Consiliul local s-a întrunit în ședință extraordinară pentru aprobarea a două proiecte de achiziție de sisteme ITS (Intelligent Transport Systems/sisteme de transport inteligente), care ar trebui să ajute la îmbunătățirea mobilității locale pentru trei zone de trafic importante din oraș. Cele două materiale vizează 27 de intersecții și treceri de pietoni care ar urma să fie „modernizate, cu semaforizare inteligentă care dă prioritate căii de acces cu cea mai mai aglomerație”, a explicat primarul Florin Birta în debutul ședinței derulate online. Cu alte cuvinte, panourile colectoare de date ar trebui să asigure mult dorita undă verde în traficul din oraș.
[eadvert]
Sistemele au două funcțiuni, spune Ovidiu Guler, adjunct în Direcția de Monitorizare Proiecte cu Finanțare Internațională: prima ar fi să monitorizeze și să dirijeze traficul, iar a doua e să arate celor de pe șosele, în timp real, care sunt zonele aglomerate, pentru a le evita, dacă se poate.
„Spre exemplu, la intrarea dinspre Arad, în dreptul accesului de la parcarea complexului comercial, se va amplasa un portal info care va comunica pe un display durata de parcurgere a anumitor rute (ex. Calea Aradului – Bd.Decebal – Centru: 5 minute) acesta va primi informati prelucrate de la detectori video pentru colectarea datelor de trafic. Se vor amplasa în 24 de puncte detectori video pentru colectarea de datelor de trafic rutier și pietonal, după care se vor crea planuri de trafic în funcție de fluxul auto și pietonal de la anumite ore, care le vor comunica spre automatele de control a semafoarelor”, se arată în raportul de specialitate al hotărârilor.
Trafic monitorizat cu sisteme inteligente
Primăria mai face încă o tentativă de reglare a traficului rutier în undă verde, de data aceasta cu sisteme inteligente de monitorizare și comandă a semafoarelor. Consilierii au adoptat, joi, două proiecte prin care ar urma să se facă achiziții de echipament de câte 1,2 milioane euro, împărțind orașul în mai multe zone.
Interesecții și treceri de pietoni din Zona 1:
Calea Aradului – strada Aviatorilor – strada Oneștilor
Calea Aradului – B-dul Decebal – strada Primăriei
Trecere de pietoni cu buton B-dul Decebal – OMV
Trecere de pietoni cu buton pietonal B-dul Decebal – Strada Constantin Brâncoveanu
B-dul Decebal – Strada Călărașilor
B-dul Decebal – Strada Sfântul Apostol Andrei – strada Menumorut
B-dul Decebal – B-dul Dacia – Eroul Necunoscut
Trecere de pietoni cu buton pietonal Școala Dacia
B-dul Dacia – strada Muzeului – Piața Creangă
Independenței – Podul Sf Ladislau
Avram Iancu – Calea M.Basarab –Evreilor Deportați
Trecere de pietoni – B-dul Decebal, la ANL
Zona 2:
Calea Borșului – Kaufland
Trecere de pietoni Aluminei – B-dul Dacia
Trecere de pietoni cu buton pietonal Transilvaniei – Posada
Transilvaniei – Corneliu Coposu
Trecere de pietoni Transilvaniei – Moldovei
Intersecția Transilvaniei – B-dul Ștefan Cel Mare Trecere de pietoni – B-dul Stefan Cel Mare – Bârsei
B-dul Stefan Cel Mare – Teodor Neș.
Zona 3:
Intersectia 1 – Calea Clujului – Strada Ogorului
Intersectia 2 –Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului – strada Aiudului
Intersectia 3 –Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului 207 Romeur
Intersectia 4 –Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului 198
Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului Biserica Nasterea Maicii Domnului
Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului – str. Micsandrelor
Intersectia 7 –Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului – Biserica Romilor
Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului – str.J.Gutenberg
Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului – strada Fluviului
Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului – strada Gradinarilor
Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului – strada Gheorghe Sincai
Trecere de pietoni cu buton pietonal – Calea Clujului – strada Raului
Calea Clujului – strada Gradinarilor
Calea Clujului – strada Seleusului
Strada Ecaterina Teodoroiu – Strada Graurilor
Trimite articolul
XEmanuel cu semafoare era haos, marea fluidizare in Nufaru e dezastru. Eu propun ca Bolojan si Birta sa mearga inapoi la coada vacii in satele de unde vin, sa lase orasul ca nu e pentru niste oamneni crescuti la CAP. Acesti doi clovni numai sa toace bani pe orice nimic sa aiba firmele de partid bani.
-
Ți sa activat neuronul propice de bolnav mintal 🤣
Oricum semafoarele din nufaru cred ca au fost reglate de o persoana oarba / beata ,nu exista in tara asta asa sincronizare proasta
Sisteme inteligente pentru migrantii de la sate si bizonii oradeni.
Or aflat și țăranii(se știu) despre sistemul inteligent pentru semafoare!!!serious?
nu pot spune numai ca sunt tampiti! Dupa ce au blocat centru cu santuri, centura cu lucrari azi au b;locat si Decebal cu scimbare de stalpi si reparat cale rulare tramvaie1 Directai tehnica din PMO ar trebui concediata si pusi oameni competenti care sa gestioneze problemele acute ale traficului rban!
-
Să-i concedieze? Păi și cine mai aplaudă când cetățenii pun ghivece cu flori pe trotuare, ca să nu mai parcheze autovehiculele? Și cine mai inventează reguli pt circulația cu trotinete?
Vrem in tot orasul ca in Nufarul. Nufarului Cantemir cel mai frumos fluid bulevard din tara. Daca s-ar circulla ca in Nufarul ai traversa orasul in 2 minute. Doar zeul Bolojan putea sa faca asa ceva.
alta cretinatate! bai voi numai cu forta puteti termina cu tampeniile astea!
In Sfarsit. Era si cazul. In Olanda si Germania in orase, e de mult asa.
-
Doar ca acolo cetatenii sunt inteligenti, nu ca toti oradenii niste taranoi prosti. Degeaba Bolojan face ca oradenii habar n-au sa le foloseasca