După aproape 2 ani de la startul lucrărilor, municipalitatea anunță că stadiul fizic a ajuns la 95%, iar că lucrările „sunt aproape gata”. După cum bihon.ro a anunțat încă de la începutul acestui an, municipalitatea a dat prelungiri de termen. Justificarea acceptată de Primărie ține de lucrările neprevăzute apărute în derularea lucrărilor.
Lucrări efectuate
Finanţate din fonduri europene, lucrările au ca obiectiv prioritar reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
„Până în prezent au fost realizate lucrări de infrastructură, suprastructură, iluminat, dotări, mobilier. În cadrul lucrărilor pregătitoare, s-au efectuat lucrări la rețelele de canalizare menajeră și pluvială, precum şi la rețelele de alimentare cu apă și energie termică. Lucrările propriu-zise de amenajare a străzii au constat în lucrări de pavare cu piatră a zonelor pietonale și carosabile, asfaltarea zonelor carosabile, amenajarea spațiilor verzi, realizarea mobilierului urban, realizarea instalațiilor de iluminat şi semnalizare rutieră. Suprafaţa desfăşurată amenajată este de 3.555 mp. În urma acestor lucrări, strada Aurel Lazăr va deveni în cea mai mare parte pietonală, traficul auto urmând să fie permis doar pentru riverani și pentru mașinile de intervenție”, transmite municipalitatea.
În continuare se finalizează amenajarea spațiilor verzi, lucrare în cadrul căreia au fost plantați arbori din specia arțar şi a început aşternerea covorului de gazon.
„Ne dorim ca prin această investiție să reducem poluarea și să oferim încă un spațiu pietonal comunității orădene și, totodată, să dăm zonei centrale a municipiului un aspect mai atractiv. Locuitorii orașului au nevoie de spații adecvate de recreere unde să aibă posibilitatea să interacționeze și să se simtă confortabil. Centrul de oraș trebuie să fie unul prietenos cu oamenii, nu cu mașinile”, transmite primarul Florin Birta.
Executantul lucrării este asocierea formată din S.C GAVELLA COM S.R.L – lider de asociere, PORFIDO ED ARTE CONSORZIO STABILE – asociat 1, S.C PROCONSOLUTIONS S.R.L – asociat 2 și S.C IRICONSTRUCT SRL – asociat 3, având ca subcontractanți pe S.C COFIDO S.R.L, S.C GLOBAL PROIECT S.R.L, S.C IGNA CONSTRUCT S.R.L, S.C MECATRON S.R.L și pe S.C RITMOTEH S.R.L.
Prețul contractului actualizat conform OUG nr. 114 este de 8.803.283,41lei + TVA.
Trimite articolul
XFoarte frumos : o stradă neglijată este acum o stradă frumoasă 🙂
-
Primarul nost’!
Sunt albinã zburãtoare ( sunt şi trântori care stau) pe Aurel Lazãr dacã -i soare, n-am o floare ca sã stau.
chiar arata a strada de penitenciar
-
chiar esti un metroidiot
Arata bine. 9/10
Ar ajuta dacă s-ar renova un pic casele pe acolo.
Oricum, felicitări per total.
Intreb pentru un dusman: termenul de executie nu era in contract si asumat la achizitie? Nu era termenul de executie in punctajul licitatiei, un criteriu de atribuire? Isi asuma pmo toata vina? Nimeni penalizat? Dar vad acolo firma pretenara GAVELA care sustinuta de hudmr face ce vrea muschiul ei prin oras, asa si lucrarile din centru care se amana, se amana, se mana ca vezi doamne nu stiu ce necalificat nu poate pune un cablu prin sant si nu se pot finaliza lucrarile!!!! ABURELI pentru pretenari!
-
Ii firma lu tatsu lu Birta care a lucrat pin zona ca subcontractor la gavela. bah ce chestie, birta primar, iar tatsu ia contracte ca subcontractor la gavela
-
1. Firma de care aduci aminte se nuneste Gavella Com srl, deci ai scris nunele gresit.
2. Aceasta firma a trebuit sa execute pina la un anume termen lucrarea, insa din cauze (cum ar fi pandemia) independente de ea , daca materialele solicitate a fi utilizate conform proiectului nu ajung pe santier la timp (exemplu dalele de piatra, bordurile din granit sau altele ce se importa din ceva tara), e normal sa nu poata executa in timp real lucrarea.
Constructorul este obligat sa lucreze DOAR cu materialele impuse ptr.ca strada sa ajunga in final la nivelul vechiului proiect din perioada austro- ungara conform documentelor vremii aflate in arhiva. Iar materialele le comanda si achita Primaria.
Daca in Italia a fost pandemie anul trecut si multe firme au lucrat ocazional, mukte din componentele folosite la pavajul strazii au fost livrate cu intarziere.
3. Nu stiu de unde stii tu ca firma Gavella Com srl e sustinuta de UDMR.
Eu stiu ca firma are legaturi cu biserica penticostala . Patronul este membru al acestei comunitati.
Ce legatura ar avea cu cineva din UDMR, ptr.a fi sustinut, chiar nu imi dau seama.-
Chiar bati campii gramaticule! Nu are nimic cu penticostalii ca l-ar exclude de fumator si bautor asa ca esti pe lanfga. 2 ani intarziere cand pandemia bantuie de doar un an, ceva este putred in capul tau. Lucrezi la/pentru Gavella? Esti in “lucratura”? Fraieri sunt cei ce cred aburelile tale si ale pmo. Patronul este de la hudemere asa ca ia-ma usurel sa nu sughit!
-
2 ani de cand au inceput lucrarile, nu 2 ani intarziere.
-
anul trecut am adus materiale din Olanda si Italia, ma lasi cu vraja? De 2 ani nu reusesc sa termine la timp lucrarile la suprafata.
-
-
-
-
in orasul asta a fost vreodata penalizat vreo firma ca nu a terminat proiectul la timp? Odata a dat Bolojan un comunicat ca nu o sa penalizeaza firmele pentru nimic, numai sa vine si sa depune dosar la licitatii… A fost candva o firma penalizata ca nu s-a terminat la timp si nu stiu eu? sau oare primarul totdeauna prelungeste termenele la infinit pentru firmele de casa si mai bine riscam ca trebuie platit partial inapoi banii UE ca firma n-a terminat lucrarea la timp, cand firma ar trebui sa plateasca penalizariile…
-
fii serioasa …
-
De mirare cum de au permis accesul bicicletelor. Deja se vede în poze ce înseamnă “Cu excepția riverailor”, se parchează cu tupeu. Eu nu mă voi limita să mă duc doar pe pistă pentru că nicăieri pietonii nu respectă banda pentru bicicliști. Taman se plimbă pe ea, chiar dacă există trotuar separat (ex. Oneștilor, Barcăului, degeaba le atragi atenția, zici că îi înjuri de mamă). Probabil pentru că este vopsită și așa se pot ghida după marcaj să nu se rătăcească.
-
apropos de respectat pista de biciclete de catre pietoni, de ce biciclistii nu respecta trotuarele nemarcate ca si pista de biciclete si se inghesuie cu tupeu chiar au pretentia sa le dai prioritate ? acolo unde e bunul simt ? si da sunt si biciclist si pieton si sofer, dar in oras nu mai folosesc bicicleta de rusinea celor care cred ca au doar drepturi ca si biciclisti, prefer sa merg cate 10 km pe jos.
-
cui îi pasă?
-
🤣🤣👍
-
-
-
zsizsi, cand si tu o sa te duci legal cu bicicleta, atunci mai vorbim, ok? Nu stiu cum ai ajuns ca pietonii plimb pe pista de bicicleta la o stire ca aproape au finalizat o strada, dar am mai vazut si pe tine sa mergi pe trotuar, nu o singura data si pe alte multe biciclisti in fiecare zi… hai sa zicem ca pe Onestilor da, ai pista de bicicleta separata, dar si acolo la treceri pt pietoni e marcata numai la pista de bicicleta, la trotuar nu, dar pe alte parti, pe malul Petei unde jumatatea e marcata ca si trotuar sau altundeva unde pista e marcata aiurea pe trotuar, ex pe Decebal ce ar trebui sa faca pietonul?
Bine ca biciclistii au claxon si vin cu viteza pe orice trotuar in oras ca ei cred ca au voie acolo si mai ales au prioritate, dar sunteti suparati cand pietonii merg pe pista…
Ma bucur ca sunteti totdeauna suparata, ca “pe drum nu pot sa merg ca se claxoneaza una cu masina, pe trotuar / pista nu pot ca acolo merg pietonii”, zici ca voi nu ar trebui sa respectati legislatiile, numai ceilalti… si da, am si masina, am si bicicleta / trotineta electronica si saptamanal plimb mai mult de 30km in oras ca si pieton… si am mai intalnit cu tine pe malul Petei si ai claxonat pe mine de la o distanta de 30m ca tu vii sa dau mai departe, cand acolo numai o parte e pentru biciclisti, partea spre drum cand mergi spre Nufarul langa depou, dar tu neaparat ai vrut sa mergi pe banda de dreapta, ca e greu de inteles niste tablite la fiecare intersectie care care banda e… da, tu ai fost, il cunosc pe tine personal, ai aceasi username si pe TramClub… cand primarul tau nu o sa mai faca economii de a face piste si trotuare normale, nu ca ai un trotuar si pui niste liniute cu vopsea pe ea si gata, e pista, care peste tot in oras e la fel in afara de unele strazi noi (dar si acolo discutabil, vezi Barcaului unde langa pista ai o jumatate de metru de pista de alergare, singura trotuar ce exista pe partea celalalta de multe ori e ocupat de masini parcate in fata gardului, celalt in mijlocul parcului n-are treceri pt pietoni) si dupa aceea sa nu mai circulati nici voi pe trotuare, nici pentru a scurta drumul, gen la statia pe Cantemir, pe Onestilor sa nu ocoliti stalpul LEA langa parculetul aceea, o sa aveti dreptul sa criticati pietonii, pana atunci, pana nu respectati si voi legislatia hai sa nu criticati nici voi…
drăguț.
totuși, iluminatul e cam pretențios, nu? adică, frate, e umpic penibil să pui lumini pe pușcărie de parcă e versailles, iar nici restul nu sunt palate, ci case de locuit, în care stau oameni care fac caca, se spală pe dinți, fac laba. știți ce zic, nu? oameni plictisitori în case plictisitoare de amu 100 de ani.
O strada de 350 de metri la care s-au aruncat 10 firme in asociere si cu subcontracte de la un la alta. Halal! Va dati seama cum sunt sifonati banii oradenilor? Lucrare care a durat si 2 an, mai au inca 5%.
minunat, superb, multumim stapanului Bolojan ca ne permite sa traim in orasul lui… au intarziat doar 1 an cu finalizarea , ce mai conteaza e magnific 🙂
Iluminatul din caldarâm va ţine atâta cât a ţinut şi cel de pe Corso. Oricum, cine nu locuieşte în zonă nu-l poate aprecia deoarece seara nu are ce căuta pe acolo, fără declaraţia pe proprie răspundere, în care să scrie că a mers să vadă luminile de la capătul străzii Aurel Lazăr.
S a întârziat atât pt că muncitorii își băteau joc, locuiesc pe Aurel Lazar , i am văzut zilnic !! Când erau șeful de șantier sau vreo personalitate lucrau pe ploaie ,vânt etc. Când erau singuri 2 lucrau , 10 in pauza de țigară.
Când le a dat ordin că trebuie să finalizeze lucrarea in 2 luni au făcut cat Intr un an
Va fi ca si pe Alecsandri, si acolo numai cine nu vrea sa intre cu masina nu o face, In fata fostei fabricii de confectii e o adevarata parcare gratuita. Si sa vezi absurdul, e interzis cu bicicleta…cei de la locala intra pe un capat si ies pe cealalalt, ca si cum nu s-a intamplat nimic, evident si ei cu masina.