Constructorii lucrează concomitent pe mai multe zone ale traseului, atât pe lotul 1, cât și pe lotul 2. Primele lucrări au început în 20 septembrie, pe lotul 2, cuprins între km 9+055 – 17+017. Traseul pornește de la viaductul din Băile Felix, ocolește localitățile Băile 1 Mai și Cheriu, și se termină în Oșorhei.
„Aici se construiește un viaduct în lungime de 395 de metri, cu 12 deschideri și 64 de piloți forați cu o lungime de 20 de metri. În prezent, două foreze execută acești piloți pentru realizarea viaductului care va traversa acumularea nepermanentă de la 1 Mai, peste drumul comunal DC 59”, a precizat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Acest tronson va avea lungimea de 7,96 km, iar lățimea părții carosabile va fi de 2×3,00m + acostamente 2×1,00m. Lucrările sunt executate de firma PORR Construct, care are la dispoziție 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fără TVA.
[eadvert]
În 25 septembrie au început lucrările la lotul 1, al cărui traseu de 9 kilometri începe de la viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix, și se termină în Nojorid. Lucrările sunt executate de asocierea formată din firmele ASFAMIXT (lider), OPR ASFALT și DACIA FABER. Termenul de execuție este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70.143.942,59 lei, fără TVA.
Săptămâna viitoare, constructorii vor începe să foreze piloții pentru viaductul care va avea o lungime de 332 de metri, cu 8 deschideri și 44 de piloți forați.
„Această investiție va reprezenta adevărata centură a orașului Oradea. Cei care locuiesc în Oradea și în comunele limitrofe, Nojorid, Sânmartin și Oșorhei, vor scăpa de traficul de tranzit, de zgomot și poluare. Inelul metropolitan scurtează legătura dintre drumul național DN 79 Oradea – Arad, DN 76 Oradea – Deva și DN 1 Oradea – Cluj. În felul acesta, toți cei care tranzitează zona, de exemplu, de la Arad spre Cluj, nu vor mai trebui să intre în Oradea și în comunele limitrofe, unde la orele de vârf se pierd zeci de minute, ci vor folosi acest drum”, a adăugat vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Inelul rutier metropolitan, în lungime de 17 kilometri, se intersectează cu alte trei mari proiecte ale Consiliului Județean Bihor, aflate în execuție: drumul de legătură Oradea – Nojorid, centura comunei Sânmartin și centura comunei Oșorhei.
Obiectivul de investiții „Inel Rutier Metropolitan Oradea – Lot 1: km 0+000 – 9+055 și Lotul 2: km 9+055 – 17+017” este finanțat prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările pentru Primăria Municipiului Oradea și Consiliul Județean Bihor. Contribuția guvernamentală reprezintă 80% din valoarea totală a investiției, iar 20% reprezintă contribuția Consiliului Județean Bihor și a Primăriei Oradea.
Pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.
Trimite articolul
XDupă mine nu e bine gândit locurile unde se intra pe această centură metropolitană. Vă fi un vacuum infernal în Nojorid dar și în Osorhei. De ce nu s-a făcut cu un km înainte de locația actuală de la întrare în Osorhei iar la intrare în Nojorid tot măcar cu un km înainte. De exemplu la drumul care duce la Chisirid. Atunci cu adevărat sar fi ocolit anbele localități. Tot va fi un vacarm la anbele întrări pe această centură ocolitoare.
Ce perspectiva de viitor are un inel cu o banda pe sens, in conditiile la care nimeni nu se gandeste la solutii alternative pentru automobil?