Pentru implementarea programului „De la şcoală la viaţa profesională, spre carieră”, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor a demarat activitatea de informare şi consiliere în şcoli.
„Această acţiune se organizează la nivelul unităţilor de învăţămant prin şedinţe de consiliere de grup cu clasele din anii terminali, pentru promoţia 2011-2012”, a precizat Daciana Nica, directorul adjunct al AJOFM Bihor.
Consiliaţi
Tematica şedinţelor de consiliere vizează informaţii privind piaţa muncii, modalităţi şi tehnici de căutare a unui loc de muncă, munca în străinătate (EURES), etc.
În cadrul prezentării tehnicilor de căutare a unui loc de muncă, tinerii sunt îndrumaţi în urmărirea unor etape specifice cum ar fi citirea corectă a unui anunţ, alcătuirea scrisorii de intenţie şi a CV-ului, prezentarea la un interviu, pregătirea pentru interviu, îmbrăcămintea, comportamentul, limbajul.
Pentru a fi pe deplin informaţi, tinerilor le sunt de asemenea prezentate prevederile Legii nr. 76/2002.
„Consilierii AJOFM Bihor au punctat şi serviciile oferite de agenţie cu accent pe măsurile active şi anume prime de încadrare, prime de încadrare şi instalare în vederea stimulării mobilităţii forţei de muncă, facilităţi acordate angajatorilor care angajează absolvenţi, informare şi consiliere profesională, formarea profesională, medierea muncii, bursele locurilor de muncă, modalităţi de accesare a unui loc de muncă în spaţiul european prin intermediul compartimentului EURES”, a concluzionat Daciana Nica.
De asemenea, tinerilor le-a fost prezentat şi modul de înregistrare a absolvenţilor la agenţia locală Oradea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!