DN 76 a fost licitat și relicitat de guvernările succesive. De la Deva până la Beiuș se lucrează cu o finanțare europeană, iar tronsonul Beiuș – Oradea a fost scos din acel proiect, optându-se pentru schimbarea soluției tehnice. Este vorba despre reciclarea mixturii asfaltice cu un utilaj special, soluție contestată de către unii ingineri și criticată de către președintele Consiliului Județean Bihor, Cornel Popa.
„Cetățenii din comună și din zonă sunt conștienți că orice lucru trebuie făcut cu sacrificii, dar deja e prea mult”, a declarat primarul comunei Rieni, Gheorghe Bota.
„Ne-au săpat în fața casei o groapă și ne-au lăsat acolo suspendați. Nu putem intra în curte cu lemne și vine iarnă”, spune o localnică. De asemenea, oamenii susțin că în urmă cu ceva vreme un tir s-ar fi răsturnat chiar în fața primăriei.
Din cauza săpăturilor, oamenii sunt blocați în propriile curți, iar în cazul unui incendiu ar fi greu de intervenit. La fel de greu ar fi și în cazul în care ambulanța ar trebui să ajungă la vreun bolnav. „Trebuie să merg la spital. Am avut noroc că am vorbit cu doctorița pentru că eu nu pot să ies din casă. Nu pot să merg în sat, nu pot să ies de aici”, este revoltată proprietara unei gospodării afectate.
Radar la melci
Culmea vitezei – Deși DN 76 este împânzit de semafoare din cauza lucrărilor, iar mașinile nu au cum să atingă 90 km/h în afara localităților dată fiind condiția în care se află drumul, acest lucru nu le împiedică pe autorități să instaleze radare. „În zona Șteiului, Poliția Română și-a permis să pună radare. La oră actuală nu se poate așa ceva”, susține unul dintre primarii din zonă.
Elevii sunt în întârziere la școală
„Transportăm elevi din comună cu microbuzul școlii. Rupem toată mașina școlii pe drum, facem 10 curse pe zi. În fiecare lună schimbăm pivoți și capete de bară. Nu mă încadrez în program cu copiii, iar ei întârzie de la ore”, potrivit șoferului care transportă elevi.
Ca-n război
„Cine vine din afara zonei are impresia că intră într-o zonă unde s-au purtat războaie și au fost bombardamente. În perioada în care nu plouă, trebuie să ne punem mască pentru a nu inhala praf. Toată vara a intrat praf în casele noastre și am stat cu geamurile și ușile închise”, mărturisește o localnică.
Lucrează doar de dragul camerelor
„Am anunțat că venim aici și au început lucrul. De trei săptămâni nu au lucrat deloc”, susține președintele CJ Bihor.
Potrivit acestuia, Bihorul se află în topul județelor (locurile 5-6) la vărsămintele către bugetul național și printre ultimele la nivelor sumelor primite de la bugetul statului.
„În fiecare lună primesc același răspuns. Că nu vin facturi valide de la constructori. Până la urmă totul e un management prost al CNADNR-ului. El nu primește facturile așa cum așteaptă tocmai pentru că a pornit un război inclusiv cu diriginții de șantier”, a declarat Cornel Popa.
Scrisoare către Ponta
Primarii ale căror comune sunt afectate de lucrările la DN 76 au înaintat o scrisoare către premierul Victor Ponta, cerându-i acestuia să ia legătura cu instituțiile abilitate în vederea efectuării plăților.
DN 76 (E 79) Oradea – Deva străbate județul Bihor pe o lungime de 115 kilometri. Alți 75 de kilometri se regăsesc în Arad și Hunedoara.
Oficialii judeţului susţin sus şi tare că şoseaua va fi predată, „la cheie”, până la finalul anului. Cică anul 2015…
Firmele care lucrează la DN 76:
Selina – tronsonul Deva – Brad;
Porr – tronsonul Brad – Ionești;
Vialis – tronsonul Ionești – Vârfurile – contract reziliat recent;
Constructmod – tronsonul Vârfurile – Lunca;
Azvi – tronsonul Lunca – Răbăgani;
CCCF Timiș – tronsonul Răbăgani – Oradea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!