Totodată, inspecţiile fiscale au fost orientate mai mult spre sectoarele cu risc şi spre indentificarea şi combaterea fraudelor. „Verificarea realităţii şi legalităţii sumelor negative din deconturile de TVA cu opţiune de rambursare primite pentru inspecţia fiscală, a fost, de asemenea în atenţia noastră”, ne-a declarat Emil Guiaş, director coordonator adjunct la DGFP Bihor.
Priorităţi
„Aşa cum rezultă din programele lunare de activitate, prioritar s-a asigurat realizarea soluţionării cererilor de rambursare a sumelor negative din deconturile de TVA. La data de 31.07.2009 Activitatea de Inspecţie Fiscală avea în sold trei deconturi de TVA la care s-a depăşit termenul legal de soluţionare de 45 de zile din care două sunt cu suspendare pentru efectuarea controalelor încrucişate”, a precizat Guiaş.
Altă prioritate a fost efectuarea de inspecţii fiscale generale la contribuabilii care au solicitat radierea societăţii în perioada ianuarie – iulie 2009, când au fost efectuate 207 inspecţii.
În luna iulie 2009 au fost verificaţi 240 de contribuabili, desfăşurându-se un număr total de 243 de acţiuni. 108 dintre acestea au fost inspecţii fiscale generale, 85 inspecţii fiscale parţiale 39 de controale inopinate şi 11 controale încrucişate. „Urmare a acestor inspecţii s-au emis 134 decizii de impunere”, spune directorul coordonator adjunct al Finanţelor bihorene.
În perioada ianuarie – iulie 2009 au fost verificaţi 1.510 contribuabili. „Totalul veniturilor suplimentare stabilite urmare a inspecţiilor fiscale în luna iulie sunt în sumă de 11.892 mii de lei. În urma inspecţiilor fiscale din perioada ianuarie – iulie 2009 au fost stabilite venituri suplimentare în sumă de 140.367 mii de lei”, a subliniat Emil Guiaş.
Dan Birta
Citiți principiile noastre de moderare aici!