Încă 433 de bihoreni se vor putea încălzi „verde”. „Agenţia pentru Protecţia Mediului Bihor anunţă solicitanţii bihoreni care au depus dosare de finanţare nerambursabilă pentru instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, în cadrul programului denumit popular Casa Verde că au fost aprobate alte 433 dosare de către Administraţia Fondului pentru Mediu Bucureşti”, a informat Ovidiu Dăescu, directorul APM Bihor.
Până în prezent s-au analizat dosarele depuse în perioada 1 iulie – 2 septembrie 2010. Listele cu persoanele acceptate sau respinse afişate la sfârşitul lunii ianuarie se găsesc pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu www. afm.ro.
Statistic
Conform statisticilor APM bihorenii au depus până în prezent 1.007 de dosare de finanţare. Dintre acestea 800 de dosare au fost evaluate iar 699 au fost aprobate.
83 de dosare au fost deja decontate.
„Solicitanţii bihoreni a căror cereri de finanţare au fost aprobate se vor prezenta la sediul APM Bihor de luni pânp joi între orele 8.30-12.00, 13.00 – 16.00, iar vinerea între 8.30 -12.00 cu actul de identitate, în original, pentru semnarea contractelor de finanţare nerambursabilă”,a punctat Ovidiu Dăescu.
Contractele de finanţare nerambursabilă sunt valabile 12 luni de la data semnării acestora de către părţile contractante. După semnarea contractelor de finanţare cu AFM beneficiarii pot să achiziţioneze instalaţia dorită.
Conform ghidului de finanţare, se consideră renunţarea la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare în termen de 60 de zile de la comunicarea aprobării dosarelor de finanţare, respectiv publicarea pe site-ul AFM a listei dosarelor de finanţare aprobată.
Solicitanţii care se regăsesc pe lista dosarelor respinse pot depune în termen de 10 zile de la afişarea pe site contestaţii la sediul APM Bihor sau un nou dosar de finanţare, respectând cele prevăzute în ghidul de finanţare.
Factura depusă în vederea decontării trebuie să fie emisă înainte de data depunerii cererii de tragere şi după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă.
Conform normelor se finanţează cheltuielile eligibile efectuate după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă, dar nu mai mult de suma prevazută în contract. Ulterior verificării şi stabilirii documentelor aferente cererii de tragere, personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul Programului „Casa Verde” pot efectua o vizită la punctul de lucru unde se implementează proiectul. Beneficiarul este obligat să prezinte toate documentele solicitate care au legătură cu proiectul odată cu efectuarea controlului.
S.Al.
Citiți principiile noastre de moderare aici!