Instanța a stabilit că, deși celălalt șofer nu i-a acordat prioritate inculpatului, acesta are partea sa de vină pentru că se deplasa cu o viteză peste cea legală. În urma ciocnirii, conducătorul auto care nu a acordat prioritate a murit.
[eadvert]
Dată la mai bine de trei ani și jumătate de la producerea accidentului, la finalul lunii aprilie 2024, sentința Judecătoriei Oradea poate fi atacată cu apel.
Vină împărțită
Pe 14 octombrie 2020, cu puțin înainte de ora 18, polițiștii rutieri au fost chemați la un grav accident de circulație petrecut în Oradea. Cercetările arătau că un bărbat de 67 de ani, aflat la volanul unui autoturism Skoda care venea dinspre Strada Strugurilor, nu a respectat semnificația indicatorului „Oprire” și a intrat în intersecția cu Calea Bihorului fără să-i dea prioritate unui Seat.
Cel din urmă autoturism a izbit din lateral Skoda, al cărei șofer a murit. Conducătorul Seat-ului s-a ales cu răni, dar a supraviețuit ciocnirii.
Experții criminaliști din cadrul Laboratorului Interjudețean din Timișoara au stabilit că în momentul impactului autoturismul Skoda avea o viteză de 19 km/h, în timp ce mașina care circula pe Calea Bihorului avea, „probabil”, 76 km/h. Specialiștii au arătat că în momentul declanșării stării de pericol iminent, când era evident că mașina care nu a acordat prioritate „se va înscrie pe o traiectorie de intersectare cu cea a autoturismului marca Seat”, acesta din urmă se afla 25 de metri de locul impactului.
„În aceste condiții, numitul (șoferul Seat-ului – n.red.) nu putea opri autoturismul până în planul în care a avut loc impactul dar, în situația deplasării cu o viteză inferioară celei de 50 km/h și acționând intensiv sistemul de frânare al autovehiculului, ar fi ajuns în locul impactului doar după ce autoturismul marca Skoda ar fi părăsit culoarul pe care autoturismul marca Seat se deplasase și astfel, impactul nu ar mai fi avut loc”, au concluzionat criminaliștii.
Ca atare, Judecătoria Oradea a stabilit că vina pentru producerea accidentului e împărțită între șoferul Skodei, care nu a acordat prioritate la intrarea în intersecție, și
conducătorul autoturismului Seat, care circula cu o viteză peste cea maximă admisă în acea zonă.
Pe lângă condamnarea la închisoare cu suspendare, inculpatul a fost obligat să muncească 75 de zile în folosul comunității și să plătească 8.000 de lei, cheltuieli judiciare.
Trimite articolul
XUnde sunt aia care spun ca pot circula si cu 200 la ora ca daca cineva nu-i acorda prioritate, el cu 200 nu are nici o vina. Hai sariti cu comentariile.