Consiliul Județean Bihor a anunțat că va continua lucrările la Inelul Rutier Metropolitan, după ce primit motivarea instanței privind anularea mai multor hotărâri privind Inelul Rutier Metropolitan. Curtea de Apel Cluj a anulat, în decembrie 2023, hotărârile Consiliului Județean Bihor care stau la baza proiectului – aprobarea indicatorilor tehnico-economici, exproprierea și studiul de fezabilitate.
„Până la sfârșitul acestei săptămâni vom avea o întâlnire tehnică, în care vom stabili cu exactitate ce este de făcut pentru a respecta hotărârea judecătorească și pentru a continua proiectul. În principiu, va fi nevoie să reproiectăm inelul metropolitan la o clasă tehnică de tip drum național, ceea ce înseamnă că drumul, inclusiv acostamentele, va avea o lățime de minim 8,5 metri, în loc de 8 metri, cât este în prezent. În ceea ce privește viaductele și podețele, acestea se încadrează în normele stabilite de lege. Lucrările continuă la cele două viaducte. De asemenea, va fi necesar să verificăm dacă actualul traseu respectă caracteristicile unui drum de clasă III: raze și viteză de proiectare”, a transmis Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, printr-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, CJ Bihor va adopta noi hotărâri pentru realizarea proiectului, „cu respectarea considerentelor deciziei Curții de Apel Cluj”.
[eadvert]
Procesul prin care inelul rutier a contestat în instanță a demarat în 2022, la inițiativa lui Claudiu Someșan, unul dintre proprietarii de parcele afectați de traseul drumului prin Cheriu.
Inelul Rutier Metropolitan, proiectul cu cea mai mare sumă alocată prin Programul Anghel Saligny, peste 200 de milioane de lei, are o lungime totală de 17 kilometri și va avea o bandă pe fiecare sens de circulație. Execuția lucrărilor se face pe două tronsoane. Primul tronson are o lungime de nouă kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Orșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.
Proiectul este realizat în baza unor protocoale de colaborare încheiate de CJ Bihor cu Primăria Oradea și primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.
Execuția a început în a doua jumătate a lunii septembrie 2023 și a ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 20%, potrivit CJ Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!