Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat vineri, la Oradea, în conferința de presă de la Prefectura Bihor, că lucrările pe tronsonul de autostradă Chiribiș-Biharia vor începe primăvara lui 2025.
Chestionat de către jurnaliști cu privire la lucrările care ar trebui să înceapă anul viitor, Grindeanu a subliniat, din nou, faptul că situația a început încă de acum patru ani, de pe vremea fostului premier Ludovic Orban.
„Eu vă aduc aminte că niște domni au venit în această clădire și au semnat un contract. Fostul prim-ministru, Ludovic Orban, a semnat un contract cu aceste firme care s-a dovedit că era subfinanțat, adică era sub valoare. Nu poate să își asume nimeni și nu și-a asuma nimeni demersul electoral al lui Ludovic Orban care a dat bine, dar care nu putea fi dus la bun sfârșit. În acești doi ani, am avut nenumărate discuții cu domnul Rus, spunându-i că eu nu pot să oblig oamenii din Ministerul Transporturilor să redimensioneze acest contract când a fost deja semnat în 2020. Drept urmare, s-a anulat și s-a făcut o nouă licitație pe care a câștigat-o tot domnul Rus“, a declarat ministrul Transporturilor.
Grindeanu nu a oferit detalii concrete despre luna în care vor începe lucrările, rezumându-se doar la faptul că „există un ordin de începere a lucrărilor în primăvara anului viitor“, Jurnal bihorean a aflat, pe surse, că lucrările ar putea începe cu câteva luni mai repede, adică în luna martie.
L-am contactat și pe patronul firmei de construcții, Beniamin Rus, care a fost prezent la întâlnirea de vineri dintre premierului Marcel Ciolacu, ministrul Sorin Grindeanu și mediul de afaceri, pentru a afla dacă a fost înștiințat cu privire la acest aspect.
„Nu am fost anunțat că lucrările ar începe în martie, nu în mai. La întâlnirea de azi nici nu am intrat în discuții despre acest subiect, nu am vrut să aflu detalii, le știu deja pe toate. Dar dacă e așa, ne apucăm de lucru“, a declarat Beniamin Rus, patronul firmei Selina.
Lotul Chiribiş – Biharia are o lungime de 28,55 km. Pe traseu vor fi construite inclusiv 7 poduri şi 11 pasaje.
Trimite articolul
XȘi Don Beni, drept răsplată va preda lotul exact în ziua termenului de predare, nicidecum mai repede, în cazul în care reușește să finalizaeze la timp lucrările… Deja trebuia să circulăm pe această autostradă, detaliu ce nu interesează mediul politic. Doar să iasă jocul lor, apoi se arată reciproc cu degetul și aruncă hoitul în grădina vecinului. Poate alegerile vor aduce o schimbare și cel care va lua locul lui Grindeanu va da startul mai repede, de ex. în decembrie și sperăm, că pământul nu va fi înghețat să se poată lucra la terasament.
Având în vedere că firmele lui Beni a câștigat licitația normal era să înceapă lucrările în maxim o luna de zile deoarece el a mai fist câștigător al acestui tronson și ar trebui să aibă proiectul făcut nu pornește de la zero, dar acest lot parcă e blestemat fiind la a șasea licitație neserioasa care a stagnat lucrările abuziv.
-
A3 Bors – Brasov (nu Bors – Tg. Mures, cum e mai nou) trebuia sa fie gata cam prin 2015. In 2024, in Bihor este doar ciotul Bors – Biharia. In rest multa gargara politica si faulturi. O gramada de bani si de timp cheltuiti aiurea, fara rezultat. In mod normal, deja trebuia construita o puscarie separata pentru toti cei implicati in circul asta cu A3, incepand cu Nastase, Basescu si asa mai departe. Pur si simplu isi bat joc de noi. Oare de cate ori a fost deja platita INTEGRAL aceasta autostrada, la valoarea initiala licitata? Si stati linistiti, la fel va fi si cu drumul expres Oradea – Arad. Vor fi gata demult autostrazile din Moldova care leaga nimic de nimic si asta tot neterminata va fi!
De ce pentru aceste erori nu plătește nimeni? Întârzierea aceasta imensă nu înseamnă subminarea economiei naționale? De ce autoritățile în domeniu nu se autosesizeaza? Se pare că unele instituții niau bani de pomană ca, pe spatele poporului să facă afaceri bulgărești!
-
cine sa plateasca, bugetarii????? Bugetarii nu sunt niciodata vinovati de nimic, ei doar isi asuma caoncediile supara platite, lefurile si penziile exagerate,…… si alte multe alte sporuri!!!
Una peste alta toate aceste investii trebuiau terminate cu multi, multi ani in urma. Sa nu uitam ca au trecut 34 de ani de la marea ravaseala si Romania sta extrem de deficitar la infrastructura rutiera cat si cea feroviara. S-a furat si se fura enorma si Justitia nu exista insa, pensii speciale fara numar.