Industria cărnii a suferit mult în acest an dificil, plin de incertitudini, fiind obligată să se adapteze din mers pentru a putea face faţă tuturor provocărilor, a declarat directorul executiv al Asociaţiei Române a Cărnii (ARC), Dana Tănase.
[eadvert]
„Pierderile în cifra de afaceri cauzate de pandemie şi de restricţiile impuse industriei cărnii vor fi foarte mari. Cu toate acestea, există antreprenori care au mizat pe continuarea tradiţiei brandurilor româneşti şi care în aceste vremuri tulburi din punct de vedere socio-economic au depus eforturi substanţiale pentru a fi prezenţi în casele noastre cu produse de calitate, aşa cum ne-am obişnuit de-a lungul anilor. Fie ca vorbim de magazine locale de retail, tip Gourmet, care pot livra şi la domiciliu, fie că vorbim de expansiunea fără precedent a vânzărilor online, sau de mari jucători pe piaţa cărnii care şi-au asumat riscul şi au investit în dezvoltarea business-ului în pofida pandemiei, cuvântul de ordine a fost şi rămâne siguranţa. Siguranţa angajaţilor şi siguranţa produselor comercializate”, a precizat Dana Tănase.
În ceea ce priveşte vânzările de carne de porc şi produse din carne de porc estimate pentru perioada sărbătorilor de iarnă din acest an, directorul executiv al ARC a subliniat că se aşteaptă la o creştere, însă a avertizat asupra comerţului cu porci din locuri neautorizate în contextul evoluţiei pestei porcine africane pe teritorului României.
“În perioada sărbătorilor de iarnă vânzările de carne de porc şi produse din carne de porc sperăm să aibă un reviriment. Încurajăm consumatorii să cumpere carne şi produse din carne din locurile autorizate, iar autorităţile de control să-şi facă treaba şi să nu tolereze anunţuri de genul “avem porc de casă” afişate discret pe geamurile unor comercianţi, sau vânzările mascate de carne de porc pe internet în condiţiile în care pesta porcină africană continuă să evolueze la noi”, a afirmat reprezentantul ARC.
Procesate
În ceea ce priveşte procesarea cărnii, preţul mediu de vânzare al produselor din carne conform raportului recent publicat de Consiliul Concurentei a crescut cu 11,8% faţă de ianuarie – iulie 2019. „Trebuie să menţionăm faptul că în condiţiile vitrege în care ne-am desfăşurat activitatea în acest an, creşterea se datorează în special măsurilor suplimentare de siguranţă care au fost luate de antreprenori pentru apărarea sănătăţii angajaţilor. Dacă luăm în considerare faptul că la nivelul fiecărei companii costurile pe angajat în condiţiile pandemiei au crescut cu peste 30%, iar eficienţa muncii a scăzut, majorarea de preţ semnalată în raport nu este de natură să îngrijoreze”, a adăugat ea.
Trimite articolul
XDintr-un kilogram obţii 800 grame restul se micsoreazã cu apa? Apa trece, prețurile nu rămân.
-
Dintr-un kg AR trebui 800 gr.dar ei din 200 Gr obțin 1kg.iar diferența nu e doar din apă.
-
Bine punctat,bravo! Ia să vedem ce avem noi aici în completarea produsului finit: niște MDM-uri, niște Kombi-uri, niște emulsii de șorici plus niste zgârciuri gen gheare,copite, ciocuri ,pielițe toate malaxate așa de fin,de nici nu-ți dai seama…
Poftă bună la mezelit!!!
Yummy-yummy !!!
-
Cand ploua cresc pretul, cand nu ploua si e soare, iar il cresc ca e seceta, niste profitori ordinari la care nu le plang de mila. 60% din salariul romanilor se duce pe mancare in conditiile in care salariul mediu este mai mic de jumatate din salariul mediu european iar pretul la alimente e cu 10-15% mai mare. Cine a fost prin magazinele de dincolo a vazut. Sa nu mai spun de calitatea si conditiile igienice execrabile.
-
👍
Specula în Europa este pedepsitã? Se poate afla şi cum este pedepsitã?
Bine punctat,bravo! Ia să vedem ce avem noi aici în completarea produsului finit: niște MDM-uri, niște Kombi-uri, niște emulsii de șorici plus niste zgârciuri gen gheare,copite, ciocuri ,pielițe toate malaxate așa de fin,de nici nu-ți dai seama…
Poftă bună la mezelit!!!
Yummy-yummy !!!
toti cei care vand carne o cumpara ieftin si o vand scump motiv pentru care consumul scade, dar narozii cresc mereu preturile.