Firma italiană ce lucrează pentru reabilitarea DN 79 Oradea – Arad (115 km), pe numele său Astaldi SpA, cu sediul la Roma, a dat cu băţul-n baltă. De astă-vară şi până acum, Astaldi s-a apucat să refacă drumul ce leagă cele două oraşe, însă într-un mod cât se poate de original. Atât de original încât Regionalele de Drumuri şi Poduri Cluj şi Timiş îi obligă acum pe italieni să refacă tot ce au lucrat până acum! De ce? Şoferii care frecventează drumul cu pricina o ştiu prea bine.
Astaldi a considerat oportun să înceapă să „raşcheteze” vechiul carosabil şi apoi reasfalteze tocmai peste porţiuni care arătau încă bine, unele fiind supuse cosmetizării în ultimii ani. Şi dacă ar fi fost doar asta. Dimpotrivă, în asfaltul proaspăt turnat de Astaldi a început să se ivească gropi, o dată cu venirea iernii! Adică, acolo unde înainte nu erau gropi, a avut grijă Astaldi să apară… Porţiunile Chişineu-Cris – Simand şi Zimandu Nou – Arad pot fi date exemple în acest sens. Desigur, ulterior firma constructoare a început să plombeze ceea ce tot ei stricaseră, aplicând ulterior noi covoare asfaltice, înainte de Crăciun! O altă porţiune care arată destul de rău e Mădăras – Salonta…
Zburau roţi!
„Ei au asfaltat peste noroi. Cu acest stil de lucru, nu e de mirare că au apărut gropi!”, acuză şoferul orădean A.P., obligat să facă naveta Oradea – Timisoara în ultima parte a anului trecut.
În aceste condiţii, directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri Cluj, de care ţine tronsonul bihorean al drumului, a declarat pentru Jurnal bihorean că executantul Astaldi a fost obligat să refacă de la bază tot ce a făcut greşit până acum. „Vor trebui să decoperteze din nou şi să refacă ce au lucrat până acum. E decizia pe care am luat-o împreună cu colegii de la Timiş. Iar termenul de execuţie rămâne acelaşi”, ne-a declarat Ion Pantelimon, şeful Regionalei Cluj.
DN Oradea – Arad ar trebui finalizat anul viitor, la doi ani de la demararea lucrărilor, în august 2009.
Desigur, primii care au de suferit din cauza proastei execuţii a celor de la Astaldi sunt tot şoferii. O sumedenie de reclamaţii au fost depuse la atât la Administraţia Naţională a Drumurilor (AND) Arad, cât şi la OPC şi Poliţie.
„Am nimerit într-o groapă adâncă de 30 de centimetri şi mi-a zburat o roată. Culmea este că o cunoştinţă pe care am chemat-o în ajutor de la Arad a nimerit în aceeaşi groapă şi a făcut pană. Unul dintre noi ar fi putut provoca un accident grav şi să moară. Pe câmp, există zeci de capace de roţi, ceea ce arată cât de mulţi şoferi îşi riscă viaţa pe acest drum”, declara un şofer din Bucureşti pentru site-ul arădean observator.info…
Călin Corpaş
Citiți principiile noastre de moderare aici!