Procesul s-a judecat marți la Curtea de Apel Oradea. „Admite în parte cererea de suspendare formulată de către reclamanții Achim Dănuţ Ionuţ, Bila Nicolae Florin, Corman Ioan, Covaci Andreea Laura, Czilika Răzvan, Filip Diana Erika, Hristu Cristian, Ianoşteac Iosif, Lang Daniel, Lascu Amalia-Georgeta, Luncan Mircea Cornel, Moisi Ioan, Moisi Ioan-Gavril, Munteanu Petru Gheorghe, Pipa Gavril, Pleş Florin, Popovici David Cosmin, Pothora Ioan, Suciu Zoltan, Şvab Viorel, Triff Nicoleta-Anca, Vancea Tudorel Daniel și Zifceac Anna-Maria în contradictoriu cu pârâtul Guvernul României și intervenienții accesorii în interesul pârâtului, respectiv Consiliul Judeţean Bihor prin Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A.”, arată sentința. În ședința publică de marți, instanța a mai dispus „suspendarea în parte a efectelor Hotărârii Guvernului României nr. 94/2022, pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii «Varianta ocolitoare a oraşului Aleşd», judeţul Bihor, respectiv exclusiv cu privire la acele efecte ale H.G. nr. 94/2002 referitoare la permiterea circulaţiei publice rutiere pe şoseaua de centură vizată de această Hotărâre de Guvern, însă fără a aduce atingere dreptului riveranilor de acces cu mijloace de transport rutiere pe această şosea de centură, suspendare care durează până la pronunţarea instanţei de fond. Respinge în rest cererea de suspendare”.
[eadvert]
Avocatul celor 23 de proprietari din Aleșd, afectați de traseul viitoarei șosele, Sergiu Hercuț, ne-a comunicat că dosarul de suspendare al HG 346/2022 (privind coridorul de expropriere și amplasamentul lucrării) are termen de judecată pe 10 octombrie, la Curtea de Apel Oradea. Tot la Curtea de Apel, în luna noiembrie, se va judeca dosarul de anulare al Hotărârii de Guvern 94/2022, pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Varianta ocolitoare a oraşului Aleşd”, și al HG 346/2022.
Totodată, potrivit sursei citate, în dosarul de anulare al HCJ 6/19.01.2021 (prin care s-a avizat traseul variantei de ocolire) tocmai s-a depus la instanță o contraexpertiza solicitată de către CJ Bihor. „Din cuprinsul căreia rezultă nelegalitatea traseului”, spune avocatul.
Se construiește
Între timp, lucrările la centura Aleșd au început în luna iulie, fiind realizate de socierea de firme Drum Asfalt și Trameco (Grupul Selina. Valoarea contractului este de 74,8 milioane lei, fără TVA, iar finanțarea se face cu fonduri europene.
Lungimea șoselei de centură va fi de 5,8 kilometri și va asigura o nouă rută rapidă de transport, scurtându-se semnificativ timpul de parcurs pe DN1, în dreptul localității Aleșd. Centura intersectează și drumul județean DJ 764 Beiuș – Aleșd și îl descarcă de traficul greu cu mărfuri provenind de la două fabrici din zonă.
Trimite articolul
XIndiferent cine ce zice, sa faci sosea de centura intr-o zona deja locuita , cu case noi, e cel putin DUBIOS. Dar interesele primeaza , trebuie “facut” chiar daca nu e ce trebuie, dar da bine la alegatori.
Uite asa se cheltuiesc banii publici, pentru ca nu banii personali ai bolovanului platesc avocatii si cheltuielile de judecata ci bugetul Consiliului Judetean. Aceasta se intampla de mult timp si la fel era si pe vremea cand era la Primarie Tu ca persoana publica platesti din buzunarul propriu avocatul insa in cazul celor facute de bolovan in numele CJ, platim noi toti, el face pe desteptul, pe bosumflatul si durul ca vrea cica binele comun iar daca e de paltit in instanta platim noi toti pentru mofturile lui…