Modul de educație integrată pentru elevii Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea. Acesta a fost creat de Asociația Pro Timer, în parteneriat cu o companie din Parcul Industrial și Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea. Prin acest modul de educație integrată, reprezentanții ONG-ului și ai firmei îi ajută pe tineri să se orienteze în carieră și le dau posibilitatea, la finalul modulului să susțină un interviu pe baza cunoștințelor dobândite pe parcurs. În urma acestui interviu, mulți dintre ei vor fi selectați să facă internship în cadrul firmei, pe perioada vacanței estivale. Modulul are o durată de o lună, cu întâlniri săptămânale, de câte două ore, în cadrul cursurilor de limba engleză ale elevilor.
[eadvert]
Toate orele se desfășoară în limba engleză și sunt susținute de un trainer din cadrul companiei. Acesta îi învață pe tineri cum se realizează marketingul online.
„Concret, ei află cum se crează conținutul, care este impactul conținutului și al reclamelor online în mediul virtual și care sunt motorașele pentru creerea acestei strategii de marketing”, a spus Delia Mela, coordonatorul activității din partea Asociației Educaționale „Pro Timer”.
Propria afacere
Toate aceste activități îi ajută pe tinerii de la profilul Informatică Intensiv să vadă ulterior, după ce vor finaliza liceul, spre ce universitate ar putea să se îndrepte și să aleagă chiar acest domeniu, dacă le place. Totodată, aceste cunoștințe îi vor ajuta să-și dezvolte propriul business sau la viitorul lor loc de muncă vor stăpâni partea de marketing.
„Pe lângă faptul că-i expunem la partea aceasta de informații și cunoștințe despre marketing, la fiecare oră sunt provocați să lucreze în echipă și să-și creeze propriile campanii pentru diferitele aplicații care există pe zona de marketare. De asemenea, la finalul modulului, ei vor susține un interviu împreună cu responsabilii de resurse umane din cadrul companiei. Pentru ei va fi primul interviu susținut la nivel profesional și real cu angajatori, iar ulterior compania le oferă 15 posturi de internship. Vor fi împărțiți în două grupe și vor participa la internship timp de două luni, pe perioada verii, și vor activa în mai multe departamente ale companiei, unde vor învăța ce înseamnă grafică și cum poate fi corelată ea cu partea de conținut, partea de conținut, cu partea de aplicații și mai multe servere de căutare care li se vor pune la dispoziție pentru a realiza ce înseamnă acest domeniu și pentru a vedea dacă se potrivesc sau nu și dacă și-ar dori să meargă în această direcție sau nu”, a mai spus Delia Mela.
Un astfel de modul a mai fost făcut cu elevii de la profilul de Engleză- Germană, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea. Aceștia au avut posibilitatea să lucreze în cadrul companiei, în perioada internshipului. Ei au fost plătiți și au și învățat enorm de multe lucruri. Între timp, elevii au devenit studenți și bună parte din ei lucrează cu jumătate de normă în cadrul companiei.
„Aici vizăm parte de win-win. Compania se face cunoscută și își face domeniul cunoscut în rândul tinerilor, în așa fel încât aceștia să beneficieze de locuri de muncă în acest domeniu. Totodată, tinerii pot să cunoască opțiunile pe care le au după ce termină liceul și facultatea”, a mai precizat Delia Mela.
Citiți principiile noastre de moderare aici!