Ideea amenajării insulei de pe Crişul Repede dintre podurile Decebal şi Sovata şi a legării ei de mal cu ajutorul podului de pontoane tocmai demontat din aval, a murit în faza de proiect. Primarul Ilie Bolojan spune că ar încurca planurile de a face zona accesibilă bărcilor cu motor iar Pasztor Sandor, directorul Administraţiei Bazinale Ape (ABA) Crişuri precizează că instituţia nu are niciun plan cu insuliţa.
În primăvară, când a venit vorba că podul de pontoane va fi dezmembrat, primarul însuşi a lansat informaţia că acesta va fi montat cu câteva zeci de metri în amonte, pentru a servi copiiilor care trec Crişul spre şcolile din zona Splaiului Crişanei.
În timp, însă, a apărut o altă variantă de utilizare a Crişului. „În momentul de faţă podul rămâne în depozite la ABA. În ideea că vom găsi o firmă interesată de un parteneriat prin care să ofere bărci cu motor care să circule între Podul Decebal şi Podul Densuşianu, podul de pontoane ar încurca”, declară Primarul. Ideea amenajării insulei ca spaţiu de recreere a fost şi ea abandonată, în contextul lipsei de acces.
Motoare electrice
Legea spune că insuliţa este administrată de ABA Crişuri. „Nu avem niciun plan cu ea. Nu va fi nici amenajată, nici dragată. Din punctul nostru de vedere rămâne zonă pentru păsări şi ţestoase”, spune directorul Pasztor. Ce-i drept, nu o dată au fost văzute ţestoase şi raci, între tonele de grilaje, cauciucuri uzate şi alte jeguri aruncate în vad.
Pasztor nu obiectează, în principiu, nici la folosirea albiei Crişului ca „teren de joacă” pentru bărci cu motor: „E de discutat. E de înţeles că se vrea revitalizarea zonei. Poate dacă s-ar găsi o variantă să se folosească motoare electrice. În niciun caz ceva mare şi zgomotos”.
Adâncimea apei între podul Sovata şi podurile Densuşianu ajunge până la 3-4 metri, înainte de baraj. Între Podul Sovata şi Podul Decebal, nivelul coboară până spre un metru.
Cristina Ghilea
Citiți principiile noastre de moderare aici!