Câţiva dintre elevii care au susţinut examenul de bacalaureat la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” au început cu stângul probele scrise ale examenului de bacalaureat. Nu din vina lor – susţin aceştia – ci din a profesorilor supraveghetori.
Mai precis, aceştia au aflat la o oră şi jumătate de la începerea probei scrise la Limba şi literatura română că trebuie să-şi rescrie lucrările.
„Aveam deja şase pagini scrise, când preşedintele Comisiei de Examen (prof. Ismet Omer– n.r.) ne-a anunţat că am completat greşit profilul de la care provenim. I-am explicat că acestea au fost indicaţiile profesorilor supraveghetori. Degeaba! Ne-au adus foi noi ca să rescriem lucrările. Altfel, a susţinut acesta, riscăm ca lucrările noastre să fie anulate în Centrul de Corectare pe motiv că ar fi semne distinctive. Iniţial, nici nu s-a pus problema prelungirii timpului nostru de lucru. Am negociat cu ei timpul pierdut şi abia apoi ne-au spus că ne lasă în plus 15 minute. Problema e că am intrat în panică şi asta a avut repercursiuni negative. Nu destule au fost emoţiile examenului. A fost necesar să ne agităm şi că nu ne ajunge timpul să terminăm. Vorbim de o sală întreagă, nu de un elev doi. Am înţeles că incidentul a avut loc şi în alte săli”, a declarat unul dintre elevii care au susţinut examenul în centrul de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”.
Greşeli fireşti
Spusele elevilor sunt combătute de preşedintele Comisiei de Examen de la „Lucian Blaga”, Ismet Omer. Acesta susţine că greşeala le aparţine elevilor şi nu profesorilor supraveghetori, iar dacă cele câteva lucrări ar fi fost trimise astfel la corectare riscau să fie anulate pe motiv că lucrările se distingeau de celelalte.
„Din cele 340 de lucrări din tot centrul, doar câteva au fost completate greşit de câţiva dintre copii. Practic, au completat greşit profilul de la care provin. Unii au scris Filologie – Jurnalism, în loc de Filologie simplu. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu câţiva dintre elevii de la Ştiinţe Sociale. Este foarte posibil să fie o greşeală umană. Însă dacă într-o sală doar un copil a scris greşit, iar restul corect, e clar că e vorba de o greşeală făcută de elev. Cu siguranţă, copilul, supraveghetorul şi eu, cu toţii am ajuns la concluzia că s-a greşit şi că trebuie refăcută greşeala. O greşeală de acest fel nu poate fi perpetuată. Riscul era ca ajunsă la corectare să fi fost anulată. Ar fi fost cu adevărat neplăcut să afle la afişarea rezultatelor că lucrarea a fost anulată pe motiv că se distinge de celelalte, decât că a trebuit să o rescrie atunci. Mai ales că timpul de lucru a fost prelungit cu 20 de minute. Am discutat cu elevii înainte de a-şi rescrie lucrările. Cu toţii au fost de acord că 20 de minute le este suficient pentru rescrierea lucrărilor. Elevii nu s-au plâns că nu le-a ajuns timpul”, a declarat şeful Comisiei de Examen, care admite că o astfel de greşeală este „firească”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!