S-a mai făcut un pas pentru derularea programului Start-up Nation 2018. Ministerul pentru Mediul de Afaceri Comerț și Antreprenoriat a publicat, marți, 23 octombrie, proiectele pentru Ghidul solicitantului și Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018.
„Ediția din acest an a Start-Up Nation dă șanse egale proiectelor cu activitate de producție și servicii, oferind un avantaj antreprenorilor din zonele cu o densitate mică a IMM-urilor. Vom avea reguli unitare de aplicare pentru toate agenţiile și pentru toţi partenerii bancari, pentru că am învăţat din experienţa din 2017”, a declarat ministrul Ștefan-Radu Oprea.
Noutăţi
Noutățile care apar în implementarea programului în anul 2018 se referă la: acordarea unui avans de până la 30%, la solicitarea beneficiarului; simplificarea procedurii de achiziție; simplificarea planului de afaceri prin eliminarea proiecțiilor financiare.
„Programul Start-Up Nation este de natură să îi motiveze pe cei care debutează în afaceri. În Programul de Guvernare, sunt și măsuri complementare programului Start-Up Nation, tocmai pentru ca IMM-urile să fie susținute să se dezvolte în toate etapele de creștere a afacerii. În paralel, pregătim Legea incubatoarelor de afaceri care, în scurt timp, va intra în dezbatere publică”, a mai precizat Ștefan-Radu Oprea.
Schema este valabilă până la 31 decembrie 2020, plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021. Bugetul estimativ al schemei de minimis pentru anii 2017, 2018, 2019 și 2020 este de 2.000.000.000 lei/anual. Prin implementarea programului se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maxim 10000 de beneficiari/an.
Atenţionări
Pentru a participa la program, societățile trebuie să fie înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului după data de 30 ianuarie 2017 şi trebuie să fie înființate de către persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-o altă întreprindere mică sau mijlocie care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pe care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere.
De asemenea, societatea trebuie să aibă sediul social sau punct de lucru în România, să desfăşoare activitate autorizată pe teritoriul României și să aibă până la 249 de angajaţi. Cifra de afaceri anuală netă nu poate depăşi 50 de milioane euro.
Solicitanții pot beneficia de finanţarea nerambursabilă obţinută în cadrul Programului o singură dată pe perioada 2017-2020. Asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate.
Este important de ştiut faptul că societatea nu trebuie să aibă datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data semnării acordului de finanțare. Solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.
Pentru a participa la program, societățile trebuie să creeze cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată și să mențină locul de muncă ocupat cel puțin doi ani după finalizarea implementării proiectului.
Locurile de muncă se consideră a fi create prin proiect dacă sunt create și ocupate între data semnării acordului de finantare și data plății ultimei cereri de plată/rambursare.
Dovada angajării prin proiect, cu contract de muncă pe durată nedeterminată și cu normă întreagă a locurilor de muncă menționate în planul de afaceri pentru care beneficiază de finanțare, se face cel târziu la momentul plății ultimei cereri de plată sau de rambursare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!