Valoarea contractului semnat cu asocierea de firme Asfamixt, Opr Asfalt și Dacia Faber este de peste 70 de milioane de lei, plus TVA.
„Până la sfârșitul acestei săptămâni, firmele vor depune garanția de bună execuție și vom da ordinul de începere a lucrărilor. În prima etapă se va realiza proiectul tehnic. Până la sfârșitul lunii septembrie vor fi obținute și avizele necesare pentru începerea lucrărilor”, a scris Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, pe pagina de Facebook.
Potrivit sursei citate, în luna august vor începe organizarea de șantier, decopertarea, se vor face drumurile tehnologice, urmând ca din toamnă să se lucreze pe tot tronsonul dintre Băile Felix și Nojorid. Termenul de finalizare, prevăzut în contract, este de 18 luni.
[eadvert]
„Cel mai târziu, în primăvara anului 2025 vom circula și pe acest drum”, a precizat liderul CJ Bihor.
Bolojan susține că „cea mai complexă porțiune a lucrărilor este viaductul peste drumul național DN 76 și peste lacul de lângă drum, la ieșirea din Băile Felix spre Hidișel”.
Contractul pentru execuția Lotului 2 al Inelului Rutier Metropolitan a fost semnat în aprilie, cu SC PORR Construct, firma care a câștigat licitația. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fără TVA.
„La finalul lucrărilor traficul va fi fluent, poluarea se va reduce și vor fi mai puține accidente. Rețeaua de drumuri va scurta timpul de navetă și va genera noi zone de dezvoltare”, susține Ilie Bolojan.
Aproape blocat
Proiectul inelului rutier a trecut de CJ Bihor abia în luna septembrie 2022, la a patra încercare, cu votul a doi consilieri județeni ai PSD – Ciprian Anta, administrator public la Primăria Sânmartin, respectiv Florentina Bara. Votul celor doi a iscat dezbateri aprinse în PSD Bihor, deoarece partidul a decis să nu voteze proiectul în forma în care a fost propus de CJ Bihor.
Tot în septembrie 2022 a fost lansată și procedura de licitație pentru proiectarea și execuția șoselei.
Inelul rutier metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri și va fi prevăzut cu o bandă pe fiecare sens de circulație. Proiectul a fost împărțit în două tronsoane. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Orșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.
Inelul va conecta drumurile naționale ce leagă Oradea de Cluj, de Deva și de Arad.
Proiectul va fi finanțat prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările pentru Municipiul Oradea și Consiliul Județean Bihor. Contribuția guvernamentală va reprezenta 80% din valoarea totală a investiției, iar 20% reprezintă contribuția Consiliului Județean Bihor și a Primăriei Oradea. Contractul de finanțare a fost semnat în luna aprilie 2023.
Inelul metropolitan este proiectul cu cel mai mare buget atras prin Programul Anghel Saligny din România, potrivit unei analize a Expert Forum (EFOR).
FOTO: CJ Bihor
Trimite articolul
Xsuperspranceanu seamana cu pierre wood a lui man , ala care are canalele spice pe franceza si fetele lui la o sezatoare
Podul peste viaduct cine îl va executa?
Aha în 2125 poate!!! dacă mai prinde un mandat gunoiul ăsta îi ia dracu pe toți care votează cu gashca asta de hoți penali dictatori.