Reprezentanţii a 30 de companii locale au semnat un apel către orădeni, prin care îi îndeamnă să îşi exercite dreptul la vot în referendumul pentru unificare. Industria pe care o reprezintă este prima şi cea mai directă beneficiară a unificării, prin creşterea gradului de atracţie turistică a Oradiei mari.
Apelul companiilor locale din aşa numita „industrie ospitalieră” a fost citit de Dorin Popa, cel care conduce Oenoteca Milessime, un centru dedicat culturii şi civilizaţiei vinului. O bună parte a semnatarilor s-au aflat la faţa locului, în foaierul Teatrului „Regina Maria”, în compania echipei de campanie a referendumului şi a primarului Ilie Bolojan.
„Nu ne este indiferent cum evoluează Oradea: dacă orașul se dezvoltă într-un ritm accelerat în competiția cu celelalte orașe și ne asigură un ambient corespunzător sau dacă rămâne în urmă. Această situație ne îndreptățește să ne adresăm orădenilor înaintea Referendumului de fuziune dintre Oradea și Sînmartin din 14 iunie. De felul în care veți vota depinde dacă în anii următori vom avea mai mulți turiști și implicit mai multe locuri de muncă și venituri mai mari pentru orădeni. Reușita acestui proiect depinde și de noi, dar în primul rând de dumneavoastră și de prezența la vot în 14 iunie. De aceea vă îndemnăm să vă prezentați la vot pentru că acum votăm pentru bunăstarea orașului. Așa Oradea va fi un oraș turistic, mai puternic și mai prosper”, a spus Dorin Popa, citind textul semnat de trimişii companiilor.
A pune împreună oferta arhitecturală a oraşului cu virtuţile balneare şi recreative ale Băilor Felix, toate acestea prezentate la nivelul reputaţiei pe care o are Oradea, poartă a ţării spre Vest, ar aduce o creştere exponenţială pentru oraş. „Noi, companiile semnatare împreună cu celelalte companii din aceste domenii ne dorim să fim parte a acestui proiect: Oradea – capitala Art Nouveau și a Băilor Termale din România”, mai spune apelul.
Un vot exprimat
Pe la tribuna apelului a trecut şi Romeo Ionescu, reprezentantul Hotelului Ramada, care a continuat, pe linia, apelului, cerând orădenilor să se implice în acest proiect care, într-un final, depinde doar de ei. „Avem, probabil, cea mai bună apă termală din Europa. Pentru a avea cât mai mulți turiști care să o aprecieze, avem nevoie doar de voință. Îi invit pe toți oamenii care trăiesc în Oradea, fie că sunt de acord cu proiectul, fie că nu, să își exprime voința pe 14 iunie. O opinie exprimată pe 14 iunie, indiferent de opţiunea aleasă, este mai bună decât absența de la vot”, este părerea sa.
„Povestea aceasta nu se termină aici. Sunteţi mentori şi aveţi rolul de a îndemna familiar, prieteneşte, spre acest demers. Noi nu avem decât beneficii, foarte multe şi fiecare şi le poate judeca. Putem învăţa, în 14 iunie, vorba glumei, să nu ne mai doară în 14 de acest oraş”, a spus Dorin Popa, ca o concluzie a evenimentului.
Semnatarii
Cele 30 de companii locale care au făcut apelul către orădeni sunt: Hotel Double Tree by Hilton, Hotel Continental Forum Oradea, Hotel Ramada, Caro Boutique Hotel&Restaurant, Hotel Elite Boutique & Spa, Hotel Impero, Hotel Melody, Centrul Comercial Lotus Center, Centrul Comercial Era Shopping Park, Centrul Comercial Oradea Shopping City, Crișul Shopping Center, Restaurant Crinul Alb, Restaurant Cyrano, Restaurant & Pizzerie Corsarul, Restaurant Scorilo, Restaurant Butoiul de Aur, Restaurant Ambasador, Restaurant Graf, Restaurant Pizza e Vino, Restaurant Ciuperca, Restaurant & Pizzerie Queen’s Pub, Restaurant Ziga-Zaga, Pizzeria Due Fratelli, Cofetăria FanIce, Cofetăria Bacio Dolce, Cofetăria Pigalle, Cafeneaua Lord’s Pub, Cafeneaua Columbus, Millésime – Centrul pentru Cultura și Civilizația Vinului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!