„În cadrul proiectului de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare. În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative. Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026”, a transmis Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, citați de HotNews.
Aproape 40 de curse în fiecare zi
Zi de zi, pe ruta Oradea- Cluj-Napoca sunt efectuate 38 de curse. Dintre acestea, 12 perechi sunt operate de SNTFC CFR Călători, patru perechi de Interregional Călători și alte trei perechi de către Transferoviar Călători, a relatat Club Feroviar.
[eadvert]
Dintre toate acestea, cel mai repede se poate ajunge din Oradea în Cluj cu trenul IRN146 în doar două ore și 32 de minute. Cea mai lentă cursă este R 3075, operat de grupul feroviar de stat, care străbate distanța de 152 de kilometri în trei ore și 58 de minute.
Proiect împărțit în patru loturi
Proiectul a fost împărțit în patru loturi astfel:
Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS (20 octombrie 2022). Contract de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA
Lotul 2: Aghireș – Poieni (36,53 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS (2 noiembrie 2022) Contract de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA
Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 (20 octombrie 2022). Contract de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA.
Lotul 4: Aleșd – Frontieră (46,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA (20 octombrie 2022). Contract de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.
„Având în vedere modul în care s-au desfășurat până acum lucrările de modernizare a căii ferate din România, este greu de crezut că o lucrare atât de complexă va fi gata în doi ani. Dacă lucrările nu vor fi finalizate până în 2026, decontarea lor se va face de la bugetul de stat, pentru că PNRR nu permite fazarea proiectelor”, se mai arată în materialul Clubului Feroviar.
Au fost semnate toate contractele pentru electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor
Trimite articolul
XNiste cretini! Trebuia sa termine nenorocita de autostrada inainte de a opri circulatia trenurilor!!
-
Și tu crezi, că cine mergea cu trenul va merge cu mașină personală și nu cu autocar? Autocarele/microbuzele nu merg și nu vor merge pe autostradă că pierd clienți potențiali din satele de pe parcurs. Oricum pe drumul nașional ajungi mai repede și acum ca trenul.
-
Da, cei de la “transporturi” trebuiau sa se gandeasca la o alternativa, respectiv sa fie terminata o sosea expres sau o bucata de autostrada. Sa dea Domnul ca lucrarile la infrastructura CF sa se finalizeze la termenul stabilit.
La ce ne trebuie trenuri spre cluj cand noi avem autobuzul turistic otl (o teapa liberala) si air oradea (a barf looping company) cu curse in spatiul virtual mintii iliotului ?
Cluj – Aghireș circulă tren pe câte o linie alternativ, Aghireș – Huedin circulă autobuze… Dar Huedin Oradea cum și ce circulă….
-
Voia domnului
Oare ce alternative de circulatie terestra vor fi spre Bucuresti sau macar pana in Cluj ?
-
Spre Bucuresti ai traseu modernizat din Oradea spre Deva.
De acolo urci pe autostrada.
Ca asa iti place.
Dar esti invațat ca drumul catre Bucuresti sa treaca doar pe linga Cluj.
De-acum o sa ai trairi intense majore.
Traficul va fi de cosmar.
Nu e suficient cat tranzit a fost pina acum !
De acum vor fi si basculele si utilajele care vir participa zi de zi la constructia caii ferate.
Unele vor iesi in drumul national, altele vor intra in lateral.
Unele supraincarcate, altele goale.
Soseaua efectiv rupta de greutate, asfaltul plin de noroi, nisip, pietre…..
Marcajele vor disparea de atata trafic.
Un cosmar.
Cosmarul nostru, al tuturor.
Pe timp de zi estimrz ca vor trece trei ore si jumatate ca sa faci portiunea intre Oradea si Gilău.
m-ai face linie ferata daca nu vor m-ai fi trenuri?