Aleşii locali aveau, marţi, de votat un proiect de hotărâre necesar pentru organizarea licitației publice în vederea închirierii de teren pentru pachete de amplasamente destinate panourilor publicitare. În ton cu regulamentul de publicitate stradală votat anul trecut, primarul Ilie Bolojan a anunţat anterior şedinţei că toate panourile publicitare din oraş urmează să fie dărâmate imediat după data de 1 mai. Alte 50 de panouri, atribuite pe alte locaţii, urmau să fie concesionate în pachete de câte zece.
Doar că intenţia edililor s-a împotmolit la vot, în plenul şedinţei: proiectul nu a adunat majoritatea necesară de 18 voturi, din cauza absenţei câtorva consilieri ai puterii locale. Cei 16 consilieri USL prezenţi au fost insuficienţi pentru majoritatea necesară, în condiţiile în care consilierii UDMR şi PDL s-au abţinut. Aceştia nu au oferit prea multe explicaţii la poziţia pentru care au optat, spunând doar că nu văd util să reia discuţiile din comisii.
Regulament
Prin HCL 975/2013 s-a aprobat Regulamentul de organizare și desfășurare a activității de publicitate, reclamă și afișaj în municipiul Oradea. Conform prevederilor art. 26 din acest regulament, amplasamentele aflate în proprietatea sau în administrarea municipiului Oradea – domeniul public, destinate montării mijloacelor de publicitate urmează să fie închiriate prin licitație publică.
Toate panourile publicitare din Oradea au contractele expirate, a spus primarul Ilie Bolojan, pentru a explica situaţia: „Am notificat destinatarii cu privire la faptul că din 1 mai se încheie relocuţiunea tacită”.
Cele 50 de amplasamente urmau să fie scoase la licitație pe o perioadă de cinci ani, în pachete de câte cinci, fiecare pachet conţinând amplasamente situate în toate zonele oraşului. Prețul de pornire al licitației fusese stabilit la 1.400 lei/pachet pe amplasament/lună.
Istoria se repetă
Joaca de-a şoarecele şi pisica în CL nu mai este, de mult, o noutate în Consiliul local. UDMR şi PDL nu ratează prea multe ocazii de a-şi arăta muşchii politici, câţi mai au, în faţa administraţiei Bolojan. Anul trecut, spre exemplu, pe fondul absenţei a unui consilier PSD, UDMR şi PDL au blocat alte două proiecte ale executicutivului: schimbarea destinaţiei locuinţelor deţinute de Primărie în Centru în spaţii comerciale şi externalizarea unui serviciu de rulaj pe calea ferată din cadrul CET.
Desigur, cele două proioecte au fost repuse pe masa Consiliului local o lună mai târziu, când USL s-a prezentat cu majoritatea necesară şi şi le-a votat. E de aşteptat, deci, ca şi proiectul referitor la licitarea panourilor publicitare să reapară pe borderoul deliberativului local imediat ce efectivul se reîntregeşte.
Citiți principiile noastre de moderare aici!