„Japonia își deschide piețele, iar firmele din EU au o mare oportunitate. În primul rând, pot învăța despre ce caută piața japoneză și cum poate fi accesată, urmarind live aceste webinare, despre brânză, turism,,comerț,strategie…Totodată, se acorda de către EU un grant de max 7000 euro sau 70% dintr-un buget, necesar pentru promovare ( de exemplu participarea la un târg de specialitate din Japonia). Depunerea cererilor de finantare se face pana la 31.07.2018.
Totodată, pentru internaționalizarea unei firme, prin intermediul Federației Patronilor Bihor și/sau Uniunii Naționale a Patronatului Roman- www.unpr.ro se pot depune cereri pentru granturi de până la 50.000 lei. Cei interesați pot să ne caute, desigur, pentru alte detalii și amanunte”, spune Florin Balint.
Care sunt factorii cheie pentru o intrare reușită pe piața de comerț electronic japoneză? „Japonia este cea de-a patra piață de comerț electronic din lume, cu o creștere anuală de 9,1% în 2016, până la 15,136 miliarde de lire sterline. Comerțul electronic oferă mijloace excelente de intrare pe piața japoneză, deoarece este scalabil, relativ scăzut și permite comercianților să își păstreze controlul asupra operațiunilor lor comerciale. Cei interesați pot accesa un webinar menit să fie un ghid practic, care oferă celor care activează în domeniul comerțului electronic de peste mări o imagine de ansamblu detaliată a pieței japoneze, împreună cu toate cerințele de bază pentru a vinde online în Japonia. Webinarul este destinat IMM-urilor europene care doresc să intre pe piața japoneză. Termen de înregistrare este 18/06/2018”, anunță Florin Balint.
Fintech a devenit o zonă puternică în cadrul ecosistemului japonez și unde există oportunități pentru antreprenorii și investitorii europeni.
„Cunoștințele obținute în cadrul seminarului nostru web vor dezvălui motivele pentru care Fintech este în plină expansiune în Japonia, deși este un concept foarte nou. Pe lângă sprijinul guvernului japonez care adoptă legi pentru a sprijini creșterea sectorului, megabankul japonez a înțeles și nevoia de inovare pentru oportunitățile de investiții, dar și o modalitate de a îmbunătăți eficiența și de a găsi noi fluxuri de venituri.
Fintech prezintă oportunități puternice de creștere în Japonia. Spre deosebire de ceea ce se întâmplă în ecosistemele străine, companiile japoneze fintech colaborează în majoritate cu sectorul financiar tradițional, în loc să încerce să le perturbe. Japonia încearcă, de asemenea, să devină mai internaționalizată prin inițierea de colaborări între autoritățile de reglementare internaționale. Guvernul de la Tokyo încearcă, de asemenea, în mod activ să atragă start-uri Fintech străine pentru a plasa Tokyo în poziția de lider al Fintech în Asia”, a precizat Florin Balint.
Termenul de înregistrare la acest seminar web este 25/06/2018. Piața japoneză oferă oportunițăți și pentru IMM-urile din UE care lucrează în domeniul fotonicii.
Brânză și turism
Brânza nu face parte din bucătăria japoneză tradițională, ea are o istorie relativ recentă în Japonia.
„Mai mult de 50% din consumul de brânză este brânză procesată, iar aproximativ 35% din brânza naturală importată este utilizată pentru producția internă de brânză topită. În ultimii ani, importurile de brânzeturi în Japonia cresc și, în special, importurile din UE. Consumul tot mai mare de vin a dus la creșterea vânzărilor de brânză, consumatorii japonezi percep faptul că brânza merge bine cu vinul.
Cu toate acestea, consumul de brânză este foarte scăzut, cu aproximativ 2,4 kg pe persoană pe an. Pentru a extinde vânzările de brânză europeană, va fi necesar să lucrăm mai mult la promovare, inclusiv la prelevarea de probe / testarea la expoziții și evenimente. Acordul de parteneriat economic (APE) va reduce tarifele la brânzeturi pe o perioadă de 16 ani. Acest lucru va crește probabil consumul de brânză europeană în Japonia”, anticipează Florin Balint oportunitățile care se deschid în acest domeniu pentru piața din Japonia.
„Tot mai multe vânzări și marketing de turism se fac online și o mână de agenții online de turism par să domine sectorul turistic. Posturile offline și alte posturi dețin în continuare cote bune de piață; cu toate acestea, ele sunt în mare parte întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) care operează la nivel local sau regional și se confruntă cu amenințări tot mai mari din partea acestor giganți globali bazați pe tehnologie.
În acest sector competitiv, IMM-urile europene trebuie să conceapă noi produse care să răspundă noilor nevoi ale călătorilor și să le promoveze cu noi instrumente de marketing”, spune Florin Balint.
În cadrul seminarului web, participanții au putut analiza tendințele pieței pentru a identifica o piață de nișă pentru IMM-urile din UE.
Citiți principiile noastre de moderare aici!