Inspectorul şcolar general Horea Abrudan a solicitat directorilor şi profesorilor de istorie din şcolile orădene cuprinderea în oferta de opţionale a unui opţional de „Istorie locală”. Acesta a arătat că există un manual realizat pentru copii de către Primăria Oradea, dar şi sprijinul unui ghid autorizat pentru tururi ghidate ale orașului.
„Oradea este un oraș cu o bogăție culturală deosebită și o istorie aparte, un oraș care îmbină armonios diversitatea între confesiuni și etnii. În acest context, dar și profitând de existența unui manual, am solicitat directorilor și profesorilor din școlile orădene cuprinderea în oferta de opționale a acestui opțional de «Istorie locală». Sper ca și părinții elevilor orădeni să găsească oportună studierea unor astfel de ore opționale”, a spus inspectorul general.
Potrivit acestuia, Oradea are un manual de istorie locală, intitulat „Călător prin istoria oraşului Oradea”. Volumul a fost realizat în anul 2018 de patru profesoare din învăţământul preuniversitar, în urma unui parteneriat între Primăria Oradea şi Universitatea din Oradea. Este vorba de profesoarele Ramona Iștoc, Elisaveta Roșu, Antonia Silaghi și Elena Cristina Marian, iar consultanți științifici au fost profesorii universitari: Gabriel Moisa, Sorin Șipoș, Aurel Chiriac și Radu Românașu.
În 3 școli
Deşi a fost scris pentru elevii de clasa a VII-a, Horea Abrudan consideră că ar putea fi folosit şi la alte clase, de la a cincea până la a noua.
[eadvert]
Manualul şi caietul de lucru aferent au fost distribuite, la acea vreme, gratuit de primărie în toate şcolile orădene.
Manualul este, în prezent, folosit de trei școli din Oradea: Liceul Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” și Liceul Sanitar „Vasile Voiculescu”.
„Am vrut să profit de existența lui. În anul 2018 a avut un oarecare avânt, însă actualmente este implementat în doar trei școli din Oradea. Mi se pare prea puţin, în acest moment şi e păcat să nu promovăm oraşul în rândul copiilor, într-un mod inedit, cu atât mai mult cu cât am primit sprijinul unei asociaţii care, print-un ghid autorizat, va asigura de două ori pe săptămână câte un tur ghidat pentru elevi, prin centrul istoric”, a afirmat inspectorul şcolar general.
Acesta a spus că la videoconferința de luna trecută, cu directorii și cu profesorii de istorie, a constatat că ar exista interes pentru implementarea acestui opțional și speră că, din anul școlar următor, să fie implementat în mai multe școli din oraș. „Știm că programa este încărcată, dar dacă părinții știu de acest opțional, poate și-ar dori ca fiii lor să-l studieze și astfel să-l aleagă. Ora de opţional ar putea fi programată ca ultima oră din program”, mai transmite Abrudan.
Trimite articolul
XSa se predea istoria incepand cu 2012, de cand orasul se dezvolta. De cand Bolojan e primar, inainte nu e nimic de invatat despre oras, nu s-a facut si nu s-a intamplat nimic in asa zisul oras de dinainte.
-
N-ar fi rau.
Ca oricum tinerii din scoli sunt absolut indiferenti fata de aceasta materie. Inclusiv de istoria locala.
Li se pare ca toate sunt de cand lumea si pamantul asa cum le vad ei azi.
Iar Cetatea o fi de pe vremea cand au aparut migratorii unguri.
Habar nu au de ordinul Cavaleritor Teutoni, despre Cruciade sau despre Increstinare.
Nu stiu ca tatarii si hunii veniti din intinsele tinuturi ale Mongoliei sa ocupe teritorii prin Europa, au fost crestinati de altii care erau aici, ridicasera cetati si biserici, cu mult inainte de a gadi ei terenuri fertile linga ape repezi, la poale de paduri falnice.
Trebuie sa imvete cineva astea, asa cum au fost in adevar.-
Vai si amar de istoria ta!
-