La această intalnire au participat reprezentanţi ai celor zece parteneri din proiect din: Olanda, Anglia, Finlanda, Italia, România. Ţara noastră a fost reprezentată de trei organizaţii: Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Sportului prin Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Universitatea Oradea, Facultatea de Protecţia Mediului şi Colegiul Tehnic Mihai Viteazul Oradea. Cu acest prilej au fost stabilite rolurile fiecăruia dintre organizaţii în cadrul proiectului, precum şi aspecte privind implementarea activităţilor prevăzute în proiect.
Dezvoltă modele
“Scopul proiectului este să dezvolte un model în care profesorii ghidează şi instruiesc elevii sau studenţii, nu numai în carieră dar şi în viaţa de cetăţean. Într-o lume a schimbării este necesar ca elevul să îşi aleagă o carieră flexibilă, să aibă capacitatea de a-şi organiza propria viaţă tinând cont de aptitudinile sale, dar în acelaşi timp să îşi dezvolte o concepţie solidă de cetăţean”, afirmă profesorul Florina Musca de la C.T.Mihai Viteazul Oradea.
“În implementarea metodei storyboarding expusă de Bill Law, un rol important îl are profesorul cu o experienţă atât didactică cât şi de viaţă bogată, care prin împărtăşirea experienţei personale, ajută la creşterea calităţii şi inovaţiei în dezvoltarea vocaţională a elevului, astfel încât el să devină competitiv pe piaţa muncii”, explică profesorul Delia Mela de la C.T.Mihai Viteazul Oradea.
Proiectul sa va desfăşura pe o perioadă de doi ani, cuprinde activităţi de instruire şi diseminare ce se vor realiza în România, în primăvara anului 2012, dorind să implice un număr cât mai mare de profesori care vor participa la seminarii şi workshop-uri organizate la nivel naţional, prin implicarea Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Universitatea Oradea, gazda acestui eveniment fiind Colegiul Tehnic Mihai Viteazul Oradea reprezentat de director Ruben Filimon.
V.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!