În ultimele trei luni, pe acest tronson, s-au terminat de turnat fundațiile și suprastructura, canalizarea pluvială și menajeră e la 90%, umplerea cu balast e la 70% și a început cofrarea pentru planșeu. E gata și relocarea rețelei de agent termic primar și e pe terminate relocarea canalizării menajere și pluviale aferente Catedralei Ortodoxe.
„Important de menționat este faptul că lucrările de la parcare sunt corelate cu proiectele ce se desfășoară în vecinătate, respectiv pasajul subteran din Piața Emanuil Gojdu și înlocuirea rețelelor de termoficare.
Totodată, municipiul Oradea a finalizat licitația pentru elaborarea proiectului modificator al cărui concept a fost avizat de comisiile de specialitate din cadrul Ministerului Culturii și execuția lucrărilor care constau în punerea în valoare a vestigiilor descoperite, la structura de rezistență ce trebuie corelată cu modificările ce derivă din golurile aferente vestigiilor și toate relocările de utilități subterane din zona artefactelor: rețele termice primară și secundară, refacerea racordului termic, canalizare pluvială și de apă, devieri de canal menajer”, informează Primăria.
[eadvert]
Tot Construcții Erbașu
După descoperirile arheologice, șantierul a fost oprit și contractul a fost rupt în două. Pe amplasamentul din dreapta Catedralei s-a reluat munca la începutul anului, dar tronsonul din stânga a fost reproiectat și relicitat. A fost ajudecat de același constructor, Construcții Erbașu SA, în baza proiectului modificator elaborat de SC Pro-Arh SRL, arhitect Pafka Ernest. „Vestigiile descoperite vor fi prezentate publicului în forma actuală, descoperită, iar în vecinătate vor fi montate panouri multilingve de informare. De asemenea, zidul ravelinului și contraescarpei vor fi marcate în pardoseala parcajului în demisol și vor fi amplasate panouri de informare cu istoria locului”, mai transmite Primăria.
Executivul local a anunțat că constructorul are termen ferm de finalizare a ambelor lucrări până în decembrie 2023.
Lucrările inițiale au demarat în luna decembrie 2020, dar imediat după demararea excavațiilor de adâncime, constructorul SC Construcții Erbașu SA a identificat primele vestigii care au necesitat o laborioasă cercetare arheologică preventivă realizată de un colectiv de experți arheologi de la Muzeul Țării Crișurilor din Oradea.
Trimite articolul
XMare realizare. Inainte la suprafata incapeau cu 50% mai multe masini, plus parcarea de pe platou desfiintata.
-
Tu Cornel ce ocupație ai de ai timp sa sa comentezi zilnic, aiurea, probabil tai frunze la câini și ai timp sa scrii prostii, dacă nu-ți convine poți să te muți înapoi la tară de unde ai venit.
-
corect. si in piata unirii incapeau mai multe masini inainte de pietonalizare.
-
cand ai treptile la intrare incalzite, un minim necesar este si o parcare incalzita si acoperita 🙂
Se construiește și în China, dar sunt multe orașe goale. Mare atentie și în Oradea, cu taxele și cu impozitele așa de mari, cu salariile așa de mici, riscăm să ajungem ca în China : un oraș pustiu.
Totuși… chiar și primarul nu mai locuiește în Oradea. Asta dă de gândit…
Câte niveluri o să aibă?
Si dealul Ciuperca a aratat bine la inceput pana s-au bagat aia in el Acum l-au pus la pamant. Atentie marita, sporita cum zice un jeniu de mai sus, cu oaresele lui goale din China. Mai mare prostie ca asta n-am auzit in viata mea. Chinezii nu mai au loc la ei in tara de multi ce sunt iar jeniul vorbeste de orase goale.