Marţi, 12 iulie 2016, începând cu ora 10:00, se deschide pe site-ul: aippimm.ro aplicaţia online de înscriere în Programul Femeia Manager. Aceasta va fi activă până în data de 16.07.2016, ora 20:00.
Obiectivul programului îl constituie stimularea şi sprijinirea demarării şi dezvoltării structurilor economice private înfiinţate de către femei prin facilitarea accesului acestora la finanţare, creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare şi facilitarea accesului femeilor-antreprenor la sursele de finanţare, în contextul problemelor legate de menţinerea echilibrului dintre obligaţiile familiale şi cele profesionale şi al prejudecăţilor existente la nivel local.
Programul Femeia Manager are alocat în anul 2016 un buget total de numai 500.000 de lei, ceea ce înseamnă că doar zece beneficiari vor putea primi banii de la stat, la limita maximă a ajutorului nerambursabil.
Programul Dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor-manager din sectorul IMM oferă femeilor-antreprenor un ajutor financiar de maximum 50.000 de lei, reprezentând 90% din investiţii. Femeile trebuie să vină cu restul de 10%. În program se pot înscrie, în baza unor planuri de afaceri, IMM-uri deţinute de femei sau care au printre asociaţi şi femei.
Cheltuieli eligibile
Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din categoriile eligibile. Finanţările pot fi folosite pentru achiziţionarea de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru, inclusiv software-ul aferent, aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare necesare desfăşurării activităţilor pentru care se solicită finanţare, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, instrumentelor şi automatelor muzicale.
De asemenea, pot fi făcute investiţii în active necorporale referitoare la brevete de invenţie, mărci de produse şi servicii (francize, etichetare ecologică, licenţe), software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare. Mai poate fi achiziţionat: mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale, precum şi echipamente IT, tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă/copiator/multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii).
Nu se pot achiziţiona mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decât numărul total de angajaţi după implementarea investiţiei cu componentă nerambursabilă cu excepţia activităţilor care necesită acest lucru.
Banii pot fi folosiţi şi pentru realizarea unei pagini web pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate, pentru operatorii economici care nu deţin altă pagină web şi care trebuie să fie funcţională la data decontului şi pe toată durata de monitorizare, în limita a 10.000 lei. Se consideră cheltuială eligibilă şi taxa de achiziţionare a domeniului Internet, fără hosting.
Citiți principiile noastre de moderare aici!