pentru a echilibra balanţa puterii, ca şi la nivelul Americii să apară un tiran periculos”, explică Karina Ochiş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!