Constructorul sectorului de autostrada dintre Oradea – Cluj-Napoca a fost desemnat UMB. „Este un sector de drum dificil de realizat dar spectaculos, unde vom vedea consolidări de teren, multiple viaducte cu distanța dintre piloni de 90 metri; estimăm perioada de execuție 3 ani. Filmarea începe de la granița dintre județele Cluj si Sălaj, lângă Sâncraiu Almașului, si continuă spre nord intersectându-se cu drumul imperial roman vechi de 2000 de ani, unde e prevăzut un nod rutier în dreptul castrului Optatiana. La capătul lotului va fi un nod temporar (Poarta Sălajului), până la darea in trafic a viitorului tunel Meseș”, precizează membrii Asociației Pro Infrastructura.
[eadvert]
În imagini se vede cum UMB pregătește terenul în așteptarea Autorizației de construire, urmând ca într-o luna-două, să înceapă execuția propriu-zisă a lotului.
Valoarea contractului este de 680.405.395,28 lei fara TVA.
Lungimea tronsonului de autostrada este de 12,24 km.
Traseul Subsecțiunii 3B2 începe după intersecția autostrăzii cu DN 1G km, 13+260, (Huedin – Zimbor – Tihau (DN 1G)), unde a fost prevăzut un nod rutier, apoi traseul autostrăzii se înscrie între dealurile Fânețelor și Lupului, în lungul văii Capușu, intersectează, în Valea Glodului, DC 56 între localitățile Bercea și Santa Mana, îndreptandu-se către nord pana la intersecția cu DJ 108A (Românași – Agrij), la vest de localitatea Poarta Sălajului.
Pe această subsecțiune nu s-au prevăzut noduri rutiere. La finalul Subsecțiunii 3B2, la km 25+280, se va amenaja o intersecţie giratorie provizorie, necesară accesării sectorului de autostradă din DN 1F, prin intermediul unui drum local, până în momentul dării în exploatare a Subsecțiunii 3B3, Poarta Sălajului – Zalău.
În cadrul acestei secțiuni s-a prevăzut construcția a 5 viaducte și 1 pod peste autostradă.
Trimite articolul
Xnu ajung eu sa merg de la Oradea la Cluj pe autostrada asta! Pana la finalizarea tronsonului Biharia – Cluj Napoca imi ia politia permisul pentru depasirea varstei. o bucatica de 25km. si la anu la multi ani mai scoate o bucatica si uite asa bucatica cu bucatica trece viata mea!
-
Ai dreptate. Insa haideti sa provim lucrurile totusi pozitiv: poate generatia noastra nu insa generatia nepotilor nostri vor putea circula pe intreg tronsonul de autostrada.
Sunt de acord ca pana atunci in tarile ceva mai civilizate vor exista insa deja alte metode de deplasare in spatiul terestru.
Doamne fereste si apara, saptamana trecuta spuneati ca pe Autostrada A3 Turda-Bors se circula in conditii de iarna… No, avem pana la urma autostrada sau nu?
-
Pe sectorul Turda-Nădășelu și Biharia-Borș se recomandă cauciucuri de iarnă, pe restul doar cu 4×4, ATV, tractor 🙂
-
Nici a problema, tancuri Abrams si Sherman pot circula si pe iarna.
-
Anul viitor vor fi 20 de ani de la inceperea lucrarilor la A3. In doua decenii nu s-a terminat nici o treime. Optimisti sa fim, … ca restul nu conteaza.
-
Cum e posibil ca 1 km sa coste 11 mil de EURO??????? E HALUCINANT!!!
-
Este corect prețul. Ai fost vreodată prin zonă să vezi ce masive muntoase sunt pe acolo? Va trebui spart în rocă dură. Nu e joacă de copil. Tunelul pe sub Mont Blanc e zero barat!!! Dacă mă gândesc mai bine, e cam ieftină lucrarea. Sigur vor veni niște amendamente la contract. Se vor descoperi nisipuri mișcătoare, alea, alea…
-
Când zboară porcu’
Povești cu porcul care zboară.
Ce să facem cu autostrada? Sã circulãm mai repede? Viteza este periculoasă, sunt cruci pe şosele.
-
Trebe o cruce si pe cosciugul tau cat mai repede.
Poate din cauza ca a fost filmat cu dronul, dar aceste utilajel sunt ca niste jucarii pentru construirea autostrazii. Nu ma mir ca va dura cel putin 3 ani constructia.
Spor la muncă!
Haide că se poate.
Drumul național trebuei sã fie echipat cu videoradare, ca şi autostrada.
-
Si curu tau sa stim ca tu ai condus masina.
12 km ? Bolojan ar face 120 km cu banii astia…..
-
Bolojan ar face un cacat, ceva autostrada cu o banda jumate sa fie ieftina
-
Ca bine zici! Am fost deunazi pe drumul Oradea-Fughiu, ala dat anul trecut in folosinta cu mare tambalau. Abia incap pe el doua masini, cand venea din fata vreuna incetineam amandoi sa ne strecuram. O porcarie cum sunt toate facute de taranul din Birtin. P.S. Eram cu un matchbox, un Opel Agila. Ii zic ,,masina: ca asa e in talon!
-
Si noul bulevard Cantemir nufarul se vede ca bordurile nou au fost montate cu vreo 10 15cm spre drum. Deci si asta il ingusteaza. Exact asa a facut cu toate strazile nou asfaltate le-a ingustat sa fie mdi ieftin. El cred ca lucreaza cu standardele din anii 60 cand o madina avea 1,6m latime nu 1,9m in prezent. Si unde are loc il face superingust. Nici o strada cu 4 benzi nu a facut in oras si unde se putea a prefera 2 benzi inguste. Asa mai rau faci, sau noua centura din Osorhei cu o banda jumate😂😂😂. Totul mult, ieftin si prost
-
-
-
Ia verifica viteza medie pe drumul rapid si turbo-giratoriu
Sa fie odata autostrada asta gata sa avem si noi aeroport, ca asa ajungem mai repede la Cluj. Nu va bucurati asa tare de autostrada asta, ca asa se opreau unii investitori in Oradea ca eram aproape de granita si era mai greu de ajuns la Cluj, asa va fi mai directa calea de a atrage totul Clujul, cam asa se intampla peste tot cand ai un magnet puternic ce atrage , asta va fi in avantajul Clujului si nu pt noi.
A3 nu-i a noastra,nici a altora,ci al urmasilor urmasilor nostri.
Este absolut incredibil,o viata de om sa faci un rahat de drum.Interesant totusi ca Marele Carmaci Bolojan nu s-a implicat pina acum.Poate si-a dat seama ca e mai greu un pic ca si cu pasapoartele (sa desfiintezi cozile cind deja se poate circula doar cu cartea de identitate).Daca vrea cu adevarat sa arate ceva,acum ar fi momentul.
se stabileste un alt record mondial negativ referitor la pretul pe kilometru de autostrada de peste 55 milioane de lei pe km +TVA, ceea ce este inadmisibil se pare ca preturile sunt scapate de sub control.
-
TVA-ul e problema! 🙂
O ,mare greșeală să distrugi un sit vechi de 2000 de ani trebuie găsite soluții tehnice pentru a evita acest lucru