Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis că licitația pentru tronsonul din A3 care traversează județul Bihor a fost suspendată ca urmare a numărului mare de întrebări adresate comisiei de licitație de către constructorii interesați să depună o ofertă pentru execuția porțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș.
[eadvert]
Ar fi vorba de 311 întrebări care au fost trimise de constructori CNAIR-ului, potrivit purtătorului de cuvânt Alin Șerbănescu. „A fost suspendată pentru răspunsuri la clarificări. Din păcate a devenit o practică pentru participanții la licitații să ceară clarificări pentru a tergiversa procedurile, pentru că nu sunt în stare să își pregătească documentațiile în timp util.
Clarificări care sunt în număr mare dar care de fapt nu au substanță. Însă legea te obligă să răspunzi la ele. Din acest motiv comisiile de licitație se văd nevoite să suspende procedurile, până când răspund la toate clarificările, ceea ce duce la amânarea datei limită pentru depunerea ofertelor”, ne-a explicat Șerbănescu.
Pe de altă parte însă, Horațiu Cosma (USR), care urmărește licitațiile pe infrastructură de ani buni, susține că vina nu e a constructorilor, ci a CNAIR. „Numărul de întrebări e mare, dar cauza nu e acolo unde încearcă compania de drumuri să o ducă. De 10 ani am citit mii, dacă nu zeci de mii de clarificări, și în general constructorii, care au niște echipe care se ocupă de licitații și trimit aceste întrebări, nu își permit să tragă astfel de timp, pentru că e vorba de mulți bani.
Este un semnal de alarmă că sunt 311 întrebări, pentru că e vorba de a cincea încercare de a construi tronsonul ăsta”, ne-a declarat Cosma. El spune că după ce a studiat documentația pentru licitație, a constatat că aceasta nu a fost actualizată, iar întrebările constructorilor sunt, de regulă, „absolut decente și la subiect” și că „în general compania nu răspunde la întrebări”.
Reamintim că CNAIR a suspendat a cincea licitație pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș. Data limită pentru primirea ofertelor trebuia să fie 15 martie.
Trimite articolul
XEste o anomalie ca proiectul unei lucrari de infrastructura in domeniul autostrazilor sa fie facut de executant, proiectele trebuie facute de beneficiarii CNAIR si ministerul transporturilor.
Intrebarile cresc in numar cu cat trece timpul. De ce? Structurile existente s-ar putea sa nu fie conforme fie din lipsa de conservare, fie din probleme de executie, fie de trecerea timpului fie din cauza schimbarilor de normative.
Deci alte firme s-au trezit din somn după pățania lui Trameco (RUSU) pe care l-ați exclus din ecuație și acuma suspendați licitații după licitații iar autobanda se va facein anul 3ooo era lor….. Și asta datorita ca avem un minister al transportului incompetent. Se pare că în Bihor această autostradă nu se va mai construii. FELICITĂRI BURGHEZILOR!