Instituția va adopta un nou proiect de hotărâre, cu respectarea considerentelor evidențiate în decizia Curții de Apel Cluj, motivată la finalul lunii ianuarie a acestui an.
„Documentația poate fi consultată online, pe site-ul Consiliului Județean Bihor, la secțiunea Informații Publice/Anunțuri”, transmite CJ Bihor.
Drum Național
Studiul de fezabilitate va fi revizuit, drumul urmând a fi încadrat în clasa tehnică III, de tip drum național. Această modificare presupune că platforma drumului va avea o lățime de 9 metri, în loc de 8 metri, cât este în prezent, iar lățimea benzii de circulația va fi de minim 3,5 metri. Aceste modificări impun și revizuirea coridorului de expropriere.
„Intravilanul este foarte extins, în Oșorhei și Sânmartin acesta acoperind circa 80% din suprafața terenurilor din cele două comune. Evitarea intravilanului ar fi dus la o creștere a lungimii traseului cu 50–70%, afectând zone protejate și ridicând considerabil valoarea investiției. Traseul inelului rutier metropolitan nu afectează construcții, ci doar terenuri”, sunt câteva din motivațiile Consiliul Județean Bihor pentru stabilirea traseului exclusiv prin extravilan.
Proiectul de hotărâre care cuprinde documentațiile revizuite va fi supus votului în următoarea ședință ordinară a Consiliului Județean Bihor.
[eadvert]
Lung de 17 km
Inelul Rutier Metropolitan are o lungime totală de 17 kilometri și are rolul de a fluidiza traficul în zona metropolitană a Municipiului Oradea. Inelul asigură legătura între drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și se intersectează cu centurile din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, Nojorid și Sânmartin.
Pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.
Lucrările, împărțite în două loturi, au început în a doua jumătate a lunii septembrie 2023 și au ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 25%.
În prezent se montează grinzile la viaductul de 335 de metri din Betflia.
Trimite articolul
XV-ați gândit acest drum metropolitan unde va face legătura cu șoseaua rapidă Oradea, Arad? Veți aglomera Nojoridul și se va face un carambol la intersecția cu drumul Aradului de îți va fi groază să mergi încolo. De ce nu gândiți în perspectivă dezvoltari com Nojorid. Mulțumesc pentru înțelegere. Doamne ajuta!
-
Intenționat se face așa să mai fie motiv de “dezvoltare” și pe viitor. Aproape toate proiectele se fac așa. Așa va zbârnâi economia, fiind mereu de lucru. Noi că nu vom circula mult fără șantier și restricții nu mai contează.
-
Nojorid are 1 drum spre oradea, dar dupa terminarea centurii, inelului metropolitan si a drumului expres, in loc de 1 drum spre oradea vor fi vreo 5
-
Chelul vroia sa faca o centura ingusta ca un drum comunal, alt proiect de rahat ce necesita inca 20 de ani de lucrari pentru a-l mari, largi si a toca cat mai multi bani
-
Chelu’ 🤣🤣🤣😁🤣😁
cam tot ce face in prima faza primaria este ca muta in alta parte galmele de unde erau, pe urma daca se va ajunge in faza aia de dezvoltare se vor rezolvaprin alte multe bani si investitii in zone posibile
-
ce vorbesti, cum sa mute galmele? dar ia cineva drumul in brate si-l muta altundeva? apar drumuri noi omule! zeci de drumuri noi in ultimii ani. normal ca masinile circula pe ele si se aerisesc altele.
Deja Oradea arata ca Los Angeles, sigur am depasit Vasluiul
Nu stiu care metropola din lume are centura cu o banda, de timp drum judetean super ingust. Poate in Somalia sau ulita din Birtin.. Si ocoleste doar sfert de Oradea, ar trebui sa aiba minim 50-60km sa ocoleasca complet mare “metropola”
-
Corect! 1/2 sau 1/4 din centură ocolitoare cu o singură bandă! Interesantă ,,trabă”