Preşedintele Radu Tirle a dorit să introducă marti pe ordinea de zi un proiect prin care Consiliul Judeţean să aprobe un „studiu de fundamentare a deciziei de concesionare pentru atribuirea unui contract de concesiune de lucrări pentru reabilitarea, operarea şi întreţinerea Aeroportului Oradea”. În cele din urmă, consilierii judeţeni au deturnat intenţia şefului Executivului. Astfel, comisia economică a CJ Bihor a reformulat proiectul, consilierii judeţeni votând pentru „elaborarea unui studiu de oportunitate privind posibilităţile de dezvoltare şi modernizare a Aeroportului Oradea de către o firmă de specialitate, în acest sens”.
„Mergem mai încet, dar e OK. Dacă CJ vrea, facem paşi mai mărunţi, n-avem o problemă…”. Astfel a comentat pentru Jurnal bihorean preşedintele Radu Ţîrle reformularea comisiei prezidate de către colegul său de partid, Traian Bulzan. De altfel, această reformulare vine de la faptul că unii aleşi judeţeni nu sunt convinşi că formula concesiunii către un investitor privat e cea mai nimerită. Bulzan însuşi e adeptul unui parteneriat public-privat.
La rândul lor, UDMR şi PDL nu sunt foarte încântate de ideea concesiunii, din moment ce liderii lor propuseseră cu doi ani în urmă mutarea Aeroportului la nord de Oradea. Aşadar, aveau alte planuri. La acea vreme se vorbea despre anumite interese imobiliare ale unor lideri politici, care urmau să profite de pe urma mutării aeroportului. Acea idee nu mai e de actualitate, însă.
Cerere de ofertă?
Radu Ţîrle ne-a declarat că în perioada imediat următoare, Aeroportul Oradea va decide ce variantă de achiziţie publică va alege pentru a contracta un studiu de oportunitate cu o firmă specializată, care să ducă la scoaterea din amorţeală a aerogării. „Aeroportul va hotărî pe ce variantă se va merge. Ideal ar fi să se meargă pe cerere de ofertă. Ideea este să se afle despre noi că suntem în viaţă, să se ştie despre noi. Cred că asta va aduce şi mai mult potenţiali investitori…”, ne-a spus Ţîrle.
Deloitte, interesaţi de Aeroport
Una dintre cele mai importante firme de consultanţă de pe glob e interesată să se implice la aerogara orădeană.
ORADEA. Ieri, preşedintele Radu Ţîrle a adus doi reprezentanţi ai unor societăţi interesate de Aeroportul Oradea. Primul a vorbit Claudiu Roşu, de la Imo Finance. După ce şi-a lăudat grupul de investiţii, Roşu a reuşit să irite pe toată lumea prin stilul său arogant de a se adresa. „Grupul pe care-l reprezint valoarează 2,2 miliarde de euro. Ştim să-i cheltuim, ştim să-i investim şi ştim foarte bine să-i şi recuperăm. Ştim că nu veţi fi foarte capabili să conduceţi un Aeroport Internaţional, deoarece e o muncă foarte grea şi necesită 25 de ani”, a turuit Roşu, care a cerut CJ Bihor garanţii pentru a demara o investiţie la aerogara orădeană. Cum garanţia ar putea fi doar aeroportul, Roşu a continuat de unul singur: „Am vorbit cu mai multe companii aeriene şi Aeroportul Oradea e neinteresant”, a spus acesta, stârnind nedumeriri în sală. Ascultându-l pe Roşu, mulţi s-au întrebat ce mai caută acesta la Oradea dacă-i „pute” tot aici.
Aducători de bani
Plenului CJ Bihor i s-a adresat şi George Mucibabici. Mult mai diplomat şi abil, Mucibabici le-a prezentat aleşilor firma de consultanţă pe care o reprezintă – Deloitte România – filială Deloitte, una dintre cele mai importante firme de consultanţă de la nivel global, cu sediul la New York. Auditori ai BNR şi ai Ministerului Economiei, Deloitte România lucrează împreună cu firma de proiectare Iptana SA, care a realizat şi protectul tehnic pentru modernizarea Aeroportului Oradea. Mucibabici a prezentat două proiecte de dezvoltare aeroportuară la care Deloitte şi-a adus contribuţia – la Tirana (Albania) şi la Bacău. Practic, Deloitte este genul de societate care nu investeşte proprii bani, însă are legăturile necesare să genereze investiţii către aerogara orădeană.
Rămâne de văzut dacă Radu Ţîrle va alege să-şi joace cartea la Aeroportul Oradea pe mâna Deloitte.
C.C.
Concesiunea, solutie pentru Aeroport?
Citiți principiile noastre de moderare aici!