Ora 12:00 a zilei de 31 decembrie 2023, anunțată de edili cu câteva zile înainte, ca moment al inaugurării pasajelor subterane din Centrul Civic și de la Piața Cetate a fost respectată cu sfințenie de municipalitate.
[eadvert]
Cu mai bine de jumătate de oră înainte, la intrările principale, dinspre Nufărul și dinspre Podul Dacia, se formaseră deja cozi ale șoferilor dornici să fie primii care trec prin noile tuneluri. Alții, care s-au nimerit în zonă cu treabă, au fost nemulțumiți să stea la rând așa că au fost întorși de la intrarea în pasaje, de agenții de la Poliția Locală, cei care, în fond, au dat drumul circulației dinspre Nufărul.
Mașinile s-au năpustit în tunel, spre centru, abuzând claxoanele și motoarele, deopotrivă. Peste 100 de oameni au ales să asiste la show-ul șoferilor orădeni de pe platoul pietonal din fața Catedralei Ortodoxe, între ei și primarul Florin Birta sau city managerul Florin Jurca, alături de constructori. Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a testat sistemul de tuneluri cu mașina de serviciu, la fel ca alți oficiali locali.
Edilii au organizat o conferință de presă în preziua inaugurării, ocazie cu care primarul a explicat, din nou, mizele pentru urgentarea lucrărilor pe final de an, chiar dacă termenul contractual e august 2024.
„În primul rând pentru a reduce ambuteiajele din oraș, pentru că situația de aici a creat, cu siguranță, alte ambuteiaje în trafic, în alte zone. În al doilea rând, tot ce am finalizat până la sfârșitul acestui an se decontează din fonduri europene ca parte eligibilă. Și atunci, chiar dacă mai sunt lucrări care trebuie realizate, acestea vor fi derulate în primăvara anului viitor, fiind cheltuite din partea neeligibilă a acestor proiecte care, oricum, era contribuția municipiului Oradea’’, a zis Birta.
Valoarea totală a proiectului e undeva la 200 de milioane lei.
Cum se va circula în zona pasajelor din Centrul Civic al Oradiei
Direcția Nufărul – Pod Dacia – B-dul Magheru: menținere pe direcția înainte, cu traversarea succesivă a pasajului de la Piața Cetate, a pasajului din dreptul Catedralei Ortodoxe și a pasajului din dreptul Poliției Rutieră.
Direcția Nufărul – Cantemir – Centru: nu se va intra prin pasaje; în dreptul blocului Cicero, înainte de pasajul de la Piața Cetate va fi preselectată banda dreaptă, cu intrare pe rampa ce urcă prin dreapta pasajului; ulterior, deasupra pasajului, se va vira spre stânga, în dreptul Pieței agroalimentare Cetate; traseul către Centru va fi continuat prin intrarea în sensul giratoriu proaspăt amenajat în intersecția Pieței Cetate cu străzile Evreilor Deportați, Mihail Kogălniceanu și B-dul Cantemir.
Direcția Nufărul – Centrul Civic – Calea Clujului: va fi păstrată direcția înainte, prin pasajul de la Piața Cetate, prin pasaj Catedrala Ortodoxă și imediat preselecție banda dreaptă, spre Calea Clujului.
Direcția B-dul Magheru – Nufărul: menținerea pe direcția înainte, prin coborâre de pe Pod Dacia și direcția înainte, către Nufărul – Cantemir, trecând prin trei pasaje (Parc 1 Decembrie, Catedrala Ortodoxă, Piața Cetate).
Direcția B-dul Magheru – Pod Dacia – Centru:
Varianta 1: coborâre de pe Pod Dacia și imediat viraj dreapta spre Aleea Gojdu, pe malul Crișului;
Varianta 2: coborâre de pe Podul Dacia și viraj dreapta pe varianta străzilor Cele Trei Crișului – Independenței, fără intrare în pasaje, către str. Mihai Viteazul – Piața Unirii – Piața Ferdinand;
Varianta 3: coborâre de pe Pod Dacia pe direcția înainte, cu intrare în pasajul de lângă colțul Parcului 1 Decembrie (pe sub liniile de tramvai), apoi preselecție banda dreaptă, intrare în pasajul Catedrala Ortodoxă și viraj dreapta, prin pasaj, către strada Parcul 1 Decembrie.
Direcția B-dul Magheru – Calea Clujului: coborâre de pe Podul Dacia și viraj dreapta pe varianta străzilor Cele Trei Crișului – Independenței, fără intrare în pasaje, și ulterior viraj stânga, la colțul Parcului 1 Decembrie, spre direcția Căii Clujului, cu acordarea de prioritate pentru tramvai.
Direcția Dragoș Vodă – Averescu – B-dul Magheru: preselecție bandă de circulație spre dreapta, pe direcția Pod Dacia – Magheru.
Direcția Dragoș Vodă – Averescu – Centru: menținere pe direcția înainte, cu intrare în pasajul din dreptul Podului Dacia, apoi traversarea pasajelor de la Parcul 1 Decembrie, respectiv Catedrala Ortodoxă și viraj la dreapta, prin pasaj, spre strada Parcul 1 Decembrie.
Direcția Dragoș Vodă – Averescu – Cantemir – Nufărul: menținere pe direcția înainte, cu intrare succesivă în pasajele din dreptul Podului Dacia – Parc 1 Decembrie – Catedrala Ortodoxă – Piața Cetate și intrarea pe B-dul Cantemir – Nufărul.
Direcția Centru – Nufărul: traseul strada Traian Moșoiu – strada Parc 1 Decembrie – viraj dreapta prin pasajul de la colțul Parcului 1 Decembrie, pe sub liniile de tramvai, și ulterior, pe breteaua de circulație special amenajată, cu sens unic până la sensul giratoriu de la intersecția străzilor Mihail Kogălniceanu, Evreilor Deportați și B-dul Nufărul – Cantemir.
Direcția Centru – B-dul Magheru: fără intrare în pasaje, din direcția străzii Independenței, cu acordare de prioritate tramvaiului, la colțul Parcului 1 Decembrie și viraj stânga către Podul Dacia, prin breteaua rutieră amenajată special în acest scop.
Direcția Centru – Calea Clujului: fără intrare în pasaje, din direcția străzii Independenței, cu acordare de prioritate tramvaiului, la colțul Parcului 1 Decembrie și menținerea direcției înainte, către Calea Clujului.
Trimite articolul
XSunt curios si cati pietoni au testat mega mobilitatea oferita de maretele ctitorii.
Cica pentru mobilitatea pietonilor si biciclistilor a fost inventat tot proiectul.
Noroc ca nu a costat mult.
-
Mobilitate vine de la cuvantul mobil, adica ceva care se miscă permanent.
Nu e vorba de trecut strada sau de plimbat cum se plimba pensionarii pe faleza din Constanța.
Si ei, pietonii, au dreptul si importanta de a circula.
Dar mobikitatea ca si conceot face referire la transportul in comun si la masini, care sa se miște cat mai rapid fara semafoare, franari sau opriri la treceri de pietoni ori la intersectii dirijate prin indicatoare si semne de circulatie.
Este vorba in mod clar despre FLUIDIZAREA circulatiei vehiculelor cat mai rapid.
Nu ptr. ca tanti Ildiko cu Pisti baci sa treacă alene leganandu-si kg si anii pe trecerea de pietoni, in ciuda celor 20 – 30 de soferi opriti cu masinile pe cate doua benzi pe sens in acest timp.
Ca oricum, nici daca Maŕia si cu Ionel subt tiberi, tot in dorul lelii trec pe trecere privind triumfalist si sfidator catre soferii care ii injura printre buze sau in gand in timp ce asteapta sa isi impinga carucioarele cu ciolane de pe o parte pe alta a strazii.
Iar cand ei ajubg apriape sa finaluzeze trecerea, apare Bela cu Agos (copilul sau) care pornrsc traversarea din partea opusă, ca sa mai se adune intre timp inca 10 masini cu soferi iritati, șoferi care trebuie sa le dea prioritate.
Nu e asa ?
Parca ati pățit toți asta, nu ?
Pietonii oricum stiu ca au doar drepturi, nicidecum obligatii.
In codul rutier scrie ca trecerea trebuie sa fie facuta dupa o atenta asigurare si incercand sa o facă cat mai rapid. Ca nu e Corso, sa te plimb in ciudă pe trecerea de pietoni.-
Eu pe 9/10 dintre ei i-as calca si cu fata si cu spate. Nesimtire
-
Vezi ca mai sunt si pietoni cu probleme. Dar ca sa fii sofer ai nevoie de un permis care atesta ca esti apt sa conduci din toate punctele de vedere!
-
-
Draga sofer de autobuz (iti dai atata importanta de parca ai fi cel putin prof universitar): in vest tendinta e sa elimine traficul auto din centrul oraselor. Hardughia asta care te face atat de fericit se facea si acolo. Cam cu 50 de ani in urma. Adica e un proiect de anii ’70. Asa si arata! Poate peste 50 de ani o sa va treziti si voi. Spor la poluat si ars motorina.
-
Eu ți-am mai zis, scrii ok, ai şi simțul umorului ascuțit, ai şi dreptate uneori ( ca şi în cazul de față), dar ai o mare meteahnă: eşti un mare mizantrop.
Da’ nu-i mare bai, noi să fim sănătoşi şi țării de folos !
La mulți ani tuturor orădenilor!
-
Corect, unii tineri, needucați, prost crescuți și cu muci la gura, încetinesc și râd prostește când traversează trecerea de pietoni , pentru ei fiind act de bravură.
-
Sunt curios cum se va circula dupa prima ploaie torentiala.. tot cu ckaxiane va fi ??
-
Cu permis de navigator.
Statia aia de autobuz cu cofraj e in stil art nouveau sau secesionist?
Ca m-au intrebat niste turisti.
Are un aport pozitiv pentru cei care tranzitează pe axa Pod Dacia-Cantemir-Nufărul. Însă un punct nevralgic este în dreptul străzii Griviței confluența dintre cei care vin din pasajul de la Catedrală și cei care vin din pasajul dinspre parc ambii în direcția Cantemir. Cel care dorește să schimbe banda spre dreapta nu are vizibilitate, trebuie să se oprească creând situații nasoale pentru cei ce îl succed. La rândul lor cei care vin din pasajul dinspre parc au interdicție în a schimba banda să intre în pasajul din Piața Cetății, dar mulți o fac de parcă acea linie ar fi discontinuă. Poliția ar trebui să facă o “educație” cu acești șoferi, că aici se reflectă cultura în trafic. Cel care nu respectă acea restricție, nu respectă nici alte legi.
-
In comentariul meu de ieri, vroiam sa atrag atentia exact asupra problemelor pe care le-ati identificat astazi pe aceasta directie
Filmați și sărăcia din centru…cu oameni îmbrăcați în același geci cu care merg sclavi în parcul industrial…. spatiile comerciale goale, abandonate… pe unde bate vântul.
Doua, trei baruri unde se freacă la coaie câțiva cioflingari din clica politică.
În rest foamete : o grămadă de pensiuni, hoteluri,baruri, mici afaceri în faliment de vânzare, nu le cumpără nimeni.
Ce sa facă cu ele în sărăcia asta?
Sunteți niște nepricepuți. Faceți ceva și pentru creșterea nivelului de trai al cetățenilor de rând.
Nu mai faceți înțelegeri cu multinaționalele care primesc facilități fiscale și dau salar minim.
Ce faceți voi e doar îmbogățirea unor dezvoltatori locali, în rest sărăcie cruntă.
Riscați să rămâneți cu orașul pustiu, cum vezi prin China orașe cu zgârie nori și autostrăzi goale.
Îți vine să fugi în pădure, sau poate în Teleorman să culegi roșii cu Dragnea.
-
Drum bun !
-
Ce raspuns de postac. Oradea e mort si moate incet, populatia scade, si e ce a scris cel de mai sus. Mars tu la coada vacii de unde ai venit
-
Oradea e mort !!
Bravo !
Si tu esti un… eminent.
Asa dovedesti in scris, dacă chiar poŕti numele de Marius.
Sau poate ca esti un Marci unguresc si atunci te inteleg cu …. Oradea e mort.-
Ai fost in Cluj? Oradea e sat pe langa Cluj, la toate capitolele, in special acolo aproape toata lumea are studii superioare, si cu asta am spus tot. Oradea va ajunge ca o Salonta daca se depopuleaza in ritmul asta
-
Oradea (orasul) e mort. Mare specialist esti si tu. Un oras doua orase. Mort moarte. Pricepi?
-
-
-
Mars tu obeservator , tarane
-
-
Marș in Teleorman acolo e de voi criticilor aiuriți, mergeți la munca nu cerșiți tot timpul sa vă dea statul, voi ce dați țării nimic decât critici aiurite, obrăznicii și ticăloșii.
-
Cat de indobitocit sa fii sa repeti mereu aceleasi imbecilitati?
Hai sa le repetam: Aia care critica (pe buna dreptate) santurile de beton sunt fie pesedisti, fie asistati sociali, nu fac nimic doar critica, sunt obraznici ticalosi etc. Cum naiba au reusit astia sa va spele creierele in asa hal incat nu vedeti ce suma imensa s-a risipit aici pentru o chestie care nu face decat sa complice traficul si pentru pietoni si pentru masini. Singurul sens ok e cel cantemir-magheru, DAR ACELA ERA LA FEL SI INAINTE! Doar ca acum e la 4 metri sub pamant, partial. Si nici macar nu e acoperit, ci e un sant hidos de beton. Har repeta ca un papagal sloganurile aptor: carcotas, gica contra si alte imbecilitati de gradinita. -
Bine ca au aparut inainte lingaii, la care le pac niste santuri cu sute de milioane de euro, dar iesirile sunt cu banda si nu aduc nimic in plus. Noroc cu voi lingaii aptor platiti rgeste, tu esti sandu2100, retardatu???
-
Frustratilor No amu cred ca inchepe! Ba Milut nu l mai trimite pe taicatau la deschideri ieri la parcare azi la padaje, hai tu
mucosule!
-
No bine amu, mucosul asta fost candidat la primărie postează cu realizările lui tacso, că tacso o făcut pasajul 😆😆😆😆
Unde au fost mega-divele partidului?De ce nu au defilat prin noroaie Arina Mos, Florica Cherecheș sau Antonia Njca? La brat cu orea-sunistrii Hatos, Jurca sau Caus.
Draga propagandă, te doare rău când vezi cetățenii mulțumiți, ți-ai bătut gura degeaba 😁😁😁
-
Draga sanda, ia frumos un dictionar si invata cuvinte noi. Asta ca sa stii si altceva in afara de propaganda si sa nu pari o papagalita de doi bani care repetea mereu aceleasti tampenii. Spor! Neuronul tau unic poate!
-
” vasi/adi13 aka KP aka Mihăiță aka Petre93 aka Maikeltroll și alta propagandă mai nou Sanduboschetaru ” ești idiotul ca ma copiază. Va doare rău când vedeți ca cetățenii sunt mulțumiț.
-
Moderator:de ce nu stergeti acest mesaj jignitor?
-
Care jignitor?? Jignitor ești tu si redactia asta Care taie comentariile si se declară pressa liberă 😁😁😁 in schimb băgă comentariile propagandistilor.
-
Tu esti liber sa ne arati nivelul tau de primitivism, lipsa de educatie, incultura si prostia. Si nu scapi nici o ocazie sa o faci! Din toti porii emani asta de la expresiile repetate obsesiv pana la limbajul de taran cu zero educatie. Daca tot te dai mare oradean, foloseste un limbaj de oras, limba romana standard, nu taranisme pe care le-ai deprins in satul de unde provii “amu”. Stiu e foarte greu, mai ales cu un IQ mic ca al tau, dar totusi incearca. Un cuvant pe zi! Iar presa libera nu mai exista in Oradea de mult. Doar servitori pnl.
-
-
-
-
Preotul lui peste , stii sa repeti acelasi lucru pe care-l besesti in biserica, nu tie rusina sa faci propaganda politica. Aceleasi cuvinte , aceleasi fraze le repeti intr-una Ciucle
Cand o gramada de politruci si acoliti se ingramadesc in a celebra normalitatea, totul se rezuma la imagine: nime’ nu-i ca Oradie, nime’!
Stâlpi sunt din Ucraina ? Ca asa arata
Aoleu e jale… Pana si revista de partid zice ca nu-i totul roz….
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/pe-incercate-o-multime-de-oradeni-au-dat-ture-duminica-prin-pasajele-din-centrul-civic-ca-sa-isi-dea-seama-cum-se-circula-183560.html
Citam: “lipsa unor indicatoare de direcţie cu însemne mari şi vizibile a făcut ca în jurul orei 13 în pasajele din faţa catedralei să se audă şi primele claxoane de nervi”
“cea mai simplă direcţie de mers, dinspre strada Independenţei, pe lângă Colegiul Gojdu spre Bulevardul Magheru, le-a dat bătăi de cap şoferilor”
“în pasajul abrupt, duminică se formaseră deja la urcare primele cozi de maşini”
etc.
Dar macar “arata bine”, cum ziceau desteptii aia pe feisbuc.
Si nici nu au costat deloc mult.
Sa vedeti ce o sa creasca acum bihoru in topul ala buclucas la salarii unde stam al dracului de rau. Sau nu.
Vorba unor comentatori de pe hotnews: “Eu sper ca nu face nimeni asa ceva in Bucuresti. Este jenant, in 2024 sa tai centrul orasului in doua ca sa faci loc pentru masini.”
sau “Foarte cochet orașul, am fost în vară. Centrul cu clădirile alea Art Nouveau e superb. Daaaar e cam mic, n-ai putea trăi acolo. Nici economia nu e cine știe ce, nivelul salarial e la ani lumină de Cluj.”
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26790764-foto-oradea-cele-7-pasaje-construite-centrul-orasului-sunt-deschise-azi-circulatiei.htm
Sa multumiti taranoilor partidului PNL va da totul taranilor
Se zice ca sandu2100 ar fi fost primul de avea masina, dar cu caruta nu e voie sa intri. Asa ca astepta pe margine in noroi si apluda de ii curgeau balele si se pisa pe el de bucurie.
Fara doar si poate este o realizare a edililor si constructorilor oradeni. Sunt curios cum va fi cand voi trece pe acolo si cum ma voi descurca, nu de alta dar un necunoscator cred ca se poate rataci sau gresi iesirea din pasaje.
Pentru carcotasi, astept proba ploii (nu torentiala, uragan, etc) pentru pasaje, chiar sunt curios cum vor face fata.
-
Asta ne meritam. Oradea este un oras condus de cativa oameni cu bani multi, care fac ce vor ei cu acest oras. Restul… O sa murim de foame. O sa vedeti. Si o sa incepeti sa va plangeti… Se construieste in prostie, marea majoritatea blocurilor noi sunt goale, foarte scumpe si cumparate de sudisti. Wsm. O sa regretati voi aceasta mare “ridicare” a oradei.
-
De ce sa regretam? Încearcă la Vaslui sa nu regreți
-
Atat poti tu Sanda, Vaslui, propaganda si cam atat. Nu prea ai mai mult loc in memorie pentru alte cuvinte, trebuie sa stergi ceva ca sa incapa alt cuvant nou. Dar alea trebuie si procesate, si cu un singur neuron, mai greu.
-
Stai ma liniștit, treaba e buna la Oradea
-
“treba e buna”
Alta fraza pe care o repeti ca un automat defect.
Si esti atat de p… Sanda2100 ca nu pricepi 🙂
O sa ajunga lumea sa foloseasca expresii de genul “prost ca Sandu2100”. Adica o sa ajungi celebra prin prostia pe care o debitezi. Felicitari!
-
-
-
Asteptam din partea automobilistilor oradeni mai multe pareri despre cum se circula prin pasaje.
Constat ca se circula la greu, este trefic mare, deci a meritat efortul contructorilor si a edililor.
Tara si mai ales Oradea nu duce lipsa de carcotasi, cititi mai sus.
Eu am sa votez tot cu PZD la locale, ce i mai buni au fost in acesti 3 ani.