În acest moment, muncitorii lucrează pe mai multe planuri ale pasajului: relocarea unor conducte de canalizare care se află chiar la ieșire din pasaj spre strada Oneștilor, la interiorul pasajului (finisaje și lifturi), precum și la benzile ocolitoare ale pasajului dinspre Oneștilor spre Decebal.
Potrivit directorului tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiș, începând de miercuri, muncitorii vor demara lucrările de asfaltare ale bretelelor.
„Ne dorim ca până la finalul lunii aprilie să terminăm lucrările și să deschidem circulația”, a declarat pentru reporterul Bihon.ro viceprimarul Teofil Filimon.
Lucrări începute în iunie, finanțare primită în noiembrie
Așa cum Bihon.ro a mai relatat, lucrările la pasajul din intersecția străzilor Decebal – Tudor Vladimirescu au început în cursul lunii iunie 2024. În luna noiembrie al aceluiași an, municipalitatea anunța că a obținut o finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027. Astfel, proiectul a fost demarat cu bani din bugetul local deoarece legea prevede necesitatea unei surse de finanțare, iar aprobarea proiectului depus încă nu era finalizată. Municipalitatea era convinsă că va obține aprobarea și implicit banii prevăzuți în proiect.
În privința constructorului, acesta a susținut execuția lucrărilor din surse proprii, însă își va recupera sumele deja investite. Proiectul are o valoare totală de 109.423.641,35 lei, din care valoarea nerambursabilă inițială era prevăzută de 30.591.639,46 lei, iar acum valoarea nerambursabilă, după aprobarea supracontractării, este de 45.856.073,98 lei.
În grafic
Deși municipalitatea a susținut că traficul pe Bulevardul Decebal va fi reluat odată cu începerea școlii, acest lucru nu s-a întâmplat. Circulația pentru mașini și tramvaie a fost deschisă pe 21 noiembrie 2024, moment în care primarul Florin Birta susținea că inaugurarea întregului pasaj este programată pentru luna aprilie 2025.
„Proiectul pasajului subteran este parte a unui coridor de mobilitate finanțat din fonduri europene, având o valoare totală de 130 milioane lei. Lucrările avansează conform planului, iar finalizarea pasajului este programată pentru aprilie 2025, cu aproape un an înaintea termenului contractual”, a explicat edilul.
Trimite articolul
XȘi acum urmează oprirea circulației pe bulevardul Decebal deoarece urmează reabilitarea podului Decebal.Nu era normal reabilitarea podului inainte sau in paralel cu reabilitarea bulevardului?????
-
Habarnistii P.M.O.
Da, lucreaza de rup muncitorii. Cam 2 ore pe saptamana.
Si daca deschid pasajul pentru masini nu ma incalzeste cu nimic. O sa fie gata si trotuarele? Acum, daca vii pe Decebal ca si pieton, trebuie sa mergi pe drum sau sa faci echilibristica pe bordura. Si nu de 1-2 zile, ci de peste o luna de zile.
OK, masini, fluiditate, dar de pietoni nu intereseaza pe nimeni?
-
Pietoni, biciclete? In Oradea, orasul masinilor? Oras cu o mentalitate de secolul trecut?
-
De ce nu mergi sa ii ajuti? Mai bi e denigrezi si te opui dezvoltarii?
-
Exista o campanie de sterilizare pt voluntarii ca umila ta persoana.
-
Redeschiderea circulatiei pentru ce? Ca sa se apuce de pasajul de la Lidl si sa o inchida iar peste o luna? Generatia noastra va muri si nu va trai intr-un oras linistit.
Iar o sa sara antioradenii care vor la stanga
-
Nici măcar la dreapta nu vom putea merge de pe Vladimirescu pe Decebal. Nu vezi nimica de casa liftului și mai ales de gardul lui Pește. Trebuia o bandă de accelerare, că loc este, mintea le mai lipsește la proiectanți.
-
Pasajul e pentru inainte, toata lumea merge inainte , e legatura dintre oras si viitorul drum expres si autostrada. Toata lumea va intra si iesi din oras spre piata Unirii, toata lumea are treaba in piata Unirii, nu stanga si dreapta. Nici inainte nu vira nimeni stanga dreapta, eu stiu, Birta, Bolojan stie
-