Alături de Ilie Bolojan și Mircea Mălan au fost prezenți și primarul comunei Oșorhei și reprezentanți ai firmei PORR Construct. În cadrul evenimentului, președintele CJ Bihor a prezentat stadiul lucrărilor tronsonului Oșorhei – Cheriu, parte al inelului metropolitan.
„A ajuns la peste 60% stadiul lucrărilor. Acest proiect pe acest tronson este în construcție, executat de către compania PORR. Suntem în măsură ca pe acest tronson, între Centura Oșorhei și Cheriu să se poată circula cu permisiunea constructorului în condiții de șantier începând de mâine (vineri, 15 noiembrie – n.red), riveranii, locuitorii din Cheriu putând să ajungă mult mai repede în centrul de comună pe această scurtătură”, explica Ilie Bolojan.
Acest tronson are o valoare de aproximativ 24 de milioane de euro. Va fi funcțional în totalitate în primăvara anului viitor, în luna mai.
„Este rezultatul unei finanțări triple: în primul rând, o finanțare prin programul guvernamental Anghel Saligny, în proporție de 80%, iar diferența de 20% reprezintă finanțări ale autorităților locale: Consiliului Județean Bihor și Primăriei Municipiului Oradea”, a mai explicat actualul președinte al CJ Bihor.
Inelul metropolitan va fi ca o a doua centură al Oradiei, proiectată astfel încât să existe o legătură între cele trei drumuri naționale: Oradea – Cluj, în Oșorhei (prin intermediul tronsonului Oșorhei – Cheriu), Oradea – Deva, în Băile Felix și Oradea – Arad în Nojorid.
„Tronsonul Oșorhei – Cheriu are o lungime de 8 kilometri. Pe parcursul lui, are un viaduct de 395 de metri, viaduct care deja se află la un stadiu fizic de aproximativ 95%, singurele lucrări care rămân de executat pe el fiind stratul de uzură și rosturile de dilatație. În rest, cei 7,5 kilometri rămași se află în diverse stadii fizice: 3 kilometri se află la stratul de legătură (binder), încă 2 kilometri sunt la strat de balast pregătit pentru balast stabilizat, iar restul sunt la nivel de strat de formă, după care are ar urma balast, balast stabilizat și cel trei straturi de asfalt”, a explicat unul dintre reprezentanții firmei de construcții.
Potrivit vicepreședintelui CJ Bihor, Mircea Mălan, lucrările au început pe data de 20 septembrie 2023, lucrările fiind făcute într-un ritm foarte accelerat.
„Dacă nu am fi avut acel impediment juridic ar fi fost finalizat cu siguranță în urmă cu o lună sau două. ”, a precizat vicepreședintele CJ Bihor.
Ilie Bolojan a mai precizat în cadrul aceleiași conferințe că lucrările au putut continua deoarece instanțele au respins contestațiile locuitorilor din zonă.
„În prezent, litigiul pe fond continuă. Deci avem un litigiu pe fond cu o parte din cetățenii care se consideră afectați, ei cerând stoparea lucrărilor, dar cererea lor a fost respinsă”, a mai adăugat Bolojan.
Trimite articolul
Xcel din stanga pozei e Grindeanu?