Astfel, la simulările pentru Evaluarea Națională, 65,71% dintre elevii bihoreni au luat note de trecere la examenul de Limba română (față de 67,58% anul trecut și 62,18% în 2019), 55,71% la matematică (mai puțini decât anul trecut – 57%, dar mai mulți decât în 2019 – 34%), respectiv 75,19% la Limba maternă (rezultatele fiind asemănătoare cu cele de anul trecut – 75,91%, dar mai puțini decât în 2019 – 83,26%).
[eadvert]
La simularea examenului de maturitate, procentul este de 67% pentru proba de Limba și literatura română (85% anul trecut și 82% în 2019), 83% la limbă maternă, 60% la proba obligatorie a profilului (50% în fiecare din ultimii doi ani) și 75% la proba la alegere (70% în 2019, 75% în 2020).
Rezultatele elevilor sunt mai bune decât în anii precedenți, relevă analiza prezentată de inspectorul Horea Abrudan, șeful Inspectoratului Școlar Județean Bihor, procentul fiind mai mare cu până aproape de 20 la sută.
„Există o diferență destul de mare între rezultatele la simulare și la examenul propriu-zis, care probabil se datorează faptului că elevii nu sunt în vârf de formă sau nu arată un interes deosebit la simulare”, este opinia inspectorului șef. Acesta spune că este responsabilitatea conducerilor școlilor să analizeze mai amănunțit aceste rezultate ale elevilor și să ia măsuri acolo unde există probleme.
„Am elaborat un plan de măsuri la nivelul județului nostru, pe care l-am discutat cu colegii din Inspectoratul Școlar și care urmează să fie dezbătut în cadrul cercurilor pedagogice. Vom solicita și monitoriza desfășurarea orelor de pregătire suplimentare cu elevii de gimnaziu și de clasa a XII-a. Tot ce ne dorim este să valorificăm resursele educaționale online, pe care să le punem la dispoziția elevilor”, a anunțat șeful IȘJ.
Acesta a anunțat că vrea să dezvolte mai mult relația părinte – elev – școală și să implice mai mult părinții în procesul de învățare al copiilor, informându-i despre situația elevilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!