Alături de gazde, au luat parte reprezentanţi din celelalte 5 şcoli implicate în proiect: Berufskolleg der Stadt Bottrop, Germania; YBC – Young Business Creatives, Suedia; Obchodná akadémia, Nevädzová 3, Slovacia; Kirimli Fazilet Olcay Anadolu Lisesi, Istanbul, Turcia; Zespół Skoł Ponadgimnazjalnych, Technicum im. gen. Józefa Hallera, Polonia. Întâlnirea de proiect a fost dedicată, în principal, evaluării activităţilor desfăşurate în primul an de derulare a proiectului şi întocmirii calendarului pentru cel de-al doilea an. Activitățile din cadrul întâlnirii s-au desfășurat conform programului propus de echipa școlii gazdă și au fost considerate de către participanți, ca fiind relevante pentru obiectivele proiectului.
Diversitate culturală
Programul s-a derulat pe parcursul celor 4 zile şi a cuprins activităţi desfăşurate în şcoală şi în afara acesteia. Prima zi a început cu ceremonia de primire a participanţilor realizată într-un cadru festiv, cu sprijinul Consiliului Judeţean Bihor prin Serviciul “Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bihor”, locaţie în cadrul căreia invitaţii au fost întâmpinaţi de coordonatorul local al proiectului, d-na prof. Camelia Pop, de dir. adj. al Colegiului Tehnic “Mihai Viteazul” prof. Simona Ardelean şi din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, de d-nul inspector școlar pentru proiecte educaționale Florin Negruţiu. După discursurile gazdelor, participanţii au vizionat un film de prezentare a specificului istoric şi cultural al oraşului şi judeţului Bihor, activitate integrată în obiectivele proiectului de cunoaştere a diferenţelor interculturale, precum şi un program artistic oferit cu drag de către un grup de tineri artişti din cadrul Ansamblului “Florile Bihorului” în cadrul căruia activează şi elevi din şcoala noastră. Activităţile au continuat în cadrul şcolii unde gazde au fost d-nul director prof. dr. Ruben Filimon, iar din partea IŞJ Bihor, ne-a onorat cu prezenţa d-nul inspector şcolar general prof. Nicolae Avram care a salutat participanţii la proiectul internaţional organizat în şcoala noastră. „Astfel de experienţe reprezintă un foarte bun prilej de a ne cunoaşte specificul istoric şi cultural într-un cadru care ne dă posibilitatea de a întări relaţiile de prietenie şi colaborare. Programul a continuat cu vizitarea obiectivelor turistice din central istoric al Oradei: Turnul Primăriei, Catedrala Romano-Catolică, Catedrala Greco-Catolică, Biserica cu Lună, Pasajul Vulturul Negru, Teatrul de Stat. Musafirii nostri au fost deosebit de impresionati de oraşul nostru şi mai cu seamă de bijuteriile arhitecturale”, spune directorul adjunct al C.T. Mihai Viteazul.
În zilele următoare activităţile au continuat cu analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute de către fiecare şcoală până în prezent, programarea activităţilor şi mobilităţilor profesorilor şi elevilor în cadrul celui de-al doilea an de proiect . „ Partenerii nostri au fost invitaţi, de asemeni să viziteze, Cetatea Oradea, prilej cu care dorim sa-i multumim d-nului Dumitru Noane, din cadrul Primăriei Municipiului Oradea – şef serviciu Administraţia Cetăţii, Oradea, pentru sprijinul acordat. Vizita la Oradea s-a încheiat cu un periplu în Ţara Beiuşului, cu vizitarea Peşterii Urşilor, obiectiv turistic care dă culoare oricărei activităţi la care participă echipe internaţionale.Participarea la această experienţă internaţională a fost benefică din punct de vedere profesional deoarece a permis cunoaşterea şi înţelegerea diversităţii culturale, sociale şi lingvistice a partenerilor de proiect, dobândirea unor competenţe şi abilităţi personale şi de comunicare, precum şi lărgirea orizonturilor culturale.Mereu suntem deosebit de recunoscători și unii și alţii, pentru că putem trăi întâmplări europene atât de frumoase..”, spune profesor Camelia Pop, responsabil de proiect.
Citiți principiile noastre de moderare aici!