După ce ministrul Transporturilor, Lucian Bode, transmitea vineri că așteaptă implicarea autorităților locale pentru realizarea drumului expres Oradea – Arad (A11), Ilie Bolojan anunță acum o colaborare cu directorul general CNAIR, Mariana Ioniță și cu Călin Bibarț, primarul Aradului, pentru drumul expres Oradea – Arad. Bode așteaptă constituirea unui ADI între părțile implicate, pentru realizarea investiției.
[eadvert]
Documentația se cere actualizată, după care va trebui găsită o finanțare. Deocamdată, din A11 s-au realizat doar 3,5 km, folosiți azi ca parte integrantă din centura vestică a municipiului Arad.
„Autoritățile locale vor prelua documentația realizată în urmă cu 10 ani de la companie şi o vom aduce în stadiul de a putea fi finanțată din bani europeni. Vom reface studiile geologice şi topografice pe noul traseu, vom obține toate avizele necesare şi va fi estimată, la zi, valoarea investiției. Ne propunem ca până în luna martie să avem toată documentația finalizată. Lucrările finanțate din fonduri europene vor fi incluse în programul de infrastructură ce va începe anul viitor. Drumul, cu 4 benzi de circulație, are o lungime de 100 km şi leagă cele două coridoare europene: autostrada Transilvania și Coridorul 4. Este şi o legătură strategică pe culoarul Nord-Sud în sud-estul Europei. La Oradea, joncțiunea cu drumul de legătură cu autostrada se face în zona din spatele gării Ioşia, la granița cu comuna Sântandrei. La finalul anului viitor, am putea avea contractul de execuţie semnat. La 3 ani de la începerea lucrărilor, conectarea Oradiei şi județului Bihor cu reţeaua europeană și națională de autostrăzi va fi asigurată așa cum se cuvine”, transmite Ilie Bolojan, primar al Oradiei și candidat PNL pentru a prelua președinția Consiliului Județean Bihor.
Bolojan ne declară că în proiect sunt implicate Zona Metropolitană Oradea (ZMO), Primăria și Consiliul Județean Arad, iar ZMO va gestiona proiectul, având în vedere reușita de la drumul de legătură pe autostradă. Este vorba despre realizarea autostrăzii de legătură A3 – A11, ce va ocoli Oradea prin vestul orașului, pe o lungime de 19 kilometri pe axa nord – sud. Un tronson ce include un pod nou peste Crișul Repede, în regim de autostradă. Constructorul a fost desemnat în august – firma austriacă Strabag – pentru 546 milioane de lei + TVA, iar termenul de finalizare este fixat pentru anul 2023 (6 luni proiectare + 24 de luni execuție).
Vineri, cu ocazia deschiderii autostrăzii transfrontaliere A3 – M4, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a fost întrebat despre noutățile legate de drumul expres Arad – Oradea, dar și despre centurile ocolitoare ale orașelor de pe drumurile naționale din Bihor, care întârzie să apară. Este cazul variantelor ocolitoare de la Aleșd (DN1), Beiuș – Ștei (DN 76), Salonta (DN 79), Săcueni (DN 19) și chiar Marghita (DN 19 B și E).
Consiliul Județean se poate implica
În răspunsul său, Bode a încercat să responsabilizeze autoritățile locale – Consiliul Județean și primăriile.
„Suntem în discuție să vedem acolo unde autoritățile locale sunt în măsură și au capacitatea să implementeze astfel de proiecte, să identificăm sursa de finanțare, acolo unde aceasta nu este prevăzută în Masterplanul general de transport și să le predăm către autoritățile locale, în vederea implementării. Sigur că o prioritizare a investițiilor este obligatorie. Nu putem să sperăm că vom realiza 3.000 km de autostradă într-un an. Este nevoie și de o creștere a capacității administrative a statului, de implementare a acestor proiecte, de la bază până la vârf și de la vârf până la bază”, a răspuns ministrul Transporturilor. Întrebat dacă ia în calcul implicarea Consiliului Județean Bihor pentru ducerea la îndeplinire a acestor obiective, Bode a răspuns afirmativ:
„Consiliul Județean Bihor este eligibil pentru a-l gestiona (drumul expres Oradea – Arad), în condițiile în care solicită un obiectiv și este eligibil în implementarea lui. Trebuie să avem o solicitare din partea autorității locale, să facem evaluare în Direcția Generală, în organismul intermediar de transport din ministerul nostru, să discutăm cu CNAIR, să facem toți pașii înainte de a-l preda printr-un protocol. Este nevoie de un Ordin de Ministru pe care eu să îl emit, cu avizul Ministerului Fondurilor Europene, ca să predăm acest obiectiv către respectiva instituție, indiferent că vorbim despre Consiliul Județean, Primărie sau Asociație de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) – cum cred că vom face în legătură cu drumul expres Arad – Oradea”, a spus ministrul.
2025, termen pentru A3 Oradea – Cluj
Provocat să ofere un termen pentru darea în circulație a circulației doar în regim de autostradă între Oradea și Cluj-Napoca, pe A3, ministrul Lucian Bode a avansat anii 2024 – 2025. „Cel mai complicat tronson este Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu tunelul Meseș, care va fi cel mai lung din țară, 3 kilometri. Cel mai târziu în 2024 – 2025, aceste tronsoane aflate azi în diferite stadii de implementare trebuie să fie date în trafic. Fiți convinși că atâta vreme cât Guvernul Orban va fi la Palatul Victoria, niciun metru de autostradă nu va rămâne muzeu”, a subliniat Bode, ca răspuns la întrebările JB & BIHON.
Tronsoanele Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) și Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) sunt și acum fără contracte semnate. Tronsonul din Bihor are termen de depunere a ofertelor data de 23 noiembrie (cu obiectiv 6 luni proiectare + 18 luni execuție), iar tronsonul din Sălaj are termen de depunere a ofertelor data de 16 noiembrie, cu precalificare (12 luni proiectare + 36 luni execuție).
Traficul prin noua vamă
Potrivit purtătorului de cuvânt I.T.P.F Oradea, comisar șef Laura Beatrice Bondar, traficul prin Vama Borș I este aproape dublu față de cel prin punctul de trecere al frontierei de pe autostradă, Borș II. În ultimele 24 de ore (marți), Borș I a fost tranzitat de circa 5.000 de persoane cu 3.000 de mijloace de transoprt, în timp ce prin Borș II au trecut 2.300 de persoane cu 1.400 de mijloace de transport.
Trimite articolul
Xvorbe goale ….
-
Când vine vorba de exproprieri, din păcate nu sunt vorbe goale, dar dacă asta își dorește populația atunci așa să fie.Sper doar, să nu mă aflu vreodată in calea Prostului,asta este singura speranță care-mi rămâne.
-
Tu esti prostu. Deci speranta ta se duce direct.
-
Nu spera, pur și simplu nu-l vota.
-
Si cum altfel ar trebui mai exact sa se construiasca drumuri si autostrazi fara expropieri? Ai o gandire mizerabila, tu cum ai impresia ca s-a construit in alte tari? Din cauza unor cretinoizi ca voi nu se face nimic in tara asta.
-
Prețul CORECT și fără interese imobiliare ascunse….cretinoidule!
-
-
vremuri bune…
-
Vremuri bune!
de Laura Ildi Gal-bena (redactoreasa de ziar local de mare circulatie intergalactica – Dihoreanul)Vremuri bune vor veni,
Banii-n punga-i voi dosi,
Din campanie veniti,
Tot in jeb la aveniti.Toamna-i grea, campania-i mare,
Semne bune partidul are,
Insa noi la dihorean,
Vom lua banii de Mertzan.Ia mai manatzi mai flacai,
Si cititi minciunile,
Si toate compunerile,
Ziaurului de fatalai. -
Auzi “sefu”?eu cred că ești “Un bebe”care suge de la tâța Statului, sau ești prea prost sa-ți dai seama ce se întâmplă în jurul tău!
Pe cand isi va asuma esecul ,, Ciuperca ,, ????!
-
:))) nu are nicio legatura ca nu o facut el, personal, lucrarile…nu mai mancati cacat degeaba (asa pe șlea spus, fara perdea)
-
Ai dreptate nu a executat el , doar a receptionato in calitate de Nero al Oradiei , deci se poate numi complice (la sterpelit ban public).Deci nu mai manca tu cacat !
-
Păi nu era surpat dealul când a făcut recepția. Complicitatea poate fi imputată dar la alt moment 🙂
-
-
cand a fost renovata Ciuperca si arata bine era asumata printre “marile realizari” ale lui bolovan, dupa ce s-a dus de rapa bolovanul nu mai are nici o treaba cu ea. realizezi cat esti de dobitoc ?
-
“bolovan” = acest dobitoc incult al comunitatii postacilor de pe bihon.
-
nu ar trebui lasati si cei cu probleme mentale grave ca tine sa posteze pe aici 🙁
-
.
-
-
-
-
Cand va fi vina lui pt Ciuperca, atunci isi va asuma, dar pana atunci, gurita…
-
m…da nu e vina lui, e vina prostilor ca tine care nu realizeaza …
-
cetatean prost esti tu. faci prosti pe altii care au dreptate.
-
Si tu locuiesti pe ciuperca prin boscheti? Altu care plange zi de zi pentrh ciuperca = )
-
deci dupa tine Bolo nu are nici o vina pt dezastrul dela Ciuperca? bravo, asat da pupincurism
-
-
-
deja au inceput teparii de terenuri afacerile inca de pe vremea pandemiei, in cazul de fata situatia composesoratului din episcopia unde un celebru dezvoltator imobiliar in cardasie cu sotia notar a unui mai putin celebru procuror a pus mana nu se stie cum dar se va afla in mod sigur pe cca 700 mii mp de teren, ghici unde? in imediata vecinatate a viitorului drum, deci stiu aia ceva din pacate pentru ei deja sunt depuse la judecatorie niste acte pentru anularea tranzactiei 3-4 ani isi pot lua adio de la planuri
-
peste tot in lume oamenii incearca sa castige fara munca.
Nu cumva să participe la proiectare şi cei care au “desenat” pasajul de pe Magheru, că atunci vor face un drum pe care nu vor încăpea TIR-urile.
-
omule nu poti sa faci din cacat aur. pasajul magheru e cat de bine se poate pentru care e situatia. ar trebui apreciati nu aratati cu degetu. daca ai un cotet si vre sa-l amenajezi nu iti iese pista de avion.
-
Cum ar fi să-mi construiesc un coteţ, şi la final să constat că nu pot băga în el decât porci mici, că ăia mari nu intră ?! Aşa e şi cu pasajul Magheru, şi sper să nu fie cu viitorul drum expres.
-
iti faci cotet direct pentru porcii mici, stii ca pe cei mari nu ai cum sa ii bagi. cotet pentru porci mici. daca atat iti permite spatiul. teoretic pentru porcii mari ai alta optiune. stiu ca intelegi
-
-
Ma bucur cand vad cat de mult va mananca ciuda ca acest om chiar a facut multe pentru acest oras,si cate va mai reusi sa faca pe viitor.
Ati uitat cum era oradea acum 10 ani?
Va place oradea acum?
Ciocu mic
Puie MNL!
-
iti trebe de plangi in gura mare?
-
fmm de la foame mare ? Cat iei pe postaee 50 bani/ buc ?
-
atat cat iei si tu pentru o puie
-
-
In afara de finalizarea coridorului IV (ramurile nordica si sudica) rutier si feroviar, DX Craiova-Pitesti, Bucuresti-Ploiesti-Iasi-Ungheni (A7), a Centurii Bucuresti si a podului peste Dunare, pun ramasag ca nimic nu se realizeza din ce au promis peste 10 ani, notati-va unde vreti si revizitati-mi comentariul atunci din nou site-ul, amintindu-va ca am avut dreptate.
Si in tara noastra exista doar un singur coridor in reteaua pan-europeana de transport, nu doua Bolojane oricar iti place sa te minti singur, anume coridorul IV – o ramura rutiera de autostrada pe Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Orastie-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta si doua ramuri feroviare una pe relatia Curtici-Arad-Deva-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta si alta pe Curtici-Arad-Timisoara-Lugoj-Caransebes-Herculane-Drobeta-Craiova-Calafat. Oradea nu se afla pe nici unul, nici rutier nici feroviar, e pe langa total
-
chiar de aia trebuie sa ne zbatem mai mult pt ca sa prindem cascavalu
Nimic nu îmi rezistã.
Despre exproprieri ,pamantul este al statului termenul proprietar are caracter declarativ ,orice proprietar pe teren are un impozit pe suprafata adica ,,chirie” .