UPDATE! Precizările PMO despre incidentul de lângă Gară.
[eadvert]
Primăria Oradea face precizări despre incidentul de sâmbătă după-masă, când o bucată din plafonul pasajului subteran de lângă Gară s-a surpat.
Potrivit municipalității, intrarea dinspre Piața București a pasajului subteran de lângă Gara Oradea a fost închisă de sâmbătă până luni, inclusiv.
Asta după ce o porțiune din tavan, cuprinsă între cele două linii de tramvai, s-a desprins și a căzut, sâmbătă după-masă.
„Din fericire, nu s-au înregistrat victime. Cel mai probabil incidentul s-a petrecut din cauza infiltrațiilor de apă. După o primă evaluare, specialiștii au concluzionat că nu este afectată structura de rezistență a pasajului, fiind vorba doar despre desprinderea unor elemente de finisaje de pe tavan. Totodată, se analizează redeschiderea pasajului, în siguranță, în cursul săptămânii viitoare”, transmite municipalitatea.
La fața locului s-au deplasat muncitori de la Drumuri Orășenești care au decopertat elementele care ar mai fi putut să cadă și angajați de la SC RER Vest SA, ultimii curățând zona de moloz. De asemenea, echipaje ale Poliției Locale Oradea au fost mobilizate în zonă pentru a limita accesul și a asigura perimetrul.
„Pasajul se află în analiza implementării unui proiect de reabilitare pe fonduri europene în cursul acestui an, dar lucrările vor fi prioritizate de către Direcția Tehnică din cadrul Primăriei Oradea”, a mai precizat municipalitatea.
Știrea inițială: Potrivit șefului Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Oradea, Sebastian Marchiș, la fața locului a fost trimisă o echipă de muncitori, o altă echipă de salubrizatori. Pasajul subteran a fost îngrădit de pompieri și va rămâne închis până luni, când se va stabili dacă se va deschide și în ce condiții.
Potrivit surselor Bihon.ro, în urma incidentului din fericire nu a fost rănită nicio persoană, urmând ca muncitorii să degajeze bucățile desprinse din tavan și molozul rezultat.
Cel mai probabil plafonul a cedat din cauza greutății, cauzată de depunerea unui strat consistent de zăpadă. Amintim că județul Bihor se află sub o avertizare de cod galben de ninsori și viscol.
Cod galben de ninsori în Bihor. Viscol în zona montană a județului
Știre în curs de actualizare…
Trimite articolul
XNimic nu-i întâmplător
-
Sã se punã gazon la rãdãşinã.
Exact ca și ciuperca lucrului bine făcut în orașul de beton!
-
Cu mentiunea ca asta e facuta acum 50 de ani, pe vremea raposatului.
Cat sa si tina fara reparatii?
Caa astia doar au dat cu trafaletul de doua ori. O data cu var prin 1992 si a doua oara cu dispersit in urma cu cativa ani.
Deci…..-
Hai lasa asta. A fost refacuta pe vremea idolului tau.
-
Vedeti! Se poate! Zeul meu hotu face lucruri bune la Oradea Mare.
-
Zeul tău tocmai că nu face ceea ce ar fi necesar. Nu le dă niște șuturi ăn fundul responsabililor de la ADP și OTL. Dacă s-ar fi întreținut acel plafon, dacă s-ar poliza șinele de tramvai să nu producă vibrații acum nu ar fi căzut plafonul. Noua conducere de la OTL va cumpăra în sfâșit un utilaj de polizat/profilat calea de rulare. Directorul demis nu a vrut să facă nici o astfel de întreținere. Se simte în tramvai și se aude și în exterior când rulează un tramvai pe Primăriei, pe Olimpiadei, Bd. Decebal, Transilvaniei, că se produc fac vibrații, ele fiind nu din vina tramvaielor, ci din cauza căii de rulare nepolizate.
Da maaa, statul aia de max 1 cm zapada… voi ma primaria chiar credeti ca toata lumea in orasul asta e prost? Nu cumva cauza e ca pasajul nu e intretinuta ca oricum se doreste renuntarea lui ca sa faca acolo un pasaj auto care nu rezolva oricum nimic, numai mutam deasupra pasajului autogara facuta acuma cativa ani din bani multi, pe care nu prea foloseste nimeni, majoritatea autobuselor tot stau vis a vis in parcare, degeaba a fost renuntat pasajul din fier peste liniile de tren si au prelungit pasajul pana la drumul expres, ca acuma renuntam de tot pasajul, iar liniile de tramvai peste pasaj n-au fost schimbate de aprox 20 de ani si din cauza vibratiilor cand trec tramvaie peste pasaj a cedat plafonul. dar nu, ce bine ca azi ninge si putem sa zicem ca din cauza zapezii a cedat pasajul, fix aceea max 1 cm a contat aici ca e sambata si circula un tramvai numai in fiecare 15 min si a avut timp zapezii sa depuna pe portiunea aceea, zapada care in tot orasul se topeste in acel secunda cand soseste pe pamant in tot orasul. Si nu, nu unde e parcarea in fata garii, sau sub sosea a cedat plafonul, ci fix sub liniile de tramvai, unde e cel mai mic suprafata pasajului… voi chiar credeti xa toata lumea e prost?? Ce bine ca a nins, ce alta porcarie ati vrut sa dati oamenior ca ce a fost motivul cederii plafonului?? Aah da, din cauza grefitiiuriile facute ilegal de cetateni in pasaj, vopsea a atacat trncuiala, orice arhitect cu diploma stie ca daca faci grefiti intr-un pasaj, dupa un timp trencuiala o sa cedeze…
Alooo, primaria… neintretinerea pasajului si a liniilor de tramvai a fost cauza, cand trec tramvaiele peste pasaj se aude si din partea celalalta dinstre Teodoroiu…
-
Mai bine ai merge sa le schimbi tu, sa il renovezi tu, sa faci si tu un lucru bu. Toti prostii comenteaza, de ce nu puneti mana pe lopata si la munca cu voi, intretineti orasul
-
Nu suntem noi angajati si nici platiti sa intretinem noi lucrarile de rahat ale primariei.Om fi noi prosti, dar nici chiar asa de prosti ca sa nu ne dam seama ca tot ce a ,,reparat,, Bolojan pe banii municipiului, se duce la naiba…..
-
Auzi nlma, toate liniile de tramvai in Oradea au fost schimbate de mai bine de 15-20 de ani, de cand e Bolojan nu a fost schimbata mai mult de cateva sute de metrii max. Nici linia noua nu e mai buna, du-te cu tramvaiul, merge atat de lent ca face 20-25 de minute din Nufarul pana la finalul liniei noi pe Aradului, nu merge mai mult de 25-30km/h ca altfel se simte cat de bun e linia (not). Degeaba a cumparat primaria 20 tramvaie noi, daca calea de rulare e de 20 de ani neschimbata. Nici pe Cantemir-Nufarului nu se schimba calea, numai pe hartie, in total se scimba aprix 400m din totalul de 4km, se pune gazon si se deconteaza ca linie noua… toata lucrariile facute in ultimele 10 ani sunt lucrari de mantuiala, se face din bani putin, se deco teaza cu sume uriase, restul baniilor se impart intre ele. Nu o data a zis Bolojan ca nu penizeaza firmele dupa calitate, daca depasesc termenele, cand “e gata” pur si simplu se da in folosinta fara sa verifica cineva cum e facuta lucrarea. Pe Atelierilor dupa ce au mutat drumul ca sa aiba loc linia de tramvai la ga gardul depoului, au uitat sa mai faca si un trotuar… conteaza? Nime i nu circula pe jos oricum, asa-i? Pun pariu ca esti soria primarului sau alta angajat a primariei ca sa critici pe cei care scrie adevarul…
-
Si promite gunoiul de Bolojan ca in Cantemir Nufaru tramvaiul va avea viteza dubla ca desfiinteaza parcarile si schimba bordurile. Nici masinile nu merg mai repede ca prinzi tot al doilea semafor. Ca sa vezi ce e minciuna pt unii. Program de mobilitate . 😂😂😂😂😂
-
Nici nu promite, asta e problema. Daca citesti bine, zice “iar tramvaiul va avea acces liber, neîngreunat de circulație și își va putea crește viteza cu până la 30 km/h”. Adica poata sa creasca cu orice viteza intre 1 si 30km/h. Fiindca tramvaiele Siemens sunt limitate din setari electromic la 35km/h, iar Astrele la 40km/h, deci practic pur si simplu nici nu stie sa mearga mai repede, nici daca calea permite. Ca se scimba curba la fost Aura, ajuta sa nu incetineasca la 5km/h, dar tot nu vor sa mearga mai repede pe restul caii drepte. Si pe linia noua au economisit cam 200m de cablu la senzoarele, la fiecare intersectie au pus in vecinatatea intersectiei senzorul, vine tramvaiul, opreste si asteapta totdeauna 5-10 secunde pana semaforul da voie sa continue.
-
Si unde e marea realizare, ca ne-a promis mobilitate, iar rezultatul e fix invers, opresti la fiecare semafor, tramvaie cu o viteza de acum un secol. Parcari desfiintate. Absolut nimic bun nu e in acest proiect, si sa nu uitam ca multi au ramas fara case. Halal dezvoltare , marca sprancenatul nebun
-
Ce te face să il faci pe un om “gunoi” ? Nu o fi Bolojan sau Birta fără cusur,dar orașul sa schimbat in bine. E strict părerea mea și nu e obligatoriu să fiți pe aceași lungime de undă cu mine. Acum te intreb dacă era mai bine pe vremea lui Filip? Dacă nu se face de ce nu se face, dacă se face iar e o problemă.. vesnic nemulțumiți nu vă convine ieșiti la vot s-au mutați-vă in alt oraș unde nu veți fi deranjați de , șantiere in lucru sau de subpasaje care cedeaza toate astea pentru simplu fapt că nu există In ceea ce priveste subpasajul de la gară clar nu de la imensa zăpadă a avut de suferit .
-
-
-
Prost esti tu si bolovanul un idiot.
-
Zăpada e de vină.
Ce zăpadă proastă.
Cade din cer.
Și cade multă.
Cum adică ?………
“Cel mai probabil plafonul a cedat din cauza greutății, cauzată de depunerea unui strat consistent de zăpadă”
Am înțeles,.
Adică pasajul fiind în Oradea, defapt este la Polul Nord unde s-a depus stratul de 8 metri de zăpadă .
La fel și dealul Ciuperca :
Ce deal prost.
O ia la vale.
Dealul e devină.
Cine plătește?
Prostul plătește.
Bugetariul stă și se scarpină la coaie.
Plătim taxe și impozite.
Spală-te pe mâini.
Poartă mască
Fii responsabil.
Statul îți vrea binele.
Mergi și te înțeapă în p… mătii
Stai acasă.
Nu umbla pe sub pasaj.
-
Prost esti tu, de ce nu mergi sa-l repari tu. Toti vorbiti, dar nu va vad pe nici unul sa mergeti cu lopata sa dati o mana de ajutor pe santierele orasului.
-
Drop,ce deal prost ești!
Macarale.
Dimineața pe șantierSpală-te pe mâini
Poartă mască PNL, PSD,FSN,FFP2,sau 3, merge și masca albastră Sanitară.
Marș la înțepat.
La imunizat.
Stai în casă.Social credit.
Noul adevăr.
Macarale…
Avem și eroi în halate albe cu buzunare.-
Sigur va avea statuie in oras
-
LA cimitir – sigur.
-
I love Oscar.
-
-
-
Nu este nici o problema! Avem destule pasaje pasajute. Unul mai putin nu se vede la cont.
Ar trebui introdusa o taxa de intretinere a pasajelor, pe langa taxa de refacere a dealului Ciuperca. Fara bani nu ai cum sa rezolvi toate probleme.
-
Și să cotizezi tu unicul voluntar, că tot ești atât de entuziast înfocat al conducerii județului.
Deci de luni se deschide pasajul doar pentru persoanele vaccinate sau trecute prin boală. Dacă nu ești vaccinat și nici trecut prin boală poți traversa pasajul subteran și cu test PCR
Nimic nu trebuie intretinut in oras, politica birtinezului. Se lasa orice zona in degradare, pana pica, ca apoi sa fie refacuta de la zero cu costuri astronomice. Observati ca nu se baga bani in nimic, ca intretinere, nici macar in strazi , sunt lasate sa se deterioreze ani de zile poate 10 ani pana o asfalteaza complet. Doar ca asfalteaza o strada si 20 se deterioreaza. Interesant ca bani nu sunt pt asa ceva, numai pentru lucrari mari si fara rost, ca aduc bani firmelor de casa
Sa vedeti cand Air Birtin va fi functional si toti banii orasului vor fi bagati acolo! Oricum la gara nu mai baga bani in el in urmatorii zece ani ca va fi demolat ca se face pasajul rutier, cel mai inutil pasaj rutier din oras, faci pasaj unde nu ai intersectie, doar ca sa poata avea un platou deasupra, tiganii din Diosig si Tileagd cand vine trenul. Cum mai sa faci pasaj subteran la gara, cu ce ajuta la trafic? Acolo niciodata nu e trafic in fata garii.
-
Problema mare in edilii nostrii e ca ei fac lucrari nu.ai sa se vada ca se face ceva, din start cu probleme ca sa aiba primaria sa “repara” peste 2-5 ani. Vezi pasajul pe Magheru, am citit pe un forum de la mai multi useri ca o sa fie probleme cu inaltimea ca autobusele ce au circulat acolo nu mai pot sa intre in pasaj, ca de pe Libertarii nu poti sa faci stanga spre Magheru, iar acum vor sa exproprieze niste case ca sa rezolva problema.
Tot asa in Centrul Civic, de ce sa facem pasaj pentru punctele critice, sa renuntam la semafoare si la intersectii in sensuri, cu 3 pasaje am putea rezolva tot Centrul civicul, dar nu, la noi totul trebuie facut invers, sa mutam tot circulatia sub pamant ca sa aiba turistii loc sa faca foto cu Catedrala si sa mutam punctele critice unde intalnesc sensuriile unice si mai aproape de centru, exemplu la Dioda unde si acuma e aglimeratie ca e o intersectie fara vizibilitate, ce o sa fie cand se schimba directia in juryl parcului si vor veni toata lumea dinspre Viteazu si vor sa mearga spre Indepedentei si tot asa pe Maniu.-
Stai ca dupa ce e gata vor vedea greselile, si iar vor trebui demolari pentru a corecta cu inca cateva pasaje si cai de legatura. Ei invata pe parcurs, nu stiu dinainte sa faca un studiu. Doar ce vrea zeul sprancennat atotstiutor, habarnist in realitate.
-
Prioritatea zero a orasului e demolarea strazilor Avram Iancu si Sucevei, aici se vor duce toti banii orasului, ca pe locul ramas dupa largire sa fie dat pt blocuri noi. Si cu asta ne tot spune ca daca nu se face asta orasul se duce pe pula, si nu se va mai putea dezvolta in veci, si vom muri de foame daca nu se baga banii in demolari. Trist e ca unii pun botul la toate minciunile, si sunt prea orbi sa vada mafia care a pus stapanire pe oras, care urmaresc doar interesele lor.
Pasajul subteran nu a prezentat interes pentru ,,cel mai iubit primar,, fiindca nu a fost construit in timpul imperiului austro-ungar. Trebuia sa fie distrus si betonat doar ceea ce era istorie pt Oradea…… Sovinism si snobism la maxim, made in Birtin!!!
-
Bolojan uraste pe toata lumea, nu are prieteni, are doar ura. Ura din tot sufletul pt toti. Expresia fetei spune totul. El iubeste doar maretele lui betoane
Lucru românesc .. cu r mic
Cica cel mai probabil a cedat sub greutatea unui strat consistent de zapada !!!! Bai fratilor uitativa pe geam zapada masoara 1 cm pealocuri !!!!
noroc ca nu a fost ranit nimeni !
-
Si cand trece tramvaiul de zeci de tone ? Bine ca pica de la 1cm de zapada. Bai, primaria ne crede prosti pe toti???? Asa ne mintiti cu toate proiectele,ca sunt necesare, ca fara ele orasul moare, etc etc.
Bine că nu respecta oameni să meargă pe sub pasaj că acum vorbeam de morți, încă odată sa văzut că nu-i bine să asculți de autorități.
Are dreptate drop. Mergeti si punet mana la lucru. Au cazut trei fire de tencuiala si va crizati toti. Asa e si la multi acasa picata tencuiala si totul e ok. Bolojan e cel mai din univers. Daca nu era el Oradea nu mai exista.
-
Inca un lingau bolovan.
-
O fi fratele lui drop sau chiar el se autolauda 🙂
-
abea asteptati voi subiecte de barfa. o cazut tencuiala pe nu stiu unde, concluzie: vai ce rau e la oradea cu salar minim pe economie cand ai maxim 2 clase. bolojan o fi de vina, pupa-l-ati
-
-
Sa va rugati sa nu mai ploua sau sa ninga in oras, ca nu stim ce ne pica in cap, delurile vin peste noi, cladirile marete se demoleaza, asta e orasul lasat de Bolojan, cel de mana a treia.
-
Cam aveti dreptate, insa nu se poate spune ca este un oras de mana a treia, este un oras ingrijit, curat cu multa incarcatura istorica.
-
nu are dreptate cu nimic. habar n-are despre ce vorbeste. scrie doar din auzite de la alti postaci. cine traieste intr-o bula plina de minciuni nu are nevoie de alte informatii din exterior, pentru ca nu vrea sa fie alungat din gloata postacilor. asa ca bolojan e vinovat pentru viata lor ratata si mizerabila.
-
Spuse lingaul ce traieste din mila stapanului
-
-
Cand ma gandesc ca trec des pe acolo, se putea intampla o nenorocire oricand. Au dat afara toti comerciantii de acolo, nu-i o placere sa lucrezi sub pamanat, insa era mai multa caldura, nu umezeala excesiva si infiltratii de apa pluviala sau de alta natura.
Un lucru extrem de incurajator este interventia muncitorilor de la “Drumuri Orasenesti”, probabil ca acestia erau singurii disponibili pentru o interventie de urgenta. Domnule Primar se aude, nu aveti echipe de interventie ?