Conferința de presă a fost susținută pe șantierul Inelului Metropolitan, unde au fost prezenți președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, primarul Oradiei, Florin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan și directorul general al companiei constructoare.
„V-am invitat pe șantierul Inelului Metropolitan, pe tronsonul care este mai avansat, tronsonul care leagă Băile Felix de Nojorid, un tronson de peste 9 km. Suntem aici la viaductul Băile Felix care este situat la jumătate de distanță Nojorid și Oșorhei. Sunt 3 zone la care se lucrează în momentul de față. La capătul dinspre Nojorid acestui tronson de peste 9 km, deci pe o lungime de 2 km până la girația unde inelul Metropolitan se intersectează cu centura Nojorid. Lucrările sunt întârziate întru cât este nevoie să fie relocate toate utilitățile din zonă. Este vorba de rețelele de electricitate și suplimentar de introducerea unei rețele de gaz care urmând traseul Inelului Metropolitan, va lega rețelele de gaz din Nojorid și Sânmartin. Al doilea tronson are 5 kilometri și se toarnă primul strat de asfalt. În a treia zonă, cea mai complicată, cu acest viaduct care este în lucru și s-au montat și se vor monta și în zilele următoare grinzile”, a declarat președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan.
[eadvert]
Stadiul lucrărilor a ajuns la 50%, iar potrivit planului de anul viitor se va putea circula pe Inelul Metropolitan.
„La acest drum, Inelul Metropolitan, practic al orașului Oradea, s-a putut și se poate realiza printr-o asociere făcută între Consiliul Județean și Primăria Oradea. Fiecare dintre ele aveau sume de bani rezervate prin programul Anghel Saligny. Am discutat împreună, în baza colaborării foarte bune și am luat decizia să investim acei bani în acest Inel Metropolitan care, din punctul meu de vedere, va fi de folos pentru municipiul Oradea. Gândiți-vă ce înseamnă în acest moment centura orașului Oradea și gândiți-vă ce va însemna acest drum când va fi dat în folosință anul viitor. Cei care vin dinspre Arad și vor să ajungă în Deva, Băile Felix sau Cluj vor evita centura actuală și vor folosi acest Inel Metropolitan, ajungând mult mai repede”, a precizat primarul Oradiei, Florin Birta.
Un popas a avut loc în zona viaductului de la Băile Felix, unde montarea grinzilor se face cu cea mai mare macara din Bihor și una dintre cele mai mari din România, având 700 de tone, iar o grindă are 60 de tone.
Mai multe detalii despre proiectul Inelului Metropolitan:
Inelul Rutier Metropolitan reproiectat, mai lat și mai scump
Trimite articolul
XSe leaga de exproprieri dar nu sunt in stare sa faca documentatiile cadastrale, cetatenii nu primesc extrasele CF cu terenul diminuat pe care nu vor sau nu pot sa le faca desi legea ii obliga sa le faca, cine ii amendeaza pe cei care fac exproprieri fara sa finalizeze documentatiile cadastrale, am teren expropriat de primaria Oradea de 10 ani si nici acum nu sunt in stare sa imi dea extrasul CF cu terenul ramas dupa expropriere , asta e bataie de joc ce face primaria Oradea.
-
Superficialitatea e la ea acasa in Oradea, si cladirile istorice din centru in mare majoritate sunt renovate doa in exterior, interioarele sunt doar de gramezi de moloz 🙁
Au fost sa viziteze si gradina publica ciuperca? Ca e creatia lor minunata, si n-a costat decat vreo cateva milioane de euroi.
Nu au timp de vizite la “Ciuperca” fiind foarte ocupati cu analiza de la FC Bihor, suparati ca echipa a promovat si ii pune la o cheltuiala pe care niu o vroiau (doar declaritv o vroiau}.
Total de acord cu aceste construcții dar acest inel metropolitan are doar o bandă pe sens!!
Foarte interesant!! 🤔🤔🤨🤨🧐🧐
Cred că peste 5 sau 6 ani se va face alte studii de fezabilitate și alte modificări a acestui inel metropolitan. La circulația care există în prezent va fi mai tot timpul blocat!
N-am sa judec oamenii sau firmele care lucreaza la acest inel. Dupa parerea mea la final cetatenii, participantii la circulatie, cei care tranziteaza zona si nu numai vor avea de castigat. Incet, incet Bihorrul din punct de vedere al circulatiei rutiere se apropie cu pasi repezi de occident.
-
Si la salarii cu pasi lenti de bangladesh.
-
Mi-e greu sa comentez acest subiect, nu stiu cat castiga constructorii.
-
Serios? Macara de 700 sute de tone? Sau eventual 70 ca asemenea mastodon nu se poate deplasa!!!