Încă din 2003, primarul Ilie Bolojan a pus pe masă problema centurii metropolitane, încercând să forţeze mâna Consiliului Judeţean să accepte acest proiect ca fiind strategic pentru Bihor. Tentativa a eşuat, şefii de la judeţ au preferat să bage banii europeni în câteva drumuri judeţene de legătură cu judeţele vecine.
Zilele acestea, o porţiune din drumul desenat la vremea aceea, are studiul de fezabilitate terminat şi este posibil să fie realizat de Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi.
Bolojan a prezentat ieri studiul de fezabilitate realizat de Search Corporation SRL, în contul a 60.000 de euro, pentru construirea unui tronson din inelul de centură metropolitan, care va face legătura între sensul giratoriu Calea Sîntandreiului cu Drumul European 60 (DN1) şi Drumul Judeţean 190. Acesta va traversa Oradea, Sîntandreiul şi Borşul, va avea patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, un separator de circulaţie, două poduri, cinci pasaje, două intersecţii la nivel şi o intersecţie denivelată. Lungimea tronsonului este de 9,65 kilometri.
„După aprobarea proiectului de Consiliul Local, săptămâna viitoare vom preda studiul de fezabilitate Companiei, care va depune apoi documentaţia pentru finanţare. Realizarea acestui drum este vitală. În lipsa acestuia, legătura oraşului cu autostrada ar trebui să se facă prin comuna Biharia, fapt care ar presupune gâtuirea circulaţiei rutiere, aglomerarea traficului şi poluare”, apreciază Ilie Bolojan.
Valoarea estimată a lucrărilor e de 85 milioane euro (cu TVA inclus), iar durata estimată de execuţie a investiţiei este de 15 luni.
Drumul este prins în programul sectorial de transporturi, are finanţare. Realizarea sa este o problemă de organizare şi de timp, crede Bolojan, care apreciază că acesta „e unul dintre cele mai importante proiecte care ţine de conectarea municipiului la sistemul european de drumuri şi autostrăzi”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!