Viceprimarul Florin Birta spune că s-a ajuns la această decizie în urma multelor sesizări înregistrate din partea trecătorilor care nu s-au simţit în siguranţă ei înşişi sau şi-au văzut copiii ameninţaţi de bicicliştii care pedalau cu viteză printre pietoni. Cristian Beltechi, şeful Poliţiei Locale, spune că pe parcursul anului trecut au fost înregistrate peste 500 de reclamaţii venite, majoritatea, de la persoane care spun că au fost lovite de biciclişti. Zona nu e patrulată de Poliţia Locală ci de Poliţia Municipiului şi Jandarmerie.
Pentru bicicliştii care au Corso în traseul zilnic spre muncă sau spre şcolile copiilor, Primăria nu oferă niciun fel de alternativă de traseu: „pe Corso să meargă pe lângă bicicletă”, este îndemnul lui Birta. Acesta spune că vor fi amenajate piste de bicicletă pe străzile din centru după ce acestea vor fi reparate şi modernizate. Desigur, Primăria nu are un orizont de timp până la care se va achita de această sarcină.
Și chiar şi aşa, şansele ca promisiunea să rămână vorbă sunt mari, după cum arată istoria recentă: deşi la începutul şantierului pentru lărgirea şi pietruirea trotuarului de pe Republicii primarul însuşi promitea că lucrarea va include şi amenajarea unei piste, lucrarea a fost preluată iar bicicliştii sunt nevoiţi să continue cu slalomul printre trecători şi pe această porţiune.
Citiți principiile noastre de moderare aici!