„A fost finalizată licitația pentru execuția lucrărilor și, în data de 19 noiembrie 2020, a fost semant contractul de execuție pentru realizarea acestei parcări. Au participat șapte ofertanți și oferta declarată câștigătoare a fost cea a asocierii de firme Construcții Erbașu în asociere cu firma Simbac. Valoarea estimată a lucrărilor este de 28,7 milioane de lei fără TVA, în urma licitației, valoarea contractului se ridică la 24,4 milioane lei fără TVA”, a spus Birta. Proiectul a fost executat de ProArh SRL firma arhitectului Pafka Ernest.
Durata de execuție a lucrărilor e de 12 luni, primarul anticipează că anul viitor, de 1 Decembrie, ar putea inaugura lucrarea.
Un nivel
Parcarea se va amenaja pe un singur nivel, adâcimea de săpare este cea la care se află, acum, accesul în spațiile de la demisolul blocurilor din Centrul Civic. Capacitatea va fi de 277 de locuri pentru autovehicule, 9 pentru moticiclete, 6 pentru autoturismele persoanelor cu handicap și șase parcaje cu stații de încărcare electrică. Vor fi două căi de acces, ambele dinspre cetate – una cu ieșire/inrarea spre Calea Clujului și una în spatele blocurilor, unde se ia în calcul amenajarea unei ieșiri auto spre strada Griviței. Parcarea nu va comunica cu pasajul subteran care va trece prin fața catedralei.
[eadvert]
Primarul a insistat că nici zidul exterior al Cetății și nici parcarea din șanțul Cetății nu vor fi afectate de lucrare. Deasupra parcării, spațiul va fi amenajat la piață pietonală, promisiunea este că se vor planta 63 arbori și 638 de arbuști.
Park and ride… central
Birta a descris și caracterul park and ride al investiției, în accepțiunea primăriei pe care o conduce: „toți cei care vor veni să utilizeze această parcare, pe baza tichetului de intare în parcare vpr putea circula gratuit în acea zi cu toate mijloacele de transport în comun din Oradea, pentru că parcarea va fi operată în comun cu OTL SA. E situată în această zonă pentru că e în apropierea liniilor de tramvai și pe o axă de circulație importantă”.
Primarul a mai spus că „avem în plan și o parcare park and ride în zonele periferice, mai ales având în vedere că aceste parcări de tip park and ride, dacă sunt la intrările în oraș, sunt finanțate inclusiv din fonduri europene”.
Parcarea de la catedrală este finanțată de la bugetul local. „A fost într-un proiect cu finanțare europeană și a fost respinsă la finanțare pentru că nu a fost considerată de finanțator ca fiind la intare în oraș”, a mai declarat primarul Birta.
Trimite articolul
XBetonarea in zadar … Sa faci parcare subterana, pe un singur nivel, in locul celei supraterane existente, asta inseamna sa fii mafiot.
Daca faceau subterana pe langa cea existenta, sa suplimenteze locurile, intelegeam … asa, ce rost are?? cheltuim bani de la bugetul local, NU bani europeni, doar pentru ambitiile prostesti ale unor conducatori lobotomizati….probabil pentru marele coridor pietonal al lui peste prajit de la Ciuperca – Cetate-Alexandri-Unirii-Republicii, zona interzisa , apropo, biciclistilor … PLM
-
Dar strada Nufarului baga atatiea bani in ea , ca sa ce? Tot cu 2 benzi ramane, atat ca dipar parcarile, si asa e criza in zona, demoleaza case, taie copacii de langa tramvai ca sa faca pista de biciclete mai mare, si vezi doamne daca se pune iarba pe linii si sezori la semafor tramvaiul va ajunge cu 2 min mai repede in centru. In loc sa maresti numarul de tramvaie. Mare realizare fara rost e si asta, dar na daca is bani pe gratis, de ce nu. Numai ca toate cofinantarile se aduna pe prostii de genul si apoi nu mai ai bani sa astupi gropile si denivelarii din oras. Sper ca urmatoarea axa de finantare sa fie doar pt bude publice, asa vreo 5 ani numai bude se vor face peste tot in oras
-
daca vreo 5 ani se finanteaza doar buzile publice atunci stai tu de fraier si nu folosi banii si nu iti face buda. caca-te in boscheti si uita-te la ceilalti cum isi fac buzi publice din finantari. si plange-te peste 5 ani ca la iasi sunt buzi publice la noi nu.
-
Iar esti prost? Adica tot timpul cu limba in dosul lui Bolo si Birta. Mai bine spuneai marele avantaj a acestor lucrari , in afara de a toca bani pt firmele casei. Nu vezi ca esti tot timpul contra
-
@Vasi care-s “firmele casei” si cine a demonstrat asta? argumente, dovezi, ceva?
-
vasi, gandeste inainte sa vorbesti.
-
-
-
Vasi faci parte din categoria oamenilor care nu vor sa evolueze. Am impresia ca la tine acasa nu ai facut nimic de 20 de ani. Traiesti in aceleasi conditii ca pe vremea lui ceasca si te multumesti ca ai strans si tu acol cativa banuti pentru zile negre. (cam asta reiese din comentariul tau)
Cu ce te ajuta pe tine daca primaria ar strange banii si nu i-ar cheltui? Ai avea ceva in plus?
Nu pare sa te multumeasca nimic din ce a facut Bolojan pentru oras. Nu poti multumi 220.000 locuitori indiferent ce decizie ai lua.
E greu sa multumesti 200 de persoane la o nunta :))
-
Eu nu vad nimic in plus fata de ce avem acuma, numai parcarea ce avem langa Catedrala mutat in subsol si creare o piatera peste. Cu nici un loc de parcare in plus nu sa fie, cu ce o sa fie asta mai bun pentru o parcare P+R decat ce avem acuma? Si pana acuma parcarea aceea a fost full ocupat, daca asi facea o parcare de minim 2 nivele asi zice ca e ceva progres, dar asa?
-
stai sa vezi cand vor fi nile tuneluri dispare locurile de parcare de pe platou, si asa vor fi cu vreo 300 in minus fata de ce e acum, dupa va fi o criza si mai mare de parcari in zona. Dar prinde minciuna foarte bine la oradeni
O parcare cu dedicatie pentru Biserica Ortodoxa. Erau suficiente locurile de parcare existente. Ii trebuie catedralei un spatiu de promenada, foarte scump in cazul asta. 🙁 plateste oradenii
Eu nu inteleg ce rost are pe un nivel? pai si acum se parcheaza pe un nivel la suprafata si cam tot atatea locuri sunt. Deci le mutam de la suprafata in subteran. Asta mi se pare ca aruncam cu bani, iar o lucrare fara rost la fel cum e mutarea stadionului.
Cine a mai auzit de Park and Ride in centrul unui oras? Ii bataie de joc ce se intampla. In plus, in loc sa fie facuta pe fonduri europene, va fi platita din banii oradenilor si va crea haos in circulatia din fata Cetatii. Vai si amar!
-
Dar tu cand ai mai auzit de cineva sa vina cu masina pana in centru, sa o lase acolo, si sa merga mai departe (evident din centru doar periferii poti merge, adica de unde vii cu masina) cu OTL? Genial! Si e din bugetul local, lol. Se mai mira ca nu au gasit finantare pentru inventia asta 🙂 Pai nici aia nu-s asa de prosti
-
poate cand e gata ii prinde cu minciuna si trebuie sa restituie banii inapoi. Cum au patit cu linia de tramvai. Hai pe bune acum de ar fi fost la periferie, cati ar lasa masina in parcare si apoi sa ia tramvaiul, nici 1%, din 25000 de masini ce intra in oras zilnic, nu cred ca ar fi maxim 10 care ar face asta, mai ales ca stai jumate de ora pana vine un tramvai
-
stii cat ii 1% din 25000? atata cate locuri are parcarea. nu prea ai cum sa bagi 1% acolo, si oricum nu 25000 de masini vor sa parcheze la cetate.
-
-
Judeţian Augustus.
Păi nu e finalizată parcarea din centru, pereții nu sânt tencuiți, nu sânt vopsiți.
La ce o să folosească parcarea din Centrul Civic?
E Oradea Dubrovnik sau Opatija din Croația, sau Monte Carlo…. , și e invadată de turiști?
Hai să fim serioși, doar vara vin niște amețiți în jegul din Felix.
În Oradea ce să vadă, jegul de la Ciperca sau șanțurile din centru???
-
mai iesi si tu vara afara din casa, asa turistii ar reusi sa te vada pe tine.
-
Ai luat în glumã lucruri serioase ( inutilizarea investiției încă neîncepute) ceea ce este superficialitatea dublată de nesimțire.
-
ai omis intentionat si ai luat la misto o gramada de atractii din oradea, bine puse la punct si apreciate de oricine. pacalici much?
-
Apreciate scumpe și goale, păcălici touch.
-
te straduiesti mult, de apreciat.
-
-
-
Deci Ciuperca e capitol incheiat, nu se mai face in veci
E inutilă si cea de lângă Crisu e nefolosita, nici pe gratis nu o vor zilnic mașinile sunt parcate lângă pe interzis asa ca e inutilă acea parcare subterana
-
poate ne obisnuim incet sa le folosim. s-or umple si ele candva.
-
La ce cultura avem, nici nu ma mir ca nu-s folosite!!
Ca decat sa intre cu masina in parcarea gratis si …. supraetajata (nu pe un nivel cum urmeaza sa fie aia de la Cetate care sustineti ca ar fi inutila), mai bine isi pune masina pe un loc interzis, nu-si plateste nici tichet de parcare, traind cu speranta ca nu apuca aia sa i-o vada si sa ii puna tichetul de amenda la stergatorul de parbriz.
Decat sa faca 150 metri mergand la pas dupa ce isi pune masina in parcare sigura, mai prefera sa se riste.
Plus vechea meteahna a oradenilor.
Vine si isi pune nasina pe intrarea la casa omului, o lasa eventual pe avarii parcata in diagonala, trece pe vis-a-vis si zambeste spunand …Imi cer scuze, doar un minut stau!
Si minutul se face 8 – 10 minute in adevar.
Cand se intoarce zice …Multumesc , imi cer mii de scuze inca o data!
Dar tu nu poti intra acasa cu masina ta, ca el iti blocase accesul.
Boala veche asta la oradeni!
Sa se dea jos de pe scaun din masina, iar imediat sa isi aseze curul pe capacul de la buda.
Sa nu faca 30 de metri mergand pe jos.
Parca ma-sa i-ar fi facut intre volan si maneta schimbatoruluide viteze, acolo ar fi stat cracita cand i-a procreat.
Asa ca ….
Ar trebui umblat si la civilatia locuitorilor, nu doar sa ne dam cu pareri de hateri pe net.
Ca avem o cultura si un nivel de civilizatie……😱😭🙏-
Crezi ca postacii nimeresc intrarea? Sau dupa ce nu mai e gratis, au bani de parcare? O ora de parcare egal un belet de autobuz, vrei sa se duca mirosul de bara de pe falange? Nu avea asteptari, astia is ori prosti platiti ori prosti pe gratis si flamanzi, sperand sa ii vada mang ce scriu sa le dea de-o sana si un covrig de la Petru. Ignora-i si da-le o mare puie monta
-
-
Autosuficienţa este…
-
Bine, cu acestea o să se termine când o să se termine dar vin mereu altele?
Si totusi, inca avem strazi in Oradea, care nici pana in ziua de astazi nu sunt asfaltate…
-
si totusi mor copii de foame si mor oameni de obezitate. csf nu le poti avea pe toate.
-
Bați câmpii cu argumente proaste.
-
@anus, mereu comentezi ca sa te afli in norma ta de hatereli gratuite. pot sa bat si eu campii daca vreau?
-
-
Explica-mi te rog ce legatura logica are ce am zis eu cu ce ai zis tu, ca nu inteleg…
-
bine, dar tu imi explici ce treaba au strazile de pamant cu parcarea subterana? zici de strazi neasfaltate cand problema e pietonalizarea si modernizarea centrului. la fel puteai zice ca mor copiii de foame, sa nu mai asfaltam strazi degeaba. ce-i fute pe flananzi de asfaltari? unii au prea mult in timp ce altii n-au deloc. nu e asa peste tot de cand lumea? scrie-le si celor de la bucuresti sa nu se mai dezvolte ca noi n-avem toate stazile asfaltate. si data viitoare cand vrei sa iti schimbi telefonu gandeste-te sa nu o faci, iar banii aia baga-i in mancarea flamanzilor. sau vrei sa se schimbe ceilalti dar nu tu? sau hai sa-i lasam pe toti sa isi faca treaba cum stiu ei mai bine, sa ii incurajam din cand in cand, nu numa acuzam 🙂
-
-
Un omd de decizia asezat la cap si un pic mai istet,ar intelege atentionarea subtila a decidentilor de la uniunea europena prin refuzarea finantarii unui proiect neavenit si inutil.Dar la noi se vede treaba ca noul primar ,desi mult mai scolit si detept ca predecesorul sai,inca nu indrazneste sa iasa din poruncile taucului si vrand-navrand executa orbaeste aberatiile acestuia chit ca econvins ca uneori face mai mult rau decat bine prin aceasta supunere oarba.Dar ce sa-i faci deocamdata asta e, trebuie sa fii umil si cuminte ca altfel te zboara “bosul” de nu te vezi.Poate pe parcurs va reusi ca impreuna cu Dl. arhitect sef sa faca lucruri cu adevarat utile urbei si de perspectiva.Eu le doresc succes si mult curaj.
grandomanii si lucrari doar de dragul de a pompa bani in firmele de casa ale PNL
Imi place ce frumos e reabilitata Calea Aradului, portiunea cu linia de tramvai pe mijloc, ca stalpi de iluminat doar pe mijloc sunt, pe trotuare si margine nu mai sunt, si e cam bezna pe trotuare. Nu e nici o problema daca ne jefuieste cineva sau ne da in cap.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 28,7 milioane de lei fără TVA este exorbitanta pentru o parcare care nu este o lucrare dificila dimpotriva dar lucrarile din bani publici sunt tot timpul umflate probabil ca o parte sa fie sifonati, daca parcarea ar fi privata sunt sigur ca s-ar face la jumatate de pret sau chiar mai putin