Cu începerea noului an școlar, tramvaiele vor reintra pe traseul Magheru – Gară, constructorii lucrau ieri la trasarea marcajelor auto pe Podul Dacia și la curățarea carosabilului. La finalul acestei săptămâni se va deschide traficului rutier și Pasajul Magheru.
„Pe luni dimineața, toată zona va fi funcțională”, dă asigurări viceprimarul Florin Birta.
Traficul aferent primelor zile de școală va verifica și dacă se justifică amenajarea mai multor benzi pentru mașini, pe Podul Dacia, prin îngustarea trotuarului.
„Închepe” sau nu?
La final de proiect, contestatarii impută faptul că pasajul Magheru este mult prea mic și nu permite accesul autocarelor spre hoteluri, bazinul olimpic și aquapark, obiective importante pentru grupurile de turiști care vin în Oradea.
Viceprimarul Florin Birta admite asta, cauza fiind intersecția pasajului cu canalul care colectează Pârâul Paris și-l duce în Criș.
„Gabaritul maxim este pentru pasaj este de 3,20m, dar așa a fost proiectat pasajul de la bun început. Nu am putut îngusta și mai mult canalul colector al Pârâului Paris”, declară el.
Mai mult, Birta admite că a trebuit propusă o amenajare specială și pentru mașinile de pompieri sau altele, cu gabarit mare, care merg la urgențe. „Dacă nu vor intra pe sub pasaj, vor folosi pentru acces bretelele laterale, care sunt facute în așa mod încât bordura e lăsată, ca să poată trece mașinile de intervenție la urgențe, cu semnalele acustice și sonore pornite”, zice vicele.
[eadvert]
Pasajul subteran a fost proiectat la o lungime de 32,36 m, cu înălțimea de 3,40 mși lățimea de 7,60 m. Adjudecarea lucrării s-a făcut la peste 14,5 milioane lei fără TVA, adică aproximativ 3,1 milioane euro, de către constructorul Freyrom.
Trimite articolul
Xintrebare: Cum se poate ajunge dinspre Hotel Continental spre Centru Civic – Baile Felix sau dinspre Tribunal spre Gara Centrala satu Mare.
-
Din pacate, cred ca doar pe jos, sau ocolind mult.
-
Faci dreapta si la sens te intorci cei asa de greu?
-
Sicredeti ca sensul acela temporar ramane ??? Eu nu cred fiindca ar pune in incurcatura tramvaiul…
-
-
-
Faci dreapta si la sens te intorci cei asa de greu?
-
Aglomerand Magheru, pe ambele sensuri (pana la sensul giratoriu si inapoi).
Acum o sa se vada megautilitatea pasajului 🙂-
chiar e util. dar e unul dintr-o serie. cand vor fi toate gata atunci va fi cum trebuie
-
-
la sensul ala provizoriu ? mare destept esti 🙂
-
-
Te ai spāriet? O sa ramai surprins ca ai opriuni.
-
treci pe sub pasaj, faci micul sens giratoriu de dincolo de pasaj si revii pe bretea spre ce vrei tu. intarzii 1 minut.
-
1 minut??? sa vezi ce un minut faci la orele de varf sau cand incepe scoala si se blocheaza complet pasajul cu sensurile alea minuscule la capete
-
vasi, nu mai exista semafoare in zona. n-o sa stai prea mult
-
alo pe sub pasaj am spus, acolo e distractia la cape unde suns mini sensurile/ apropo daca elimini un semafor toata circulatia se muta la urmatorul semfor, mare realizare ca enescu si turbogiratia va fi si mai blocata
-
alo, pe sub pasaj am spus si eu. nevermind. vedem pe timpul scolii.
-
-
-
Un minut de frizer,circopitecule
-
-
La iesire din sens pe partea cu tribunalul o sa te poti intoarce.
In 2018 primarul a vorbit despre un nou pod pietonal de pe Cris, care ar face legatura pietonala de la Hilton spre Cetate , s-a publicat o harta cu un coridor de expropriere intre Str. Averescu-Clujului-Redutei pentru alei, parcari si zona verde , dar nu era vorba de nici un bloc pe acel teren.
https://adevarul.ro/locale/oradea/foto-oradenii-vor-pod-pietonal-sofisticat-construit-stil-harpa-costa-minunea-1_5be9fcaadf52022f7568ca13/index.html
Nu demult a aparut pe pagina primariei un PUZ care este in regula, dar pe langa tema de proiect apare si acel teren unde a fost propus coridorul de expropriere si iata ce minunatie a aparut.
In partea dreapta a plansei cu albastru apare o posbilia viitoare investitie cu 3 blocuri noi, care se afla exact pe coridorul de expropriere dintre Calea Averescu – str. Clujului 44 . Din bani publici se va expropria casele si pe terenul expropriat in loc de parc apar 3 blocuri ? Suna ciudat ,tare ciudat…
http://www.oradea.ro/fisiere/module_fisiere/35128/7U-Plan%20retele%20edilitare.jpg
-
interesant, chiar apar 3 blocuri pe acea parcela, dar se vede cum continuarea podului e mutat mai spre stanga, adica in dreptul strazii redutei. are mai mult sens acum, e mai corect iar zona va arata mult mai fain. vad o imbunatarire semnificativa a zonei.
-
pai si in nufarul timp de 3 ani au spus ca exproprierea celor 20 de case va fi pt parcari, si brusc in proiect apr 2 blocuri, deci locul e pt parcarile blocurilor noi, mafia imobiliara impreuna cu bolojan fac echipa buna, unde vor bloc bolojan demoleaza casele ca face o pista de jum de metru pt biciclete, iar pe restul terenului nu il poti lasa liber e normal sa bagi blocuri, ce metoda simplista pt fraieri de noi si profita smecherii cu bani pt blocuri
-
Asa mi se pare ca mafia imobiliara in Oradea e mana in mana cu uni consilierii liberali sau primar, prin minciuna de regenerare urbana mai acapara ei cate un teren central pretios folosind banni publici la expropriere si pt a inchide gurile la niste alei. DNA e cam selectiv si latra numai la unii corupti din PSD. PNL e curat ca lacrima ?
-
Am observat, că acolo pietonii prefera să traverseze ilegal. Traversează până în mijloc și stau pe liniile de tramvai până apucă un moment să traverseze mai departe. Dacă va circula și tramvaiul se vor trage mai în spate, cei mai tupeiști știu că doar nu o să-i calce vatmanul și el îîi om, să aștepte până traversează ei, că le este lene să coboare și să urce niște trepte (da, știu pute a pișat înauntru și e șantier acolo, dar vă zic eu poate fi și covor roșu cu muzică ambientală, acești oameni sunt ghidați de încăpățânarea lor de a face totul cum vor ei, nu cum este legal și indicat).
Acuma probabil să-i facă o buclă acelei intubari astfel ca dacă deja au întors orașul pe dos un an de zile măcar la final sa iasă o lucrare utila 100% ar fi fost probabil o lucrare inginereasca de talie mondiala. Pe naiba. O noua lucrare a la Bolojan la care s-a ciupit din costuri pana a ieșit ce a ieșit. Penibil cum mereu sunt ceva chichituri și nimic nu iese cum ar fi normal. Piața de vechituri fără acces pietonal, centura fără o trecere de pietoni, trotuare de nu incap sa treacă doi unul pe lângă altul, stație mini de autobuz la gara de zici ca e macheta etc Sărbătoriți realizarea nu-i întrebați pe edili de ce între doua obiective turistice majore respectiv centru istoric și Aquapark, hoteluri au tăiat practic calea de acces pt autobuze atât al celor otl cât și altele. Acum ne vom apuca sa luam probabil autobuze care sa încapă pe acolo.Facem parcare parc&ride (în centru ca nicăieri în lume) da tăiem cai de acces pt mijloacele de transport în comun. Poate parcarea din centru civic ar putea fi prima parcare parc&walk ca cine știe ce surprize vor apărea și la viitoarele pasaje de la piața mare etc. Poate prin alea vei putea trece doar cu bicicleta.
-
Mai Robert asta e “Orade” folosita de un analfabet pe nume :gavrila bolojan!acest tartor analfabet e acum primar in “Orade” si alaruri de scursuri de teapa lui a reusit sa ingenuncheze acest oras ilustru,din pacate!am fi putut straluci orbiror comparativ cu vecinii Cluj,Arad sau Timisoara daca nu am fi fost pricopsiti cu acest incompetent,parazitar,nimenea de nicaieri pe nume gavrila volojan!
-
@radup, nu mai abera daca vrei sa fii luat in seama.
@robert, poti intoarce fara bucla, folosind cele 2 sensuri giratorii mici din capetele pasajului. asa ajungi dinspre crisu inapoi spre crisu de exemplu. oare la aia te referi?
-
tu stii ce e dimineata acolo, sensurile alea minuscule vor fi blocate permanent, nici nu vei sti care masina e in sens si care intra, va fi crima acolo dimineata si la amiaza cand e scoala, deci o porcarie mai mare ca asta nu se putea. O sa vezi cand va fi aglomeratie cum preia un cacat de 2 metri de sens giratoriu atat trafic, nu poate prelua nici un sens enorm trafic cand e aglomerat.
-
am tot auzit multe pronosticuri penibile pana acum, inclusiv cat de tare se inunda parcarea subterana la fiecare ploaie. hai ca nu mai e mult si vedem daca se blocheaza asa cum zici. sper sa nu
-
@drop, ceea ce numesti tu pronosticuri ar fi trebuit inlocuite de analize, studii tehnice, simulari, etc.. Numai narozii intai taie si pe urma se uita ce a iesit. In speranta ca va fi iesit cumva. Daca cineva este in stare sa analizeze un proiect inainte de a fi fost pus in opera, nu inseamna ca face pronosticuri. Nu iti trebuie decat un pic de imaginatie si de experienta in trafic pt. a intelege ca scenariul descris de vasi este unul foarte probabil. Unde mai pui ca nici intrarea pe Magheru virand dreapta spre pod sau spre Crisul, unde ai de dat prioritate celor care vin pe bulevard fara a mai fi opriti de vreun semafor. Si aici se vor face cozi, care vor perturba traficul din cele doua sensuri giratorii satelit.
-
-
vai da cati vor intra cu autocarele din greseala pe acolo si vor ramane blocati acolo, apoi sa vezi distractie
-
toti cei care nu stiu citi un indicator :))
-
Nu are ce cauta un autocar pe acolo asta in primul rand apoi nu ar avea suficient spatiu sa treaca mai jos de tribunal mari sanse la fel pe Eminescu ori pe strazile paralele ori care leaga Eminescu cu altele si in primul rand trebuie sa fie un indicator care limiteaza inaltimea maxima ori ce sofer ar trebui sa stie care este cel mai inalt punct de pe acoperisul lui cu tot cu sistemul de a/c al autocarului
-
Pentru a evita situațiile de acest gen și eventuale accidente se pot pune la intrarea unor astfel de pasaje limitatoare cum sunt la Kaufland sau la pasajul CFR de la sensul giratoriu la capătul Bd. Ștefan cel Mare. Cel de la pasajul CFR e aberant, că îți distrugi și așa mașina dacă îl lovești.
-
-
Drop vorbesti numai non sensuri. Mai bea o apa cand nu esti postac.
-
daca iti spun ca 1 + 1 = 2 tu zici ca vorbesc non sensuri. mai bea tu niste apa, postac poate esti chiar tu. postacii striga postacii.
-
-
-
Marele plan a lui BOlo e sa faca pasaje in tot centru orasului, sa investeasca in poduri, pasaje, piste, etc, in 10 ani cand vor fi gata si nu va fi nimic de facut, atunci va interzice circulatia masinilor in centru. Apoi va incepe cu periferia sa faca din nou totul de la zero ca va fi necesar .
-
carcotasi, e superba lucrarea si e de mare ajutor, macar sa stati 10 minute pe pod si sa vedeti cat de bine se circula
Deci sa inteleg ca daca am antena de taxi pusa sus pe plafon la masina, am sanse mari sa lovesc pasajul, aia da
Cea mai pare porccarie e pe directia magheru centr civic, doar banda 3 de pe pod iti asigura directia spre nufarul sau clujului, restul banada 1 si 2 te duc spre centru. Grosul circulatiei e spre nufarul si clujului, de ce au alocat doar o banda. E linie continua dupa pod, ceilalti de pe banda 1 si 2 se vor urca fortand linia continua sau taind calea celor de pe banda 3 care vor iesi si ei de pe pod. Trebuiau anda 2, si 3 pt directia inainte. Iar au facut o traba cu fundul
-
Don’t worry: vor urma celebrele deja corecturi ale proiectului. You know, proiect nou, licitatie noua, castigator vechi(firma de casa), care va executa mici reparatii/ajustari ale marii ctitorii. Apoi evident postaci din aparatul de propaganda cu textul “decat sa nu se faca nimic macar se face ceva” sau “cine nu munceste nu greseste”. Am mai vazut filmul asta! E foarte plictisitor/costisitor.
-
Daca nuti place mutate!
Glumesc, iar erorile de ortografie au fost intentionate. Si asta e unul dintre textele dragilor de postaci fanatici, folosit ca argument suprem. -
zise postacu lu mang, care isi vinde intergritatea pe un meniu al zilei.
-
De mang ti-e tie frica? Asta arata cat esti de imbecil, nici dracu nu il voteaza pe mang.
-
-
-
Ala le e capul… Au demonstrat-o de nenumarate ori.
Și cu asta ce-am făcut vine axum fargura termo o plătește Belzebut.
Si aici o sa vina idiotul acela de Erwin Kosta sa inaugureze gaura sub pamant cu vreun gunoi de masina la care nici nu a platit manopera la vopsit , ca asa face de obicei?
E bine ca face ceva , ca aialalti nu au facut nimic .
-
Altii le-au fact demult si cu cap
Am umblat mult prin alte locuri dar inca pasaj care sa fie obturat de doua microsensuri giratorii nu am mai vazut. Unde e trafic major sa pui asemenea obstacole la capete nu stiu dupa ce standarde s-au ghidat cand au ptoiectat asa ceva. Cred ca la noi totul se face din pix la un suc pe terasa, nu cred ca se aloca bani pt studii de trafic , de firme specializate in a da solutii optime. Facem si vedem noi ce o iesi.
-
Ba pana in Lazureni si inapoi, sigur nu ai vazut. Daca mergi putin mai incolo, o sa vezi si pasaje de genu.
-
Da. Pasaje in zone centrale? Unde? In ce orase mari ai vazut asa ceva?
-
Postacii in delir. Nu mai stiu cum dracu sa scoata ceva negativ. Ba nu va e rusine sa va vindeti pe un meniu de la ziga zaga?
-
Tu banuiesc ca ai primit pentru postare un pepsiglas.
-
Bai postacu, uite pe strada unde stau eu, era neasfaltata, si incapeau lejer 2 masini una pe langa alta, inclusiv camion. A fost asfaltata, fara trotuare, era loc si pt ele dar nu s-au facut atat e de ingusta ca nu incap 2 masini, una trebuie sa se traga in accesul la o casa sau urca bordura. Deci sa tac? Asta insemna ca sunt postac daca s-au zagrcit la 30cm de asfalt, si nu e caz singular. dACA TU POSTACULE ESTI SLUGA BIRTINEZULUI SA NU CREZI CA TOTI NE VINDEM CA TINE PT O SUPA, SAU O MANGAIERE PE CAP, SAU SPERI CA PRIMESTI CEVA POST DE SECRETAR.
pasaj doar de dragul de a da de lucru la firmele pro pnl. ce pasaj e acela sub catre nu incape un autocar si care culmea duce spre un obiactiv turistic si sportiv ?! asta e “politica lucrului bine facut” trambitata de bolovan ?
Ce prostie comică: s-a făcut un pasaj spre două hoteluri şi un complex sportiv…prin care nu pot trece autocarele ! 🙂 Mai punem Ciuperca şi refacerea caldarâmului din Vulturul Negru şi…mă gândesc că cineva trimite la mişto ingineri proiectanţi aici ! 🙂
Cu o simplă dubă cu prelată nu mai încapi pe acolo. A noastră are 3,32m. Acea denumire luminoasă se va distruge în curând, nu cred că mulți vor observa că nu încap pe acolo.
-
E cea mai mare prostie care s-a construit în Oradea, după prostia cu Ciuperca. Sunt sigur că anul viitor se va închide şi…alţi bani pentru a se adânci.
Bihoreni prosti ! Mereu nemulțumiți cu orice se face nou și extrem de util pentru ei ! Mereu carcotind ! Slaba cultura !
-
Prost e cel care acceptă orice. Putea să se facă un pasaj prin care trebuie să mergem târâş, că altfel nu încăpem. Trebuia să acceptăm ? Nu !
Pentru ce s-a făcut bazaconia asta de pasaj, dacă nu pot trece autocarele…spre un complex sportiv şi două hoteluri ?! Prostia asta e chiar mai mare decât prostia cu Ciuperca. Sunt sigur că peste un an sau doi, va trebui închis şi adâncit.
Mai mergeți și cu bicicleta sau pe jos nu numai cu mașinile. Așa nu ar mai fi aglomerație.