Consiliul Județean Bihor a aprobat asocierea cu 15 primării din județ pentru realizarea a 16 platforme de colectare a deșeurilor prin aport voluntar. Asocierea a fost votată în ședința ordinară a CJ Bihor.
[eadvert]
Cele 15 primării din asociere sunt: Lăzăreni, Aușeu, Chișlaz, Sălard, Borș, Nojorid, Copăcel, Buntești, Balc, Paleu, Cociuba Mare, Drăgănești, orașele Vașcău și Ștei și Municipiul Oradea. În Oradea vor fi construite două platforme de deșeuri. „Locațiile unde vor fi construite aceste platforme au fost stabilite în urma discuțiilor cu primarii din județ, astfel încât fiecare bihorean să aibă posibilitatea de a depozita aceste categorii de deșeuri la o distanță rezonabilă față de domiciliu. Valoarea totală a celor 32 de platforme este de aproximativ 11 milioane de euro. Ne propunem să accesăm fonduri europene în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 și să le finalizăm pe toate până la sfârșitul anului 2023”, a declarat Mircea Mălan, vicepreședintele CJ Bihor.
Platforme în lucru
Instituția are deja în lucru 16 platforme, patru dintre acestea fiind în curs de finalizare, iar celelalte în faza de studiu de fezabilitate și proiect tehnic, potrivit unui comunicat al CJ Bihor. Urmează ca instituția să lanseze licitația pentru execuția lucrărilor. „Prima etapă prevede construirea platformelor în Beiuș, Marghita, Salonta, Aleșd (acestea sunt în curs de finalizare), Valea lui Mihai și Săcueni, precum și în comunele Sântandrei, Tinca, Ceica, Oșorhei, Tileagd, Vadu Crișului, Bratca, Popești, Sânmartin și Sânnicolau Român. În fiecare centru vor fi amplasate containere pentru colectarea separată a următoarelor tipuri de deșeuri: materiale textile, bunuri reutilizabile, metalice, obiecte de uz casnic, sticlă, electrice/electrocasnice/electronice, materiale plastice, hârtie/carton, lemn/mobilier, vegetale, resturi din construcții și deșeuri care au un conținut periculos”, mai arată sursa citată, într-un comunicat de presă.
Construcția platformelor este finanțată de CJ Bihor, urmând ca primăriile să asigure condițiile necesare pentru exploatarea acestor centre de colectare separată a deșeurilor și să întocmească regulamentul prin care acestea vor putea deservi și alte unități administrativ-teritoriale. Fiecare cetățean va putea depozita deșeuri, cu titlu gratuit, în primii 3 ani de funcționare a platformelor. „Modalitatea de organizare și funcționare a centrului, tipul și cantitățile de deșeuri care pot fi preluate de la un cetățean, orarul de funcționare, localitățile învecinate deservite și condițiile în care sunt deservite, urmează a fi stabilite printr-un regulament de funcționare a centrului de colectare separată a deșeurilor, adoptat de către fiecare consiliu local, cu avizul prealabil al Consiliului Județean Bihor”, a transmis CJ Bihor.
CJ vrea curățenie în județ
Una dintre țintele asumate de conducerea CJ Bihor este curățenia în județ. Executivul și-a propus să curețe județul de gunoaie, însă pentru a face acest lucru este nevoie de infrastructura necesară, care să le permită locuitorilor un acces facil la locurile amenajate, unde deșeurile pot fi predate civilizat. Ca urmare, pe lângă cele 32 de platforme de depozitare a deșeurilor, CJ Bihor va construi alte 13 platforme semi-îngropate pentru deșeuri, în zonele turistice din județ. „Colectarea deșeurilor trebuie să fie funcțională în tot județul”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor, în anul 2021.
Pe lângă infrastructură, CJ a inițiat diferite campanii care să îi implice în acest demers pe locuitori, dar și autoritățile din județ. Pe lângă „Luna Curățeniei în Bihor”, CJ a aprobat și programul „Împreună pentru un județ curat”. Programul se derulează în perioada 1 ianuarie 2022 – 31 decembrie 2024 și se adresează primăriilor care doresc și care pot accesa finanțări pentru curățenie.
Totodată, CJ Bihor a instalat mai multe camere video pe drumurile județene și naționale, cu ajutorul cărora sunt indentificați și sancționați cei care aruncă gunoaie în locuri neamenajate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!