Elevii de la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din Oradea învață să ocrotească natura. Școala a lansat, marți, proiectul Erasmus + „Environmental awareness” (Conștientizarea mediului înconjurător), prin care îi cheamă pe copii la întâlnire cu natura, învățându-i s-o iubească. Proiectul educațional se va derula în perioada 1 septembrie 2019 – 31 august 2021.
Proiectul are ca obiectiv un schimb reciproc de experiență și bune practici referitoare la protecția mediului, între profesorii din învățământul primar din diferite țări europene. Totodată, vor fi elaborate materiale digitale privind protecția mediului, adecvate predării transcurriculare. Cei peste 150 de elevi din ciclul primar, implicați în acest proiect, vor conștientiza importanța mediului înconjurător și vor deprinde responsabilități sociale și individuale.
„Momentul cel mai potrivit de a introduce elevilor educația pentru mediu este la vârsta școlii primare, vârstă la care copilul are o perspectivă holistică asupra mediului, iar învățarea nu este încă compartimentată. Introducerea gândirii critice în școala primară este esențială pentru elevi, în special în protecția mediului.
În acest fel, ei devin capabili, dobândesc deprinderi să identifice soluții pentru problemele legate de mediu, pe care le vor utiliza și mai târziu în calitate de cetățeni adulți, care iau decizii. Acest proiect și-a propus să acționeze atât în interiorul, cât și în afara școlilor partenere, prin activități transcurriculare în clasă și prin campanii la nivelul comunității locale.
Odată ce copiii conștientizează responsabilitatea și grija față de mediu, avem certitudinea că vor reuși să influențeze în acest sens și comunitatea din care fac parte”, este contextul derulării proiectului, prezentat de prof. Viorica Popa, coordonatorul de proiect și directorul Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” din Oradea.
Mobilități
Proiectul presupune organizarea a cinci activități de predare-învățare-instruire, cu câte o echipă alcătuită din cinci membri din fiecare școală parteneră. 80 de mobilități vor fi organizate pe parcursul celor doi ani de proiect. La acestea vor participa cadre didactice de la învățământul primar, dar și profesori de științe, TIC, arte etc.
Dascălii implicați în proiect vor învăța, prin acest schimb de experiență, să prezinte poveștile de succes și provocările pe care le-au întâmpinat și să lucreze împreună, pentru a obține un impact pozitiv în școli și comunitate.
De asemenea, prin acest proiect, se vor crea conexiuni între cele cinci țări. Un alt scop este implicarea partenerilor în realitatea locală, printr-un curriculum centrat pe educația pentru mediu.
Proiectul este coordonat de Instituto Compresivo Statale „Cangiamila” din Italia, iar partenere sunt școli din Polonia, Turcia, Spania și Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”, pentru România.
Din partea Școlii Cantemir, echipa de proiect este alcătuită din director prof. Viorica Popa, director adjunct prof Balint Beata, prof. Anne-Mari Sălăgean (limba engleză), prof. Mihaela Andrei (biologie), prof. înv. primar Florina Bărcan și prof. înv. primar Daniela Pece.
În cadrul proiectului, cadrele didactice implicate vor crea, în colaborare, o platformă, în care vor posta modele de lecții transcurriculare. Prin acestea, elevii vor învăța să evalueze impactul acestora și domeniile de ameliorare.
„Profesorii care contribuie la studiu vor asista și ei la toate lecțiile. Totodată, în afară de activitatea la clasă, vor avea loc întâlniri cu ONG-urile locale, precum și vizite culturale și tematice, workshop-uri pentru predarea transcurriculară și campanii de protecția mediului, derulate în rândul elevilor”, a explicat prof. Viorica Popa, coordonatorul de proiect.
Citiți principiile noastre de moderare aici!