Podgoria e cartier orădean doar cu numele, în realitate e ocolită, în destule privințe, de beneficiile traiului urban. Investițiile ajung acolo cu greu, cu mult în urma creșterilor de taxe și impozite. Iar nemulțumirea oamenilor locului e alimentată inclusiv de faptul că se consideră izolați de oraș și în privința transportului în comun.
În toamna anului trecut, peste 100 dintre ei au semnat o nouă petiție către OTL SA, prin care cer sporirea numărului de curse spre și dinspre oraș.
„Subsemnații, toți locuitori în Oradea, str. Podgoria, în zona ultimei stații de autobuz Linia 15 (zona ultimului ABC din Podgoria) solicităm prin prezenta suplimentarea curselor pe Linia 15 astfel: adăugarea neapărat a unei curse și la ora 7.25 dinspre Podgoria spre Centru (pentru copii și tineri contează și o jumătate de ora de somn în plus); adăugarea unor curse dinspre Centru spre Podgoria din oră în oră, inclusiv la orele 17:30, 21:30, 22:30, 23:30 (sunt oameni care lucrează în schimburi, sunt oameni activi și sunt mulți tineri care circulă în oraș la meditații, sport, cercuri de specialitate etc) și invers, dinspre Podgoria spre Centru”. Petiția e semnată de 124 de persoane care locuiesc exclusiv în zana capătului de linie. Oamenii susțin că „de la celelalte 6 – 7 stații, numarul semnatarilor ar fi de 6 – 7 ori mai mare!”
Oamenii își bazează solicitarea exact pe argumente care țin de statutul de orășean, locuitor în municipiul reședință a județului: „sunt foarte mulți tineri, care, în lipsa curselor, ramân izolați de oraș și condamnați să fie privați de viață socială, de activități școlare și extrascolare, ceea ce e în detrimental viitorului lor! Zona este în continuă dezvoltare, iar importanța transportului local în comun este definitorie”.
Cererea a fost depusă la începutul acestui an școlar dar, până acum, petenții nu au primit răspuns.
Judecând cursele spre periferia orașului, în general, ca fiind ineficiente, conducerea OTL SA, atât cea liberală de acum cât și cea anterioară, s-a ferit să facă promisiuni. Totuși, oamenii insistă ca operatorul de transport în comun să trateze zona cu mai multă seriozitate; mulți iau ca pe o insultă faptul că OTL trimite pe această linie autobuze care, nu de puține ori, cedează tehnic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!