Și-au luat o mașină de cusut din supermarket și au creat primul produs de decor. Așa a început povestea a doi gemeni antreprenori din Oradea care au pus bazele unui brand de accesorii pentru casă.
Când a rămas însărcinată, Alexandra Lipai a început să creeze și perne pentru gravide, iar acum, alături de fratele ei geamăn, un cunoscutul prezentator TV, Alexandru Cpnstantin. Ei comercializează acum produse pentru mămici și copii din toată România sub brandul TWINDECO. Cum au început afacerea, care au fost cele mai mari provocări și cum se resimte pandemia în cifrele business-ului, în interviul de mai jos.
[eadvert]
Cum a început povestea TWINDECO?
Alexandra: Eram în vacanță și povestind cu Alexandru, i-am împărtășit dorința de a începe o afacere. Îmi doream foarte mult să construiesc un brand de decorațiuni și voiam să pornesc la drum cu un partener de încredere. Cel mai bun partener l-am găsit în fratele meu geamăn, de acolo și numele „TWINDECO”. Am mers la un supermarket, am luat o mașină de cusut și am creat împreună primul produs.
Ce v-a motivat să vă apucați de business?ale
Alexandra: Eu am lucrat 7 ani în vânzări într-o multinațională, dar mereu am fost pasionată de design, materiale, texturi, culori. Mi-am dorit ca pasiunea să se materializeze într-o afacere, așa că mi-am dat demisia și am pornit pe drumul antreprenoriatului, luând cu mine experiența acumulată în multinațională în materie de proceduri în vânzări și implementându-le în relația cu clienții TWINDECO.
Alexandru: Noi credem în business-urile construite în familie și experiența ne-a demonstrat că am luat o decizie foarte bună. În prezent, gestionăm afacerea împreună din două orașe diferite, Oradea și București, iar rezultatele ne demonstrează că o facem bine.
Aveați experiență în antreprenoriat?
Alexandru: Am avut un business în industria de training, cursuri pentru adulți și copii, în cea de fashion, o platformă online și un multibrand store cu haine realizate de designeri români, am organizat târguri de modă, iar acum, toată experiența acumulată o folosesc în dezvoltarea brandului TWINDECO și a Agenției de Content și Video Marketing pe care o conduc.
Alexandra: Nu am avut experiență în antreprenoriat. Drept urmare, eu am preluat partea creativă, de producție și de gestionare a echipei, iar Alexandru – partea tehnică, parteneriate, colaborări și contracte.
Cum ați făcut tranziția de la decorațiuni la produse pentru copii și mămici?
Alexandra: Tranziția de la decorațiuni pentru casă la produse pentru copii și mămici a avut loc când am rămas însărcinată. Totul a început de la necesitatea de a cumpăra o pernă pentru gravide. Dormeam prost, nu mă odihneam suficient și am început să caut soluții. Pentru că nici una din opțiunile pe care le găseam, nu mi s-a potrivit, mi-am zis: ce-ar fi să realizez perna în atelierul TWINDECO? Zis și făcut. M-am documentat mult, am făcut nenumărate teste și verificări și am creat o serie de perne pentru gravide de diferite forme și mărimi, care pot fi alese în funcție de înălțime, preferințe și nevoi ale viitoarei mămici. Pernele pot fi folosite și în alăptare, apoi când stă bebelușul în șezut. Iar de la perne la produse pentru copii a fost o trecere firească.
Cum a crescut businessul?
Alexandru: Vedem creșteri în fiecare an și asta ne bucură enorm. Cred că deschiderea noastră în a realiza mereu produse noi, în a ține un sistem de customer care de calitate și faptul că visăm mereu la dezvoltare ne ajută mult.
Alexandra: TWINDECO a crescut frumos, de la câteva modele de perne pentru gravide și alăptat la baby nest-uri, apărători pentru pătuț, fotolii pentru copii, la piscine moi cu bile și corturi teepee. Iar în prezent, lucrăm și la alte produse noi, inclusiv un produs unic în România.
Care au fost cele mai mari provocări în gestionarea businessului?
Alexandru: Crearea de produse noi, necesare mămicilor și copiilor e mereu o provocare. Punem accent pe originalitate și calitate. Și când nu faci compromisuri în ceea ce privește calitatea, păstrarea unui preț corect de vânzare a produselor este dificilă. Dar reușim să facem asta, astfel că acum, produsele noastre au cel mai bun raport calitate-preț de pe piață.
Care e cea mai mare satisfacție?
Alexandra: Cea mai mare satisfacție e atunci când îți vezi produsul de la idee, schiță, coasere, testare la client. Mesajele primite și fotografiile cu micuții clienților, folosind produsele TWINDECO ne încarcă cu energie și ne ambiționează să creăm din ce în ce mai multe modele și o paletă mai mare de produse.
Care e cel mai plăcut feedback primit?
Alexandra: Primim zilnic feedback pozitiv de la clienți. Mă implic personal în gestionarea relației cu clienții, așa că am ocazia să le aflu părerea despre produse, modul în care le-au fost livrate și ce îmbunătățiri mai putem face. Dar pentru că primul care testează produsele TWINDECO este copilul meu, feedback-ul lui e cel mai important și plăcut. Deși e încă mic, mă ajută să îmi dau seama ce pot perfecționa la unele din ele, ce pot schimba, ce aș putea adăuga în gama de produse.
De ce să aleagă mămicile produsele voastre? Prin ce vă diferențiați pe piața produselor similare?
Alexandru: Calitatea materialelor folosite. Folosim bumbac organic, umpluturi pentru saltele care protejează copilul împotriva alergiilor, croielile noastre sunt atent realizate, produsele sunt rezistente în timp și avem cele mai bune prețuri de pe piață.
Alexandra: Uneori avem tendința de a cumpăra produse din occident, pentru că „sunt de calitate, arată bine, le-am văzut pe Pinterest, sunt concepute în stilul scandinav”. Suntem de acord cu asta, dar vrem să demonstrăm că produsele made in România pot concura la fel de bine cu cele din Vest. TWINDECO are produse de calitate, din bumbac organic, materiale hipoalergenice, cu un design unic, care să se încadreze în orice decor, la un preț mai mic decât cele importate. Așa că noi îndemnăm mămicile să aleagă produse locale la un preț corect.
Cum se resimte pandemia în cifrele businessului?
Alexandru: Din fericire, reușim să facem față acestei perioade deloc ușoare pentru afaceri. Așteptăm ca și partenerii noștri cu magazine fizice care comercializează produsele TWINDECO să revină pe linia de plutire. Ținem legătura cu ei și încercăm să găsim variante pentru a ne susține partenerii, mai ales în vremuri atât de dificile.
Care este cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în experiența de antreprenori?
Alexandru: Că fără multă muncă nu poți realiza ceea ce îți propui. Nu e suficientă ideea, e important să o pui în practică. Iar dacă nu ai succes, contează să fii deschis să schimbi direcția până o găsești pe cea care dă rezultatele dorite.
Alexandra: Sunt mai multe lecții. Când ești antreprenor e important să fii flexibil, să testezi continuu, să îți asculți clienții, să lucrezi în echipă și să delegi activitățile care îți consumă resurse ineficient, pentru a-ți canaliza toată creativitatea în dezvoltarea business-ului.
Care sunt planurile de dezvoltare a brandului TWINDECO?
Alexandru: Ne dorim să fim prezenți, în următorul an, în cel puțin 100 de magazine fizice și online din România. E un plan care necesită timp pentru a fi dus la bun sfârșit, dar avem încredere în produsele noastre.
Alexandra: Vrem să dezvoltăm catalogul de produse, astfel încât să acoperim o cotă de piață și mai mare. Vom oferi mai multe opțiuni de alegere în funcție de stilul și preferințele potențialilor clienți fără a face rabat de la calitate. Vrem să demonstrăm că și în România avem produse de calitate superioară, rezistente în timp, armonioase din punct de vedere estetic și care se integrează perfect într-un decor scandinav, clasic sau modern.
https://www.facebook.com/TWINDECO/
Advertorial!
Trimite articolul
XDe bihoreni precum acesti gemeni sa mai scrieti, va rog, chiar daca e advertorial. Nu-i cunosc personal, dar par oameni cat se poate de decenti. Nu mai dorim “ispite” si altele ejusdem farinae. Poate pare arogant ca folosesc pluralul, dar cred ca majoritatea cititorilor imi vor da dreptate.
pentru mame nu creaza?doar pentru mamici?