Este vorba despre intersecţia din preajma Pieţei Decebal, o intersecţie foarte circulată unde se formează de multe ori ambuteiaje datorită mulţimii de maşini care o tranzitează. Această intersecţie a fost dotată cu semafoare inteligente ca un test pentru a verifica dacă acestea pot fluidiza traficul, iar în cazul în care s-ar fi dovedit eficace atunci proiectul ar fi fost extins şi la alte intersecţii din municipiul Oradea.
Săptămâna trecută au fost efectuate însă lucrările de îndepărtare a senzorilor care ar fi trebuit să fluidizeze traficul prin schimbarea semafoarelor pentru trecerea maşinilor de pe arterele mai aglomerate. În acelaşi timp s-a lucrat şi la resincronizarea semafoarelor cu cele din intersecţiile care preced şi succed această intersecţie. Unul din motivele pentru care s-a renunţat la semafoarele inteligente ar putea fi şi nemulţumirea participanţilor la trafic faţă de eficacitatea semafoarelor şi lipsa de continuitate în funcţionarea acestora.
Semafoare proaste?!
Softul şi senzorii de mişcare fuseseră puşi la dispoziţia municipalităţii cu titlu gratuit de către firma Alien Concept, deţinută de Horea Vuşcan.
L-am întrebat pe viceprimarul Gheorghe Carp dacă ineficienţa semafoarelor inteligente a fost cauzată de logistica pusă la dipoziţie de Alien Concept sau din alte motive. Carp spune că nu a fost vina Alien Concept ci mai degrabă a stării tehnice precare a semafoarelor din intersecţie. „Erau vechi şi se infiltra apa în ele. Din această cauză nu au funcţionat cum trebuie”, ne-a spus Carp, care crede că semafoarele inteligente vor putea fi implementate în Oradea doar printr-un sistem integrat, care să cuprindă arterele principale din oraş, în cascadă, precum şi intrările, ieşirile din Oradea. Pentru ca acest lucru să fie posibil, va trebui investit şi în semafoare noi. „Din păcate, în ultimii ani s-au achiziţionat şi semafoare de proastă calitate, din Turcia…”, mai spune viceprimarul.
Valentin Teuca, Corpaş Călin
Semafoare inteligente în teste
Citiți principiile noastre de moderare aici!